Vår kattunge luktar ladugård!
Vi köpte en 9 veckor gammal kattunge för 2 dagar sedan och han luktar ladugård! Har duschat honom med kattshampoo men det försvinner inte, kommer lukten någonsin försvinna?
Vi köpte en 9 veckor gammal kattunge för 2 dagar sedan och han luktar ladugård! Har duschat honom med kattshampoo men det försvinner inte, kommer lukten någonsin försvinna?
Dagens I-landsproblem... Jodå, det försvinner ganska snabbt så länge han inte får göra återbesök i någon ladugård. Du behöver inte tvätta mer.
Here we go again... 9 (!) veckor??!
Kattungar får inte skiljas från sin mamma och sina syskon före tidigast vid 12 veckors ålder! Hur många gånger ska man behöva tjata om det?
Man blir så jäkla ledsen, stackars kattunge.
Instämmer, man ska inte köpa kattungar yngre än 12 veckor.
Vår katt luktar ladugård när hon blir rädd. Sluta bada den lille stackarn. Det går nog över när han känner sig lugn och trygg.
Sluta upp med att duscha katten, han kan tvätta sig själv. Katten har tagits ifrån sin mamma aldeles förtidigt och är troligtvis helt panikslagen och rädd, du gör det inte bättre med att slänga in katten i duschen.
Du skall ägna all tid åt att gosa och leka med katten så katten knyter an och känner sig trygg och "hemma".
onej han är inte rädd, han är så gosig och kaxig samtidigt, och vad vetrenären sa så vart det okej med att vi tog den när den var 9 veckor nästan 10 veckor
vad är det jag kan amälas om? att ha köpt en kattunge som inte är 12 veckor?
Om inte veterinären vet vad lagen säger så skulle jag inte ha förtroende för den personen och låta denne få ta hand om mitt djur om det blir sjukt. Och om man inte ens vet att det är tolv veckor som gäller för kattungar så borde man inte få ha katt öht!
Tolv veckor är en rekommendation, tror inte det är en lag. Det viktiga är att kattungen äter fast föda. Och eftersom den växt upp i en lagård är det nog en bonnkatt och de är tåligare än raskatterna.
Tolv veckor är en rekommendation, tror inte det är en lag. Det viktiga är att kattungen äter fast föda. Och eftersom den växt upp i en lagård är det nog en bonnkatt och de är tåligare än raskatterna.
vad är det jag kan amälas om? att ha köpt en kattunge som inte är 12 veckor?