• Sanden86

Gravid efter förlorat barn

Hej.

Jag förlorade min minsta flicka i februari efter att hon fötts alldeles för tidigt.
    Fick ha henne med oss i 11 dagar <3
    Livet sedan dess har varit ett helvete.
    Ångest, panik, saknad osv osv ..
    Tror ni som varit med om lila förstår vad jag menar ..

Min sambo vill gärna att vi försöker bli gravid igen, så snart jag känner mig redo.

Jag är redo för en bebis.
    Men samtidigt piskar ångesten och samvete på mig!
    Hut kan man ens tänka på det nu liksom? Vill ju ha min flicka som inte fick stanna!
    Men de får jag ju inte ..
    Saknaden efter en bebis .. Ett syskon här på jorden till min största tjej ..

Vill bli gravid o funderar på om jag kanske är det nu.
    Men samtidigt får jag så hemskt dåligt samvete!

Någon som känner igen sig?!
    Som också längtar efter syskon?

• Svar på tråden Gravid efter förlorat barn
  • Sanden86

Men varför fick du inte bli flyttade och få behandling direkt? Så otroligt sorgligt att så många behöver vara med om detta! Jag fick en infektion, var på semester på Canarie öarna o blev inlagd där sen flög jag hem direkt till akademiska där dom försökte stoppa min infektion men tillslut blev de även fara för mitt liv så då satte de igång förlossningen.

Carr88j skrev 2014-06-17 21:53:38 följande:
    Vi åkte in akut på undersökning då ja fick mens smärtor samt blod när ja kissade.. Visade sig att ja va fullt öppen och fosterhinnan hängde ut men vattnet hade inte gått.. Var i v 22+2.. Dom misstänkter att de har med att göra att ja blev opererad för cellförändringar när ja redan var gravid. Dom vet inte om ja öppnat mig hela tiden eller bara just den dagen.. Men de fanns inget vi kunde göra än att hoppas på att vattnet inte skulle gå innan v 23, utan då bli flytt å behandling i lund.. Tyvärr gick vattnet natten den 15/6:( blir lite sur när vi tog upp detta på häslokontrollen på mvc i början av grav... Men då vifta dom bort de å sa att de ska vi inte tänka på utan kommer han för tidigt bli r de någon vecka,, vilket inte skedde.. Men som sagt undrar hur länge vi ska behöva vänta tills vi kan på de igen OCH mycket täta kontroller :)

• Sanden86

Jag har oxå mejlat, två ggr. Vill gärna komma med i den gruppen.

kittykat skrev 2014-06-18 15:59:50 följande:

Ska kolla upp det Lojsan79!

• Sanden86

Tack!

Hade inte sett allt du skrivit förns nu. Beklagar verkligen din stora sorg med! Så himla sorgligt!!

kittykat skrev 2014-06-18 18:52:13 följande:

Hörde med admin och den mailadressen är nere för tillfället, ni får gärna istället kontakta Jenny på: jennycorneliusson@hotmail.com

kittykat skrev 2014-06-18 18:52:13 följande:

Hörde med admin och den mailadressen är nere för tillfället, ni får gärna istället kontakta Jenny på: jennycorneliusson@hotmail.com

• Fiiaejohansson

Jag beklagar verkligen era sorger <3

Jag förlorade mitt första barn i v36, en pojk. Han dog i min mage av vad läkarna trodde va e colibakterie, som på något vis hade tagit sig in i hans lilla kropp. :( Det är en sorg som aldrig läker givetvist, och jag önskar inte min värsta fiende något liknande.

Två månader efter vår sons bortgång väntade jag en lillasyster, som idag är tre år. Graviditetens sista veckor, särskilt runt v36 va hemsk, ångestattacker och panikattacker om vartannat. Och v37 födde jag en fullt frisk liten dotter, idag har hon tillochmed en lillasyster på 1 år :) Vi går ofta till graven och treåringen vet att där ligger storebror och sover <3

Det finns många skuldkänslor, men det hade nog varit värre om proverna som läkarna gjorde på livmodertappen och moderkakan visade på att jag hade fört över bakterierna till sonen, vilket de inte gjorde. Sen undrar man ju vad man gjorde för fel. :/

Jag hade samma bm till alla min tre barn och hon va så förståelig (det va där vi märkte att hjärtat slutat slå). Vid minsta oro från mig, så fick jag prata eller åka in för undersökning vid mina två sista grav. Så det bästa är, att prata med er bm om eran oro!

Önskar er alla lycka till! Styrkekramar

• Fiiaejohansson

Jag förlorade mitt första barn i v36, en pojk. Han dog i min mage av vad läkarna trodde va e colibakterie, som på något vis hade tagit sig in i hans lilla kropp. :( Det är en sorg som aldrig läker givetvist, och jag önskar inte min värsta fiende något liknande.

Två månader efter vår sons bortgång väntade jag en lillasyster, som idag är tre år. Graviditetens sista veckor, särskilt runt v36 va hemsk, ångestattacker och panikattacker om vartannat. Och v37 födde jag en fullt frisk liten dotter, idag har hon tillochmed en lillasyster på 1 år :) Vi går ofta till graven och treåringen vet att där ligger storebror och sover <3

Det finns många skuldkänslor, men det hade nog varit värre om proverna som läkarna gjorde på livmodertappen och moderkakan visade på att jag hade fört över bakterierna till sonen, vilket de inte gjorde. Sen undrar man ju vad man gjorde för fel. :/

Jag hade samma bm till alla min tre barn och hon va så förståelig (det va där vi märkte att hjärtat slutat slå). Vid minsta oro från mig, så fick jag prata eller åka in för undersökning vid mina två sista grav. Så det bästa är, att prata med er bm och oron!

• Fiiaejohansson

Jag hade samma bm till alla min tre barn och hon va så förståelig (det va där vi märkte att hjärtat slutat slå). Vid minsta oro från mig, så fick jag prata eller åka in för undersökning vid mina två sista grav. Så det bästa är, att prata med er bm om er oro!

Önskar er alla lycka till med syskon till era små änglar <3 styrkekramar

• AnnC

Beklagar era sorger...

Och grattis lojsan till graviditeten, hoppas allt går bra för er denna gång!

Vad är det för hemlig fb grupp ni pratar om?

Vi hade begravning för vår ängel idag, tung dag... Imorgon ska jag träffa min bm o prata lite om vad som hänt och om ev framtida graviditet. Jag blev akut snittad så får nog inte riktigt börja försöka än pga snittet? Är nog inte riktigt redo heller, både vill och vill inte!

• Carr88j
    Sanden86 skrev 2014-06-18 15:24:34 följande:

Men varför fick du inte bli flyttade och få behandling direkt? Så otroligt sorgligt att så många behöver vara med om detta! Jag fick en infektion, var på semester på Canarie öarna o blev inlagd där sen flög jag hem direkt till akademiska där dom försökte stoppa min infektion men tillslut blev de även fara för mitt liv så då satte de igång förlossningen.

Dom ringde direkt till Lund å lund sa att dom kan inget göra försen v 23.. Så flytten skulle ske v22+5 på em.. Dom har en gräns när dom kan rädda barnet å den går vid v23.. Vet inte om ja skrev de men fosterhinnan hängde ut från livmodern så ja blev helt sängliggandes ...
  • kittykat
    Carr88j skrev 2014-06-18 23:05:58 följande:

Dom ringde direkt till Lund å lund sa att dom kan inget göra försen v 23.. Så flytten skulle ske v22+5 på em.. Dom har en gräns när dom kan rädda barnet å den går vid v23.. Vet inte om ja skrev de men fosterhinnan hängde ut från livmodern så ja blev helt sängliggandes ...

Usch låter skrämmande likt min berättelse :( får jag fråga vilket sjukhus du låg på? Kram
  • Carr88j
    kittykat skrev 2014-06-19 09:12:08 följande:
    Usch låter skrämmande likt min berättelse :( får jag fråga vilket sjukhus du låg på? Kram

Halmstad :)
  • Lojsan79

AnnC: Förstår att du har haft en fruktansvärt jobbig dag, en dag som man inte tror att man ska överleva. Du har gjort det jobbigaste nu och det kan inte bli värre, nu kan det bara bli bättre även om det kommer att ta tid. Men för varje dag som går så läker du lite grann. Ta hand om dig nu!

Tack kittykat för att du kollade upp fb gruppen åt mig.Jag provar och mailar henne istället!

Kram på er allihop!

• Sandra87love

Hej! Jag förlorade min dotter den 12/6-14 hon dog i magen. Va i v. 39+5 skulle ha blivit igångsatt den 13. Vi vet än inte va som hände, det tar en hel jävla månad innan vi får svar.. Att sånt här får hända är helt jäkla sjukt. Jag tror fortfarande att jag är i en madröm. Hur fan går man vidare? Man är ju helt tom.. beklagar era förluster.

• kittykat
    Sandra87love skrev 2014-06-22 10:23:11 följande:

Hej! Jag förlorade min dotter den 12/6-14 hon dog i magen. Va i v. 39+5 skulle ha blivit igångsatt den 13. Vi vet än inte va som hände, det tar en hel jävla månad innan vi får svar.. Att sånt här får hända är helt jäkla sjukt. Jag tror fortfarande att jag är i en madröm. Hur fan går man vidare? Man är ju helt tom.. beklagar era förluster.

Hej, beklagar så :(
    Det ända du och din partner ska göra nu är att tänka på er själva. Vila mycket och låt alla känslor komma ut, ta stöd av de runtomkring som erbjuder det. Det finns tyvärr ingen tidsfrist för sorg, men det är viktigt att prata om det som hänt, med varandra och ev kurator. Ni är båda välkommna till fb-gruppen (se mina kom. ovan).

Stora varma kramar till er <3
  • candolim79

Hej
    Beklagar er sorg. Förstår precis hur du känner. Jag födde och förlorade vår dotter den 25/5. Min första tanke när vi fick reda på att hon inte skulle klara sig var att "nu kommer jag aldrig få barn". När läkaren strax efter att vår dotter gått bort antydde att det inte fanns några hinder för oss att skaffa syskon till Juno kändes det helt absurt.
    Redan samma kväll tog min man upp att han gärna skulle vilja försöka igen när jag kände mig redo. Trodde inte att det skulle gå så fort för mig att känna samma sak men redan nästa dag började jag tänka tanken. Och nu vet jag att vi vill ha barn igen, även om det såklart rör upp mycket olika känslor. Rädsla, skuld, hopp, sorg, glädje, dåligt samvete.
    Jag älskar min dotter oändligt, men jag tror och hoppas att det kommer bli en läkande del av sorgearbetet att få dela den kärleken med ett syskon.

Svar på tråden Gravid efter förlorat barn