• Axsson

    BF 2015!

    Har kollat efter trådar med BF i början på 2015 men vill inte hoppa in i någon där de försökt några månader bara då jag inte känner att vi får ut samma sak utav det om man säger. Många är även till för IVF:are så just nu känns det inte som jag platsar någonstans så testar att starta en egen tråd. Kan dra min historia:


    Jag och min sambo började försöka i juni 2012 och hösten 2013 gick vi utredning men hittades inga fel på oss mer än att sambons spermaantal var lite lågt så han fick ta ett nytt prov till våren som då var bra. Så alltså inga hinder som dom kunde se. Vi fick helt enkelt avvakta till IVF som skulle bli av Våren/sommaren 2015 då det är 25 års åldergräns här där jag bor.


    Så vi ställde in oss på det, planerade långresa till USA nästa sommar, jag sökte min drömutbildning och vips så var mensen sen. När den var 2-3 dagar sen så tog jag ett test mest för att slippa hoppas då jag absolut inte trodde att det tagit sig. För varför skulle det efter så lång tid? Jo då. Där var ett plus! Det finaste streck jag någonsin sett. Jag började stortjuta och flög iväg och köpte ett digitalt som visade gravid 2-3. LYCKA!


    Plussade alltså i onsdags och är idag i v. 5 (4+6). Blir BF 12/2 enligt senaste mens. Ska ringa barnmorskan idag och hoppas få komma på ett tidigt vul om någon vecka då jag inte kan tro att det är sant och gärna vill se att det är något där inne.


    Jag har redan fått större och fylligare bröst och magen moler, ilar, drar och tarmarna lever rövare.


    Är det fler därute som försökt ett tag och är nyplussade?

  • Svar på tråden BF 2015!
  • Mammarollen

    Axsson: du tänker helt rätt klart man ska njuta! Här blir inte mammor under 35år erbjudna kub test (jag är 24) så jag får vänta att se min plutt igen till RUL :( ska ni ta reda på könet?:)

  • merjama
    Mammarollen skrev 2014-07-07 18:54:22 följande:

    Plussade 1 juni :) var på ett privat vul i fredags (4/7) pga att mina symtom avtog plötsligt, men bebis mådde fint inne i magen och hjärtat tickade så fint är i vecka 10 visade det sej så har bf 6 februari ca :) hur mår ni alla nu?


    Jag sökte också för privat UL eftersom mina symptom hade avtagit rejält, men idag så kunde jag skutta ut från BM med glädje efter att ha sett den lille må bra och gotta sig där inne, är i v 9+1 och är beräknad den 9 feb.. 


    Är detta första barnet?

  • merjama

    Och alla ni andra, hur gamla är ni och har ni barn sen tidigare?


    Jag är en 28åring som väntar sitt första barn :D

  • Axsson
    Mammarollen skrev 2014-07-08 21:49:30 följande:

    Axsson: du tänker helt rätt klart man ska njuta! Här blir inte mammor under 35år erbjudna kub test (jag är 24) så jag får vänta att se min plutt igen till RUL :( ska ni ta reda på könet?:)


    Aha. Här blir alla oavsett ålder vilket är skönt tyxker jag :) annars har jag nog bokat ett eget. Skulle inte orka vänta enda till rul med att se den lilla igen. 4e augusti ska jag dit :D

    Jag är 24 och är första barnet :) beräknat 12 februari. Får se om jag blir flyttad något.
  • Axsson


    Kub idag!! heeeeelt underbart att se den lilla röra sig därinne! sprattlade som tusan! Fick låg risk på allt och blev flyttad från 12+3 till 12+4! BF 11/2. Helt underbart som sagt.. <3
  • Axsson
    Längtar1985 skrev 2014-07-19 10:02:08 följande:

    Jag är 28 och väntar vårt första barn


    Oj här har jag missat. Vad kul! :) Hur långt gången är du?
  • Längtar1985
    Axsson skrev 2014-08-04 16:48:29 följande:
    Oj här har jag missat. Vad kul! :) Hur långt gången är du?
    Idag är det vecka 16 (15+4)
  • Mammarollen

    Hej igen jag bokade ett eget kub, fick också låg risk på alla 3 kromosomavvikelserna, känns så skönt! Mitt bf datum är 7 februari nu:) Bjuder på en bild på snutits som suger tummen:)

  • merjama

    Hej Alla, va roligt att det går framåt :)..


    Själv är jag i v14 och har faktiskt tackat nej till KUB kände att det inte skulle göra någon större skillnad för mitt psyke men ser nu att flesta av er har genomför det. Kul för er :)..
    Tänkte boka en UL på privatklinik på v16 och se på lillen lite, kan inte hålla mig till v18 ..

    Är också 28 år och väntar mitt första barn :D

  • Axsson
    Mammarollen skrev 2014-08-05 11:35:02 följande:

    Hej igen jag bokade ett eget kub, fick också låg risk på alla 3 kromosomavvikelserna, känns så skönt! Mitt bf datum är 7 februari nu:) Bjuder på en bild på snutits som suger tummen:)


    Åh vad härligt! :D
  • Axsson
    merjama skrev 2014-08-05 17:12:31 följande:

    Hej Alla, va roligt att det går framåt :)..


    Själv är jag i v14 och har faktiskt tackat nej till KUB kände att det inte skulle göra någon större skillnad för mitt psyke men ser nu att flesta av er har genomför det. Kul för er :)..
    Tänkte boka en UL på privatklinik på v16 och se på lillen lite, kan inte hålla mig till v18 ..

    Är också 28 år och väntar mitt första barn :D


    Vi gjorde kub bara för att få se den lilla! :) siffrorna brydde jag mig mindre om. Nu är nästa ultraljud 23/9 (rul) vecka 20.
Svar på tråden BF 2015!