Hur får ni honom att förstå och hjälpa till hemma?
Hej. Tänkte att det måste vara fler än jag som har detta problemet med att min man inte hjälper till hemma med alla sysslor som ska göras och om jag frågar om han kan hjälpa till blir han bara sur och tycker att jag beordrar honom fast jag bara ber vänligt "Kan du hjälpa till med disken?" t.ex. Men han menar nu när jag går hemma så kan ju jag göra det han jobbar ju hela dagarna sen sköter han ju faktiskt om bilarna och ser till så de rullar och jag sätter mig ju bara i och kör. Men som jag försökt förklarar för honom att hade jag kunnat lika mycket om bilar som han hade jag också kunnat byta bromsar, olja och allt vad det är men jag tycker inte man kan jämföra underhåll av bilarna med hemmet man bor i och vistas i dagligen eller? Vi har en dotter på två år och har ett andra barn påväg som är bf 18 juli men kan ju typ komma när som. Hur gör ni för att få honom till att hjälpa till? Vi har många gånger diskuterat "problemet" men resultatet blir ändå att han inte hjälper till och detta bråkar vi mest om och hur den andre personen är men jag vill ju inte att det ska ta slut :(