anonymtjej1 skrev 2014-06-13 02:12:33 följande:
Som rubriken lyder???? Jag har en dotter på 1 månad och jag helammar och allting har gått bra tills nu när hon börjar skrika några gånger helt plötsligt när hon ammar, är det för hon har ont i magen eller kanske kommer det för mycket mjölk på en gång eller vadå?? Ibland vill hon inte ens ta bröstet, men kan ta flaska om jag erbjuder henne det (har hänt 2 gånger).... Och allt detta får mig faktiskt att nästan snart ge upp.... Jag vet, det funkar ju bra annars men jag vill inte förlora anknytningen mellan oss om det nu är så?! Hon går upp bra i vikt o så men ibland verkar det jobbigt med amningen, samtidigt oxå jobbigt med att använda ersätta... Så för och nackdelar med ersättning??? Och amning kanske?!!
Tycker du ska fortsätta amma om du trivs med det!! Att bebis ibland släpper och skriker kan mycket väl ha med lite magknip att göra, försök att pausa amningen då och guppa bebisen lite och se ifall en rap kommer upp, och försök sedan fortsätta amma.
Jag vet att min dotter också skrek ibland vid bröstet när hon var runt 1-3 månader, och vid 3-4 månader krånglade hon lite vid bröstet ibland men då märkte jag att det var för att hon började bli så nyfiken på allt runtomkring så jag fick antingen amma i ett mörkt tyst rum eller sitta i soffan vänd så hon kunde titta ut genom fönstret samtidigt som hon åt, och då gick det bättre! Efter det har amningen flytit på otroligt bra, nu är hon 11, snart 12 månader och ammar fortfarande mycket utöver riktig mat! Sån härlig stund för oss två när hon ammar!!