• Anonym (1)

Hans barn är motbjudande

Hon är manipulativ, självgod, falsk, elak, en ögontjänare av rang och jag vet inte hur länge jag kommer orka ha barnet i min närhet. Som tur är bor hon relativt långt bort och oftast har min man hand om dottern hemma hos sig så att jag slipper. Han är fullt införstådd med hur jag känner inför barnet och han gör vad han kan för att uppfostra henne till en någorlunda fungerande individ, något mamman misslyckats fatalt med.

Umgänget ser ut som det gör på grund av mammans psykiska sjukdomsbild - borderline, grov narcissistisk störning. Tyvärr är mamman obehandlad för tillfället och helt omedveten om behovet av hjälp. Mor och farföräldrar gör vad de kan för att få henne under behandling men utan framgång.

Barnet som nu är 4 år är djupt färgad av att ha levt själv med sin sjuka mamma sedan späd ålder. Naturligtvis är jag medveten om att inget av detta är barnets fel, men jag kan likväl inte förlika mig med att barnets beteende med mörka svarta blickar gentemot mig så fort hon inte får sin vilja igenom, är något som jag ska behöva tolerera. Eller att hon smyger in i mitt sovrum på natten och väcker mig genom att stå tyst och stirra. Eller att hon plågar vår hund när hon tror att ingen ser.
    Jag inser ju mer och mer att barnet också är sjukt, eller medsjuk med sin mamma.

Jag behöver råd om hur jag ska gå tillväga för att få ungen att lämna sin påbörjade bana som potentiell seriemördare.
    Finns det någon som har erfarenhet av sånt här beteende?

• Svar på tråden Hans barn är motbjudande
  • SupersurasunkSara
    Anonym (lämna) skrev 2014-06-10 09:21:57 följande:
    Vad ska hon anmäla? Hon träffar knappt flickan, inte pappan heller för den delen. Hon har INGEN aning om hur mamman är som mamma!

Jösses....

Barnets beteende talar för sig självt, det är inte normalt, alltså orosanmäler man till soc. Oavsett vad man säger i anmälan blir det indirekt mamman man anmäler då mamman har flickan mest och alltså är den med störst möjlighet till påverkan på barnet.
    TS skriver att även morföräldrarna försökt få mamman att söka hjälp för sina sjukdomar men misslyckats. Tycker du att mamman verkar vara lämplig?
  • Anonym (förstår)
    Solidaritet skrev 2014-06-10 09:15:44 följande:

Som jag skrev så tycker en del så. Andra gör det inte.

Att det inte är ok att dra en hund i öronen är för fan en självklarhet och ingen fråga om "olika åsikter". Det är lika självklart som att man inte bör slå sin partner.
  • Anonym (förstår)
    Anonym (lämna) skrev 2014-06-10 09:13:38 följande:
    Jag pratade om "din" biomamma!

Poängen är fortfarande att det finns biomammor som är narcissister, det är inget som elaka bonusmammor har hittat på.
  • Anonym (lämna)
    Anonym (förstår) skrev 2014-06-10 09:31:38 följande:

Poängen är fortfarande att det finns biomammor som är narcissister, det är inget som elaka bonusmammor har hittat på.
    Klart det finns. Kanske ts är en av dom, vem vet? Men du verkar inte ha läst mitt inlägg som du citerade så jag förstår inte varför du svarar alls?
  • Solidaritet
    Anonym (förstår) skrev 2014-06-10 09:29:12 följande:

Att det inte är ok att dra en hund i öronen är för fan en självklarhet och ingen fråga om "olika åsikter". Det är lika självklart som att man inte bör slå sin partner.

Inte så självklart som du tycker. Djurbarn är ganska hårdhänta med sina föräldrar och med varandra.
  • Ess
    Solidaritet skrev 2014-06-10 09:46:51 följande:

Inte så självklart som du tycker. Djurbarn är ganska hårdhänta med sina föräldrar och med varandra.
    Jo visst, men djurföräldern tar rätt rejält tag i sin avkomma när det behövs.

Men nu är det en människa det rör sig om, och hunden har troligen fått lära sig från början att det inte är ok att bita efter en människa. Så den har en rätt hög tröskel för att överhuvudtaget freda sig även om det blir nödvändigt.
  • Solidaritet
    Ess skrev 2014-06-10 09:50:48 följande:
    Jo visst, men djurföräldern tar rätt rejält tag i sin avkomma när det behövs.

Men nu är det en människa det rör sig om, och hunden har troligen fått lära sig från början att det inte är ok att bita efter en människa. Så den har en rätt hög tröskel för att överhuvudtaget freda sig även om det blir nödvändigt.

Normalt går hunden därifrån om den får nog.
    Jag upprepar, en del anser att hunden plågas. Andra anser inte att hunden plågas.
  • Anonym (lämna)
    Solidaritet skrev 2014-06-10 10:02:51 följande:

Jag upprepar, en del anser att hunden plågas. Andra anser inte att hunden plågas.
    Som förälder visar man hur barn ska umgås/leka med hundar. Men det innebär inte att hunden plågas av att en liten drar lite lätt i svans/öron eller så. Vissa hundar är väldigt tåliga mot mindre barn.

Vore mycket intressant om ts kunde förklara lite mer gällande detta?
  • Ess
    Solidaritet skrev 2014-06-10 10:02:51 följande:

Vart ska den ta vägen, den kan ju inte direkt gå ut och låsa dörren efter sig. Dit hunden kan gå kan även barnet gå.
  • Solidaritet
    Ess skrev 2014-06-10 10:12:35 följande:
    Vart ska den ta vägen, den kan ju inte direkt gå ut och låsa dörren efter sig. Dit hunden kan gå kan även barnet gå.
    Är detta verkligen en diskussion som du tycker är givande att föra?

• Ess
    Solidaritet skrev 2014-06-10 10:15:48 följande:
    Är detta verkligen en diskussion som du tycker är givande att föra?

Eftersom att ts skriver att hon plågar hunden, så gör hon det. Det är du själv som drar upp att det minsann inte är att plåga hunden att tex dra den i öronen, eller slå den osv. 

Är det ett normalt beteende att slåss, så kan ju även ts anamma detta och vrida om flickans öra när hon tycker att hon stirrar eller är dum mot hunden........................
    Eller det är mer okej att vrida om hundens öra än flickans?

Inget av det är okej, det finns dessutom lagar som stödjer att varken människa eller djur ska bli kränkt eller slaget.
  • Anonym (lämna)
    Ess skrev 2014-06-10 10:26:48 följande:
    Eftersom att ts skriver att hon plågar hunden, så gör hon det. Det är du själv som drar upp att det minsann inte är att plåga hunden att tex dra den i öronen, eller slå den osv. 

Är det ett normalt beteende att slåss, så kan ju även ts anamma detta och vrida om flickans öra när hon tycker att hon stirrar eller är dum mot hunden........................

Inget av det är okej, det finns dessutom lagar som stödjer att varken människa eller djur ska bli kränkt eller slaget.
    Men lugn nu, vi har ju ingen aning om hon plågar hunden öht?! Ts verkar inte ha mycket till övers för sin killes barn så då är det inte alltför svårt att överdriva och se fel i precis allt.

Vad är felet att hon går in i sovrummet när hon inte kan sova utan att ens säga ett ljud? Jag tycker hon verkar gullig.
  • Ess
    Anonym (lämna) skrev 2014-06-10 10:28:41 följande:
    Men lugn nu, vi har ju ingen aning om hon plågar hunden öht?! Ts verkar inte ha mycket till övers för sin killes barn så då är det inte alltför svårt att överdriva och se fel i precis allt.

Vad är felet att hon går in i sovrummet när hon inte kan sova utan att ens säga ett ljud? Jag tycker hon verkar gullig.
    Som jag läser ts så har flickan ett avvikande beteende och då kan hon va svår att läsa av, då blir det obehagligt när hon gör saker som ställer sig och stirrar.
    Ett annat barn med ett annat beteende så hade kanske ts också tyckt det var gulligt.

Antagligen har flickan verkligen ett avvikande beteende eftersom ts varit ärlig mot pappan att hon helst inte vill träffa hans barn. Pappan accepterar detta och har mesta umgänget hemma hos sig själv. Det visar på att även pappan är medveten om problemet, för annars hade han slagit ifrån sig och försvarat flickan.

Det konstigaste tycker jag är att pappan inte gjort något ännu. Han vet att det inte är riktigt bra hemma hos mamman, och han ser flickans beteende. Varför gör han inget?

Ts har fått några bra svar vart dom ska vända sig, så jag hoppas hon för dem vidare till pappan.
  • Solidaritet
    Ess skrev 2014-06-10 10:26:48 följande:

Nej, vi vet inte om flickan plågar hunden, av den anledningen att plågeri är ett subjektivt begrepp vilket du själv bevisat.

Många barnfamiljer som har hund/hundar kan nog vittna om att det är viktigt att ha en hund som passar just barnfamiljer eftersom små barn inte förstår att man inte får dra hunden i öronen. Det gör inte barnet till en blivande seriemördare vilket TS påstår.
  • Anonym (samma)
    Anonym (lämna) skrev 2014-06-10 08:53:43 följande:
    Jag har inte ett dugg svårt att förstå då jag själv har barn och HAR HAFT borderline. Så jag kan med all säkerhet säga att jag vet MER om detta än du någonsin kan göra!

Jag kan bara säga att du har totalt FEL i allt du skriver. Kanske att barnet agerar som det gör för att det är otryggt och inte mår bra hos dig och pappan, men det har absolut INGET att göra med mammans eventuella diagnos. Hur vet du att hon har det för resten? Har du fantiserat ihop det själv? Brukar nämligen vara så när det gäller svartsjuka nya kvinnor.

Då har ofta biomamman alltid någon psykisk störning och ungen är hemsk pga sin mamma. Pappan är dock alltid helt oskyldig till ungens fostran/brist på fostran. Märkligt!

Låt din bonus bo på heltid hos sin mamma och låt pappan träffa sina barn utan dig så slipper du störa dig på detta.

Du menar att jag skall låta ett barn bo på heltid med en kvinna med narcisistisk personlighetsstörning? Nu när det kommit in orosanmälan från dagis hur hon har det hos mamman kan jag verkligen inte bara låta det vara så.

Hur jag vet? Är det konstigt att jag känner till hennes diagnoser menar du? Varför tror du att jag har fantiserat ihop det? Låter märkligt att göra något sådant.

Har jag skrivit att jag stör mig på detta eller vart tolkar du in det?
  • Solidaritet
    Anonym (samma) skrev 2014-06-10 13:01:19 följande:

Du menar att jag skall låta ett barn bo på heltid med en kvinna med narcisistisk personlighetsstörning? Nu när det kommit in orosanmälan från dagis hur hon har det hos mamman kan jag verkligen inte bara låta det vara så.
    Hur jag vet? Är det konstigt att jag känner till hennes diagnoser menar du? Varför tror du att jag har fantiserat ihop det? Låter märkligt att göra något sådant.
    Har jag skrivit att jag stör mig på detta eller vart tolkar du in det?

Ja men se där, du var ju med hela tiden Skrattande
  • Lindsey Egot the only one
    Ess skrev 2014-06-10 10:44:09 följande:
    Som jag läser ts så har flickan ett avvikande beteende och då kan hon va svår att läsa av, då blir det obehagligt när hon gör saker som ställer sig och stirrar.
    Ett annat barn med ett annat beteende så hade kanske ts också tyckt det var gulligt.

Antagligen har flickan verkligen ett avvikande beteende eftersom ts varit ärlig mot pappan att hon helst inte vill träffa hans barn. Pappan accepterar detta och har mesta umgänget hemma hos sig själv. Det visar på att även pappan är medveten om problemet, för annars hade han slagit ifrån sig och försvarat flickan.

Det konstigaste tycker jag är att pappan inte gjort något ännu. Han vet att det inte är riktigt bra hemma hos mamman, och han ser flickans beteende. Varför gör han inget?

Ts har fått några bra svar vart dom ska vända sig, så jag hoppas hon för dem vidare till pappan.
    Det bevisar ju även att TS inte känner barnet nämnvärt bra om hon inte ens vill vara delaktig när mannen träffar dotter och då kanske ungen stirrar för att barnet tycker att just TS är en konstig människa.

Jag kunde stå och stirra länge på min farbrors tjej som då var 17 år och jag var 2 år. Jag stod verkligen och rå stirrade och studerade henne. Hon använde LdB lotion och jag kan fortfarande minnas fragment från när jag var två och när jag tittade på när hon smörjde in sig. Eller använde LdB läpsyl. Ibland fick jag också lite. Inte blev jag psykisk störd eller seriemördare för att jag stirrade på en människa jag inte riktigt kände men tyckte var intressant då hon var ny.

Kan ju vara samma sak med TS pojkväns dotter.
  • Lindsey Egot the only one
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-10 16:22:56 följande:
    Det bevisar ju även att TS inte känner barnet nämnvärt bra om hon inte ens vill vara delaktig när mannen träffar dotter och då kanske ungen stirrar för att barnet tycker att just TS är en konstig människa.

Jag kunde stå och stirra länge på min farbrors tjej som då var 17 år och jag var 2 år. Jag stod verkligen och rå stirrade och studerade henne. Hon använde LdB lotion och jag kan fortfarande minnas fragment från när jag var två och när jag tittade på när hon smörjde in sig. Eller använde LdB läpsyl. Ibland fick jag också lite. Inte blev jag psykisk störd eller seriemördare för att jag stirrade på en människa jag inte riktigt kände men tyckte var intressant då hon var ny.

Kan ju vara samma sak med TS pojkväns dotter.
    Idag är hon gift med min farbror och mor till mina kusiner kan jag tillägga.
  • Pila

Verkar som den stackars flickans pappa har en benägenhet att välja elaka kvinnor. Lämna pappan, för flickans skull. Herregud, hon är fyra år.

Svar på tråden Hans barn är motbjudande