• charliesvardet

Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?

Då jag försökt i två år att få igång egen ÄL utan framgång, fick jag idag reda på att jag ska börja med Pergotime i slutet på juli. 
    Först provera+progynon för att framkalla blödning sedan 5 dagars pergotime! 
    Nu undrar jag om det finns någon här som är i samma sits och som vill hålla kontakten/uppdatering för att se hur allt går och om det kanske blir någon bebis detta år? Drömmer

Jag känner mig väldigt ensam i detta, då jag inte känner så många som e i samma sits och det vore ju väldigt kul att få prata av sig med någon/några som vet precis hur detta känns!

Pergotime, PCO
  • Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?
  • Sopan01
    Gweny skrev 2014-09-18 20:35:28 följande:

Läste gamla inlägg här på FL, hittade denna lista, som var sammangjord i en tråd här och av medlemmar på FL.  Lite intressant så.

Vilken Pergotime-kur man lyckades uppnå graviditet med hjälp av Pergotime:

Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
    Kur 1: 31,3% (36 st)
    Kur 2: 25,2% (29 st)
    Kur 3: 20,9 % (24 /st)
    Kur 4: 12,2% (14 st)
    Kur 5: 3,5% (4 st)
    Kur 6: 2,6% (3 st)
    Kur 7: 1,7% (2 st)
    Kur 8: 1,7% (2 st)
    Kur 9: 0% (0 st)
    Kur 10: 1,7% (2 st) 

Detta innebär att 77,4% lyckades bli gravida på någon av dom första 3 kurerna. Att lyckas efter kur 6 är enligt denna listan endast en chans på 5,2%.

Av dessa graviditeter resulterade tyvärr 10,4% i MF eller MA.

Tack jätteintressant att se detta. Vi har fått 3 kurer utskrivna och det verkar ju vara under dem det händer för de flesta! Vi är på kur 1 just nu..
  • Gweny
    Sopan01 skrev 2014-09-19 00:05:13 följande:

Tack jätteintressant att se detta. Vi har fått 3 kurer utskrivna och det verkar ju vara under dem det händer för de flesta! Vi är på kur 1 just nu..

Ja tyckte det. Men verkligen vad chansen minskar efter 3 kurer... hoppas få lyckas nu på min 2a!
  • FruGrävling

Hmmm, jag är ju i början av 3:e kuren.... Men sen fick jag ju aldrig någon ägglossning på första kuren så jag kanske kan räkna bort den.

Har recept för ytterligare två kurer (så fem kurer totalt) men vi får väl se vad han säger om saken på mån.

• EneB
    KnytetsMamma skrev 2014-09-18 07:09:20 följande:

Åh, spännande att din ägglossning förmodligen är över nu då. Hade du några känningar att det var ägglossning på gång? t ex flytningar, värk eller liknande? Jag hade inga flytningar alls denna kur men rejält ont i magen i ca 5-6 dagar, en värk som försvann mer eller mindre över natten när jag tror att ägglossningen var. Vi är på andra försöket till syskon, första försöket var i maj då jag blev gravid direkt men fick tyvärr ma. Så nu hoppas jag att det tagit sig igen även om jag försöker vara realist. Vilket försök är ni på?

Jag hade både flytningar och värk denna månad vilket kändes bra tycker jag :)!

Okej då håller jag tummarna för att det har tagit sig denna gång också och att ni får behålla det :)!

Det är vårt första försök med Pergotime och idag kände jag precis i kroppen som jag gör när jag väntar mens...Känner min kropp så himla väl och brukar få ont i bröstet och mage en vecka före mens ungefär och jag väntar den nästa helg. ..Har varit lite nere ikväll, men ska sova nu så hoppas jag på att vakna glad imorn :)!
  • KnytetsMamma
    EneB skrev 2014-09-19 23:33:54 följande:
    Jag hade både flytningar och värk denna månad vilket kändes bra tycker jag :)!
    Okej då håller jag tummarna för att det har tagit sig denna gång också och att ni får behålla det :)!
    Det är vårt första försök med Pergotime och idag kände jag precis i kroppen som jag gör när jag väntar mens...Känner min kropp så himla väl och brukar få ont i bröstet och mage en vecka före mens ungefär och jag väntar den nästa helg. ..Har varit lite nere ikväll, men ska sova nu så hoppas jag på att vakna glad imorn :)!
    Vad skönt att du hade så tydliga känningar av ägglossningen, hoppas att det tagit sig. Jag har i natt och nu på morgonen haft molande värk nere i magen, känner inte igen den känslan sen gångerna jag plussat så tror nog tyvärr att mensen kommer på onsdag/torsdag och att det inte tagit sig :( Har en känsla av att det inte gått för varför skulle det liksom gå tredje gången på raken på första försöket?!
  • KnytetsMamma

Någon som ser något? Är på BIM-3 eller BIM-4 och tog det inte på morgonurin utan när jag varit uppe en stund, kissat två ggr och druckit en stor kopp te. Jag tycker själv att jag ser ett svagt streck men det kanske är ett önsketänkande?! Vad tror ni?

• I have a kid

Den listan är också förutsatt att man får en ägglossning på 1 tablett , 2 tabletter osv..

själv väntar jag på bim om några dagar!

Fått min 3e ägglossning sen januari på Pergotime

Första 1 ägg! Andra 2 ägg , 3e (nu) 2 ägg

dom andra kurerna har jag inte fått ägg alls !!

så sen 2008 har jag haft 3 chanser att bli gravid

• Sophie16

Fick det här positiva ägglossningstestest 2 dagar efter att min läkare sa att jag skulle ha samlag. Testade idag tidigt men när jag kom hem från jobbet 12 timmar senare var det svagt.

Hur ska jag tolka detta?

Förresten ser ni bilden? Kan man inte bifoga via iPhone ? Måsye man vara inne via en dator ?

• Pco_1_2

Hej hela gänget :) är dåligt uppdaterad. Fick missfall i augusti så har varit lite depp.

Men nu är det nya tag! Väntar på mens och då ska jag ringa gyn för nytt VUL och förhoppningsvis börja om en kur med pergo och ovitrelle.

Någon som plussat än?!

• Gweny
    Pco_1_2 skrev 2014-10-30 22:47:40 följande:

Hej hela gänget :) är dåligt uppdaterad. Fick missfall i augusti så har varit lite depp.

Men nu är det nya tag! Väntar på mens och då ska jag ringa gyn för nytt VUL och förhoppningsvis börja om en kur med pergo och ovitrelle.

Någon som plussat än?!

Beklagar!:hade ma i juni själv. Väntar nu på bim med 3e kuren enkeldos pergo. Hoopas!
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-10-31 12:04:13 följande:
    Beklagar!:hade ma i juni själv. Väntar nu på bim med 3e kuren enkeldos pergo. Hoopas!
    Jag plussade där i slutet av september när jag la upp bild på grav.test. Nu är jag i vecka 10 (9+1) och ser fram emot ultraljud den 19/11. Valde att inte göra något vul eftersom det enligt barnmorskan bara är en ögonblicksbild över hur det ser ut just då och säger inget om hur det ser ut efter 1 vecka, dvs bara för att man ser hjärtat slår behöver det inte innebära att allt går bra. Så då väntar jag hellre till vecka 12 då man kommit längre.
  • Sophie16

jag lever. ingen bebis här. 3e kuren med pergotime. denna gången fick jag östrogen og ägglossningspruta... har BIM i slutet av månaden...

• lejonhjärtat

Hej på er, hur har de gått för alla?

Skälv lite orolig nu, skulle gått in i vecka 20 men på ultraljudet sa de att jag är i vecka 17 hm att man blir flyttad vet jag men vi pratar 20 dagar och de innebär att hen skulle blivit tillverkad efter jag plussa. Hmm någon som ver så jag slipper oroa mig!

• Gweny
    Pco_1_2 skrev 2014-11-04 23:17:16 följande:

Hur går det Gweny?

Helt missat att du skrivit! 

Jo, tyvärr går det inget vidare. Blev ingenting på mina kurer, så har i torsdags varit på spolning, som gick bra och allt fungerade som det skulle med det iallafall. Hon har nu även skickat remiss för IVF för oss. är dock långa köer till Sahlgrenska nu.
    Hon såg även att det inte var någon egen äl på gång(inte tagit pergo nu), så kändes lite depp, att allt verkar funka bra för övrigt, men inte själva att ägget lossar...suck.

Men hon skrev även ut fler kurer med pergo, som jag kan ta, så länge vi väntar på att få komma in, så hoppas verkligen att vi kan lyckas innan dess.

lejonhjärta>> hmm, det lät ju som ett väldigt hopp! Sa dem något om det? Med min 1a så blev jag flyttad 2 veckor, och allt var normalt och gick bra sen. Hoppas det är detsamma för dig.
  • monn

När man såg dendär listan här ovan på vilka kurer man oftast blev gravid på så känns det ju inte så motiverat att äta mer än 3 kurer pergotime. Jag har bara fått två utskrivna, och så skulle vi prova två månader utan. För att se om ägglossningen kom spontant de månaderna. Någon annan som gjort så? Det känns som om man värnar väldigt mycket om den lilla ägglossning man fick och vill ej riskera att den inte kommer med en månad utan pergotime...

• Gweny
    monn skrev 2014-11-30 20:41:37 följande:

När man såg dendär listan här ovan på vilka kurer man oftast blev gravid på så känns det ju inte så motiverat att äta mer än 3 kurer pergotime. Jag har bara fått två utskrivna, och så skulle vi prova två månader utan. För att se om ägglossningen kom spontant de månaderna. Någon annan som gjort så? Det känns som om man värnar väldigt mycket om den lilla ägglossning man fick och vill ej riskera att den inte kommer med en månad utan pergotime...

Nä känner mig också ganska omotiverad egentligen, just med hur procenten går ner, iallafall om man tolkar den listan.

Dock nu när min gyn såg att jag inte hade någon egen äl på g, så kändes det ju depp också. Så känner att jag kommer ta några kurer igen, med lite paus och sen några igen, bara för att ha något att ialalfall försöka med under tiden vi köar till IVF.
  • Dakine
    Har ni mycket mellanblödningar? Jag har passerat min BIM med 18 dagar, men har inte haft någon äl vad jag vet iaf och började blöda igår. Då var det mer blodblandad flytning. Idag är det klart blod, men inte mycket och jag har ingen mensvärk heller. Vilket jag alltid brukar få vid mens. Så detta känns inte som någon riktig mens, men är inte van att ha mellanblödningar heller... 
Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?