• Anonym (Tittad på)

Man med ficklampa

Okej jag vet inte om detta är nått att överhuvudtaget bry sig om men jag blev skärrad. Okej jag sitter hemma i soffan och tittar på tv, bor i en källar lägenhet. Plötsligt ser jag en ficklampas ljuskägla i fönstret, den irrar runt lite innan den stannar och lyser rakt in genom mitt fönster, går några sekunder ni vet så man är säker på att den lyser just in på mig, innan den slocknar. Första tanken är att det är barn som är ute och leker då det känns rimligt. Plötsligt börjar en hund skälla, inget konstigt som så men den fortsätter och fortsätter så tillslut tittar jag ut genom fönstret och ser en (skulle jag gissa) schäfer bunden utanför grinden mitt imot, han skäller på så tillslut går jag faktiskt ut, hör att någon ropar på hunden så jag antar att ägaren är i närheten upptäcker samtidigt att man ser rakt in i soffan där jag satt. Går in igen tänker att jag ska hålla koll på hunden. Det går ett tag och en man som lysset med Ficklampa kommer och hämtar hunden! Alltså tror jag att denna man gått in på tomten jag bor på och lyst på mig med sin lampa! Jag tycker faktiskt det känns obehagligt! Och i skrivande stund är han tillbaks :o
    Vad tror ni? Vill inte outa vem jag är därför skriver jag i känsliga!

• Svar på tråden Man med ficklampa
  • Anonym (Tror)

Det låter som att han råkade lysa in med ficklampan genom ditt fönster. Han använde den säkert för att det var mörkt ute, och om han band fast hunden samtidigt som han höll i ficklampan är det inte konstigt om den irrade omkring lite och sedan råkade hamna på dig.
    Om du bor i ett lägenhetshus kanske han själv har lägenhet där, eller band fast hunden utanför för att hälsa på någon i huset, och sedan gick han givetvis tillbaka för att hämta hunden.

Om du är väldigt nojig att folk ska se in, skaffa persienner eller gardiner och sätt för fönstret.

• Anonym (Tittad på)

Mm det var ju inte riktigt så, det finns typ bara villor i området och det jag bor i är en konverterad villa så han har liksom gått in på en tomt och runt hörnet på huset för att kunna lysa in, vanligtvis inte alls speciell nojig.

• Anonym (Tror)
    Anonym (Tittad på) skrev 2014-06-12 00:13:50 följande:
    Mm det var ju inte riktigt så, det finns typ bara villor i området och det jag bor i är en konverterad villa så han har liksom gått in på en tomt och runt hörnet på huset för att kunna lysa in, vanligtvis inte alls speciell nojig.
    Vilka andra bor i huset? Finns det liknande hus i närheten? Han kan ha gått fel eller rekat för inbrott, fast då låter det lite konstigt att gå med ficklampa. Kanske hunden smet och sket i trädgården och han gick in för att plocka upp det?
    Hade du mörkt eller ljust inne? För om det var mörkt ute och ljust inne hos dig hade han lättare sett in utan ficklampan.
  • Anonym (Tittad på)

Meddelmörk^^ om han gått när så hade han nog kunnat se in utan lampa, jag fundera också på om det var så att hunden smitit in på tomten, men det som gjorde de så obehagligt var att det blev tydligt att han faktiskt tittade in, för med tanke på hur han måste stått för att kunna lysa in genom just det fönstet och hur ljuset liksom hamna så var det det han gjorde! Får nästan hoppas att han reka, för då märkte han både att någon var hemma och att det inte finns nått att ta^^

• Anonym (Tittad på)

Det var nog faktiskt någon som höll på med dumheter! För nu kom farbror polis! Aja då behöver ju inte jag oroa mig mer! Tack för input

• Anonym (Tror)
    Anonym (Tittad på) skrev 2014-06-12 00:54:00 följande:
    Det var nog faktiskt någon som höll på med dumheter! För nu kom farbror polis! Aja då behöver ju inte jag oroa mig mer! Tack för input
    Usch då! Men bra att de kom
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Man med ficklampa