• Anonym (T-rex)

Har aldrig kunnat pga. rädsla att hon ska bli med barn.

Detta är inte kul alls, för var gång jag haft chansen så har jag drabbats av en överdriven rädsla att hon ska bli med barn. Rädslan är så pass stor så att jag omöjligt kan. Ja det är så pass så att jag i det närmaste blir spik nykter om jag har druckit och hamnar i situationen och har möjlighet. Man brukar ju tala om att alkohol ska kunna lätta upp, men om jag blir så full så har jag inte kunnat av den orsaken. Är det någon annan som känner igen sig här?

• Svar på tråden Har aldrig kunnat pga. rädsla att hon ska bli med barn.
  • Nyfiken gul

man hamnar inte i klimakteriet för att du steriliserar dig, du knipsar av äggledarna bara så dom inte kan släppa ifrån sig ägg.   Du har fortfarande livmodern kvar och du får mens ändå.  Men du är steril. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (PåSättOchVis) skrev 2014-06-27 21:34:54 följande:

Jah känner igen mig på sätt och vis. Dock är det jag som är tjejen och jag vågar inte ha sex av rädslan att bli gravid.

Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig kunna genomgå en abort. Det spelar ingen roll om fostret bara är några dagar - jag skulle aldrig medvetet kunna genomgå en sådan grej.

Samtidigt vill jag verkligen inte ha en bebis.

Resultatet blir således ett liv i celibat.

Kondomer litar jag inte på. Dessutom är det inte skönt med kondom.

Hormoner skrämmer mig.

Pessar känns bara jävligt mongo.

kan rekommendera kopparspiral, inga hormoner och du har kvar din naturliga menscykel. Inget krångel, inga bekymmer.  Sexa på som vanligt . 
  • Anonym (Doubble)

Om hon använder piller så tar du kondom också. Rätt säkert. 
    Så gör jag och mannen. 

• Anonym (Z)
    Anonym (PåSättOchVis) skrev 2014-06-27 21:44:19 följande:

Alla som sugit av en kille vet att det där inte stämmer.

Nio av tio killar som jag sugit av, har hunnit få försats minst en gång innan utlösning.

Nu är inte jag den som suger av en kille eftersom jag är hetero :). Men skippa penetrering en då?
  • Anonym (PåSättOchVis)
    Anonym (nej) skrev 2014-06-27 21:46:24 följande:

Du hamnar ju inte i klimakteriet bara för att du steriliserar dig, väl..? Det är inte livmodern du tar bort, utan knipsar bara förbindelsen mellan äggstockar och livmoder.

Nyfiken gul skrev 2014-06-27 21:48:23 följande:

man hamnar inte i klimakteriet för att du steriliserar dig, du knipsar av äggledarna bara så dom inte kan släppa ifrån sig ägg.   Du har fortfarande livmodern kvar och du får mens ändå.  Men du är steril. 

Det kan växa ihop så den risken tar jag inte.

Sedan är det som sagt _just nu_ som en bebis inte skulle passa in.

Det enklaste "ingreppet" är ju att avstå sex, eller?
  • Anonym (PåSättOchVis)
    Nyfiken gul skrev 2014-06-27 21:50:10 följande:

kan rekommendera kopparspiral, inga hormoner och du har kvar din naturliga menscykel. Inget krångel, inga bekymmer.  Sexa på som vanligt . 

Nja, har hört att den ska göra ont att sätta in och ta ut, samt att den kan ge komplikationer. Det är inte värt det. SÅ jävla kul är det inte att nuppa. ;)

Vad kostar det förresten att sätta in en kopparspiral?
  • techgrrl

Kopparspiralen är lite obehaglig att sätta in och man kan känna som mensvärk några dagar efteråt. Att ta ut den känns däremot inte ett dugg.

Den är gratis att sätta in och ta ut, ingen kostnad alls förknippad med kopparspiralen.

Kan varmt rekommendera kopparspiral, har en själv och är jättenöjd. Jag klarar inte av hormoner och kondom vill jag ju inte behöva använda med min man.

• techgrrl

Till TS: Använd kondom, risken är mycket liten att någon blir gravid. För det första så ska du träffa rätt på ungefär tre dagar varje månad, en spermie ska ta sig fram till ägget och det ska bli befruktat. Många försöker få barn i flera år utan att lyckas trots att de har koll på alla parametrar. Så på med kondomen och slappna av.

• Nyfiken gul
    Anonym (PåSättOchVis) skrev 2014-06-27 22:32:57 följande:
    Nja, har hört att den ska göra ont att sätta in och ta ut, samt att den kan ge komplikationer. Det är inte värt det. SÅ jävla kul är det inte att nuppa. ;)

Vad kostar det förresten att sätta in en kopparspiral?
    för mig kändes det ingenting att sätta in den, är inne på min 3:e spiral nu och har inga bekymmer alls med den .  

kopparspiral är gratis och den räcker i 10 år innan du måste byta ut den. 

Dom som eventuellt känner något känner ett litet stick i livmodern ungefär som en form av mensvärk.  Och klarar du av mensvärk så klarar du av att sätta in en spiral. 
  • Anonym (PåSättOchVis)
    Nyfiken gul skrev 2014-06-27 22:54:58 följande:

för mig kändes det ingenting att sätta in den, är inne på min 3:e spiral nu och har inga bekymmer alls med den .  

Dom som eventuellt känner något känner ett litet stick i livmodern ungefär som en form av mensvärk.  Och klarar du av mensvärk så klarar du av att sätta in en spiral. 

Alltså, nja. Att avstå sex helt och håller känns som det absolut säkraste. Man kan bli gravid trots spiral.

Vågar verkligen inte riskera att bli det.
  • Anonym (T-rex)

Kondom är nog bra men vad jag glömde att skriva var hur de situationer sett ut som jag varit med om. För även om jag då själv skulle kunna tänkt mer långsiktigt och haft kondomer i beredskap så var nu inte situationen sådan. Hur många ungdomar är det egentligen av dem som t ex är ute på allehanda festligheter i sommar som tänker så långt. Och även om jag idag önskat jag haft kondom så var själv då inte annorlunda det begav sig. Så visst hade nog kondom då gett en viss trygghet. Idag hade det definitivt gjort det.    

• en rund boll
    Nyfiken gul skrev 2014-06-27 22:54:58 följande:

Nja... Det där är väldigt individuellt. Min var de tvungna att sätta in under narkos så ont gjorde det. Flera av mina vänner har/har haft en och nån har haft det som du, andra har haft jätteont. 
    När den väl var på plats var det dock väldigt skönt att ha den, i kombination med kondom så var det jättebra att slippa tänka på piller. 

Det beror på vilken du får insatt,  Gyne-T-380A (som är rätt ny på marknaden) räcker i 10 år, resten ca 5-8. 

• Monte

Sterilisera dig och använd kondom så har du ett löjligt maximalt skydd.

Newsflash. Det är möjligt för män att skydda sig med vet du.

Svar på tråden Har aldrig kunnat pga. rädsla att hon ska bli med barn.