Vad dricker ditt barn för sorts mjölk?
Frågan står i rubriken.
Utgå från vad ni serverar hemma.
Frågan står i rubriken.
Utgå från vad ni serverar hemma.
Mellanmjölk, men det händer att den är slut. Så då blir det standardmjölk för det har jag i kaffet.
Lättmjölk!
Mindre mättat fett, mycket bättre för hälsan! All annan mjölk är idioti! Inte konstigt att barnfetman ökar.
Vi har mellanmjölk hemma. Barnen dricker dock väldigt sparsamt med mjölk och i såna fall i form av O´boy.
Lättmjölk!
Mindre mättat fett, mycket bättre för hälsan! All annan mjölk är idioti! Inte konstigt att barnfetman ökar.
Han dricker inte mjölk än, men när han gör det så kommer han få standard mjölk eller ev. gammaldags mjölk
men dock inga större mängder, tycker man ska dricka vatten främst.
Mellanmjölk dricker det enda barnet som dricker mjölk. De övriga ratar mjölk helt. Han dricker kanske en halv dl per dag.
Fil/naturell yoghurt har vi standardvarianten av.
Opastöriserad. Dvs lite fetare än "röd" mjölk.
Han dricker inte mjölk än, men när han gör det så kommer han få standard mjölk eller ev. gammaldags mjölk
men dock inga större mängder, tycker man ska dricka vatten främst.
Kokosmjölk hemma.
Lättmjölk på förskolan då det är vad som rekommenderas.
Mellanmjölk hos mormor och standardmjölk hos gammelmormor och gammelmorfar.
Lagoma korvar är bäst, som man brukar säga. ;)
1,5% ekologisk mjölk
Skulle vilja servera standardmjölk men pappan föredrar mellanmjölk så det blir det vi har hemma. Men vi har Bregott på smörgåsar och smör i maten så det blir en del mjölkfett ändå. Jag vill ge mitt barns hjärna bästa chansen för utveckling och dessutom motverka fetma.
Undersökningar har visat att de som äter mest mjölkfett är smalast mördande som äter magra mjölkprodukter är tjockast. Gäller både barn och vuxna män.