Anonym (,) skrev 2014-06-17 14:03:49 följande:
Som i varje tråd blir det otrevliga påhopp efter påhopp. Min fråga från början var bonusmamma rättigheter? Ingenting annat. Pappan o jag hade bra relation tills hon börja ta över honom punkt. Svara på mina samtal sms osv. O ja han verkar inte ha nån ryggrad kvar. Fick en tid idag till soc för o tala igenom hennes rättigheter. Punkt!!! O tack för era synpunkter
Förutom att du verkar ha en attityd i dina svar och svävar på svar.. Vilket man inte hoppas du gör hos soc.. För då finns risken att allt vänds mot dig o det blir snack om umgängessabotage.. Så var förnuftig och har du anklagelser mot dem.. Se till att ha bevis eller var konsekvent i ditt sätt att vara.. Du kan inte först anklaga eller ligga på linjen och sen brista i ditt ansvar som förälder och din plikt att skydda barnet från något skadligt.. Det går inte hand i hand.
Bonusmamman har inga direkta rättigheter, mer än vilken vuxen som helst.
Men om barnet befinner sig i hennes hem, så har hon rätt att vistas där.. Du har inte rätt att vara där och kontrollera.
Du lär misslyckas totalt om du försöker bestämma över pappan och hans sätt att vara, genom att använda barnet som ett vapen eller verktyg för detta.. Är han pissig mot dig... Hantera det
Om barnet far illa hos pappan. Då gör du något åt det o det genom ditt föräldraansvar.. Men se upp... för vårdnad över barn är ingen självskriven lag. Den kan du bli av med om du missköter dig... Där vill du inte hamna..
Är det riktigt illa och fel kommun.. Då kan det bli ett LVU av allt. Så får du ta fajten med förvaltningsrätten.. Det tar minst 6mån och under tiden kan du glömma att träffa ditt barn! Fet glömma!!
Men att utläsa av dina inlägg och svar... Du mår inte direkt bra, verkar det som och behöver verkligen gå och prata med någon.. Det är gratis via vårdcentralen..
Ps
Du kan inte kräva eller liknande av pappan att svara dig, finns inga såna skyldigheter. Du får helt enkelt hantera det.
Lika lite som någon kan kräva att du svarar här
Ds