Dåligt bemötande av barnlöshetsmottagningen
Jag skickade ett mail och talade om att jag kände mig dåligt bemött och att jag blev ledsen av deras bemötande. De ägnade den mesta tiden av samtalet till att få mig att sluta använda ägglossningstest. Jag sa upprepade gånger att jag inte blir stressad av tester utan att det är tvärtom, men de fortsatte att dumförklara mig. När jag trodde att sköterskan hade förstått vad jag tycker om saken så pratade hon med läkaren så att läkaren fortsatte predika om hur stressad man blir av testerna.
Svaret jag fick på mailet löd så här: Hej!
Vårat generella råd är som du beskriver att dessa tester oftast är stressande för paret. Sen är det naturligtvis paret själva som bestämmer om de vill använda dessa tester eller ej. Vi kontrollerar inte det.
MVH Maria, Barnmorska i Barnlöshetsteamet
Är det för mycket begärt att de ska skriva något om att det var tråkigt att jag inte kände mig väl bemött? Jag skrev i mailet att jag var ledsen när jag gick därifrån. Jag jobbar med kundkontakter (ej vinstdrivande) och vi jobbar ständigt på att förbättra bemötandet med kunder som ofta befinner sig i en utsatt situation. De här människorna verkar vara totalt i sin egen bubbla.