Makeup dont´s! Sminkar du dig?
Hur gör du?
Sminkar du dig dagligen och hur lyckas du?
Berätta i tråden!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-02 10:02
PS på nya sajten ser du filmen direkt i TS.
Hur gör du?
Sminkar du dig dagligen och hur lyckas du?
Berätta i tråden!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-02 10:02
PS på nya sajten ser du filmen direkt i TS.
När jag är ledig sminkar jag mig oftast dagligen. När jag är ledig orkar jag oftast inte bry mig.
Jag sminkar mig när det är ngt speciellt.
Som hemmamamma och gravid sminkar jag mig bara 2 gg i veckan och de andra dagarna ser jag bara till att håret,naglarna och hyn ser perfekt ut.
När jag väl sminkar mig så är det kanske 30 olika steg jag går igenom från att förbereda hyn innan basen åker på till det sista steget som alltid är en settingspray.
Nyckeln till att lyckas med sin make up är att huden är förberedd rengjord och återfuktad samt att blanda och arbeta in allting ordentligt och använda produkter gjorda för sin hudtyp och hudton.
Jag brukar ha en lätt ögonmakeup på jobbet, inget annat. En smal, svart, flytande eyeliner längs övre fransraden (ingen kråkspark), brunsvart mascara, och vit eyeliner längs (innanför) den nedre fransraden. Dessutom håller jag fransar och bryn permanentfärgade - gör det hemma c:a var tredje vecka. Det gör att jag ser hyfsad ut även utan makeup.
Till fest kan det bli hela batteriet: läppstift, rouge, skimrande ögonskugga o.s.v..
Jag är rätt skicklig om jag får säga det själv.
Med anledning av ett inlägg i tråden så måste jag säga, att jag ALDRIG haft något som täcker hyn i ansiktet. Tycker inte jag behöver det - har så fin hy ändå! (Jo till förberedda fotograferingar brukar jag dutta lite puder i pannan, på näsan och hakan. För att de inte ska skina på fotot - det är inte fint.)
Typ aldrig. Har inget intresse för det och ser inte poängen.
Såg videon nu. Den var kul! Det pinsamma är, att många kvinnor ser ut exakt så där på riktigt!
Jag måste alltid tajma min permanentfärgning av ögonbrynen så att jag har ett par dagar efter då jag inte ska på fest eller fotas eller träffa en "viktig" person. För det fastnar alltid lite färg i huden, och då blir ögonbrynen just då där stora och breda och buskiga ett par dagar!
Ni som gillar detta med make up och utseende kan tipsa er om tråden "Stora make up tråden" här på fl! Vi diskuterar lite olika tekniker,produkter mm
Nej aldrig. Känner inget behov av det.
Sminkar mig när jag ska gå någonstans. Rätt basic saker bara som foundation, mascara och eyeliner. Foundation/concealor är ett måste, medans ögonsminket inte är livsviktigt. Sminkar mig aldrig när jag bara sitter hemma hel dagen. Tycker smink är fruktansvärt tråkigt...
Nej, jag sminkar mig aldrig. Fram till 30 år ungefär, så sminkade jag mig när jag skulle på något lite festligare, men sedan slutade jag även med det. Smink är liksom inte riktigt min grej ...
Hahahaha... Sjukt kul video!
Jag sminkar mig oftast men försöker vila huden någon gång i veckan.... Jag har en färgad dagkräm med solfaktor och sen lite enkelt mineralsmink och mascara. Mer om jag ska på fest!
Väldigt sällan.
Jag blir sminkad rätt mycket på jobbet , så privat sminkar jag mig inte oftast.
Lite maskara ibland , men inget mer.
Dagligen är det ögonskugga på ögonbrynen och brunsvart mascara som gäller. Jag är ljus och blond så jag försöker hålla vardagssminket lite lätt. Ser jag ut som ett spöke så brukar jag dutta på med en BB- eller CC-cream och eventuellt mätta med löspuder om det behövs.
Till fest kör jag all-in. Efter tvätt och dagkräm så kör jag mattande primer i T-zonen och sen en foundation. Därefter highlightar jag käkbenen och mättar sedan med löspuder. Sen shade:ar jag med ett brunmörkt rouge under kindbenet och eventuellt rosar jag till kinderna med ett rouge som går åt ljust rosa.
Enda skillnaden med ögonbrynen är att jag målar med penna först och använder ögonskuggan för att mätta pennan. Då blir brynen mer definierade och skarpa utan att jag behöver använda för mörk färg.
Mascaran är svart istället för svartbrun. Sen är ögonskugga en hel historia för sig. Om den processen gick snabbare så hade jag fasiken gjort den varje dag. Det blir så sjukt snyggt med parti-skuggade ögonlock.
Till vardags har jag alltid åtminstone ifyllda eller färgade bryn, concealer under ögonen och mascara. Ibland blir det ögonskugga och ögonpenna runt ögonen och rouge.
Jag sminkar mig dagligen. :)