• Anonym (ledsen)

Allting är ju hennes..

Jag har varit tillsammans med en kille ett tag nu. Han har barn sedan innan och har varit gift.
    Allting är väl egentligen bra mellan oss, vi är väldigt kära och vi pratar om att flytta ihop osv men jag kan ändå inte undvika att känna en klump i magen...

ALLT är ju DERAS.
    Det är deras bil, deras barn, deras hus, deras möbler. De delar tom efternamn fortfarande eftersom hon inte har vett att byta!!

Jag vet att det är ologiskt av mig men just nu känns det som att ingenting någonsin kommer vara VÅRAT. Att jag bara är någon som kommer in i DERAS liv tillfälligt.

Det gör ONT i mig och jag vet inte vad jag ska göra för att undvika att känna såhär. Gråter

• Svar på tråden Allting är ju hennes..
  • Fånga dagen
    Anonym (ta ditt) skrev 2014-06-12 21:46:13 följande:
    Ni kan väl båda ta ditt efternamn om ni gifter er, varför måste det vara hans. Jag förstår att vissa är konservativa och traditionella men nu gifter ni er inte för första gången eftersom att han varit gift så en bra ide är väl att ta ditt namn.

Slipper du heta som den människan.
    Pappan vill kanske heta som sina barn.
  • Anonym (ta ditt)
    Fånga dagen skrev 2014-06-12 21:55:03 följande:
    Pappan vill kanske heta som sina barn.
    Det var bara en tanke, barnen kan ju ha ett mellannamn och ett efternamn (dubbelnamn) . Det som de heter nu som även mamman heter kan vara efternamn så tar barnen det nya som mellannamn om modern går med på det. Annars får barnen heta som de gör nu.
    Allt går att lösa.

Jag heter som mitt ex för att heta som mina barn, och för att jag inte vill heta som jag gjorde förut. Jag är också glad och tacksam över mitt äktenskap även om det är slut nu, det är en del av min historia som varade en tredje del av mitt liv. Det här är jag nu.
    Namn ska inte vara några stora problem i en relation. Det går att lösa, värre med tillitsproblem, kommunikationssvårigheter.

• Anonym (Mia)

Förstår att du vill att ni gör om lite om du flyttar in, inget konstigt alls! Vet också att vissa x tar väldigt mycket plats på fel sätt, alltså inte för att det ska bli bra för barnen utan för att de inte vill släppa taget om mannen. Dock tycker jag du borde tänka om gällande namnet. Jag skulle inte byta så jag hade annat än mina barn! Pch det kanske visst är viktigt även om hon inte hette det då barnen döptes, för hon kanske visste/räknade med att hon skulle få det efternamnet senare. Tänk tvärtom, om hon byter namn och du sen gifter dig med mannen så blir det ku konstigt för henne. Då har hennes barn samma namn som pappan och DIG, men inte som sin mamma.., Som att ni två och barnen hör ihop då ju!

• Tom Araya

Jag kan inte inläsa något utrymme alls för exet i hans liv, däremot verkar du TS vilja ta mycket plats. Varför kan du inte acceptera någon av det han har som hans och en del av honom?

• Anonym (Tillsammans)

Jag skulle vilja byta säng om min man och jag separerade . Skulle kännas himla konstigt att ta med sig den in i ett nytt förhållande...

• ulfsas
    Anonym (Tillsammans) skrev 2014-06-13 14:09:48 följande:
    Jag skulle vilja byta säng om min man och jag separerade . Skulle kännas himla konstigt att ta med sig den in i ett nytt förhållande...
    Man kan ju ha en säng som man ligger i tillsammans när man dejtar osv. Vad gör samma säng värre om man sedan flyttar ihop?

Måste be nästa dejt att byta säng innan vi åker till henne. Själv är jag för snål till att byta säng inför varje dejtFlört
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Virre1979

Vet hur det känns.. Men jag har bytt ut en massa och köpt nytt iom att allt var så gammalt iaf, väldigt skönt med ny säng, sängkläder och soffa och köksgrejer, sen är det ju en massa kvar, men skönt att ha lite saker som är ens egna också.

• Lilje
    Anonym (ta ditt) skrev 2014-06-12 22:30:04 följande:
    Det var bara en tanke, barnen kan ju ha ett mellannamn och ett efternamn (dubbelnamn) . Det som de heter nu som även mamman heter kan vara efternamn så tar barnen det nya som mellannamn om modern går med på det. Annars får barnen heta som de gör nu.
    Allt går att lösa.

Jag heter som mitt ex för att heta som mina barn, och för att jag inte vill heta som jag gjorde förut. Jag är också glad och tacksam över mitt äktenskap även om det är slut nu, det är en del av min historia som varade en tredje del av mitt liv. Det här är jag nu.
    Namn ska inte vara några stora problem i en relation. Det går att lösa, värre med tillitsproblem, kommunikationssvårigheter.

Så. Det är helt ok att den nya känner det är jobbigt att exet heter samma som killen. Men exet ska tycka det är helt ok att hennes barn tar hans nyas efternamn, av ingen anledning som helst?
  • Ess
    Olympia skrev 2014-06-12 14:35:50 följande:
    Det är hennes namn nu.
    Jag ser det inte alls så. Jag skulle aldrig vilja att mina barn skulle heta min exmakes efternamn, eftersom dom inte har några band alls till honom. Inte ens träffat honom.
    Hade inte jag och mannen gift oss och jag tagit hans efternamn, så hade jag bytt till mitt flicknamn igen och så hade barnen fått det istället.
  • Ess
    Lilje skrev 2014-06-12 18:04:21 följande:
    Undrar hur många kvinnor som byter säng varje gång dom byter kille.
    HaHa, det beror väl på hur ofta man byter. 

Sen behöver man inte byta resårbotten så ofta, det räcker med bäddmadrassen. Även om man byter lakan så går svett osv genom till bäddmadrassen, vilket gör att den blir ofräsch.
  • Anonym (ta ditt)
    Lilje skrev 2014-06-14 07:42:06 följande:
    Så. Det är helt ok att den nya känner det är jobbigt att exet heter samma som killen. Men exet ska tycka det är helt ok att hennes barn tar hans nyas efternamn, av ingen anledning som helst?
    Det jag menade: Jag föreslog att om de gifter sig kan de ta hennes efternamn om det är så farligt att heta samma som hans ex. Man måste inte ta killens namn jämt. Då svarade någon att han kanske vill heta som sina barn. Det var då jag föreslog ett dubbelnamn.

• Ess
    Anonym (ta ditt) skrev 2014-06-15 22:29:56 följande:
    Det jag menade: Jag föreslog att om de gifter sig kan de ta hennes efternamn om det är så farligt att heta samma som hans ex. Man måste inte ta killens namn jämt. Då svarade någon att han kanske vill heta som sina barn. Det var då jag föreslog ett dubbelnamn.

Många tar inte partnerns namn alls, utan båda behåller sina tidigare efternamn.
Svar på tråden Allting är ju hennes..