Vad leker din 3,5 åring med?
Har en son på 3.5 år!
Nu har vi sommarlov o han har tråkigt.
Tom granntjejen som lekte jättemycket med honom förra sommaren tycker han är tråkig.
????
Vill ha tips o info om vad era barn leker med.
Har en son på 3.5 år!
Nu har vi sommarlov o han har tråkigt.
Tom granntjejen som lekte jättemycket med honom förra sommaren tycker han är tråkig.
????
Vill ha tips o info om vad era barn leker med.
Min nyss fyllda 3-åriga son älskar att leka med vatten. Han får vara utomhus. Vattenhjul, vattenkanna, hink och vattenpistol. Han blir ju tyvärr ofta rätt blöt men det går ju bra när det är varmt ute.
Min 3,5-åring älskar bilar. Han fick ett gäng bilar och gubbar i vintras som är från tv-serien Rorri och dessa leker han massor med.
Sen älskar han att cykla på trehjulingen och leka med vatten, blåsa såpbubblor och sånt ute. Rita och lägga pärlplatta och sånt.
Vi har en 3,5-åring här hemma.
Han älskar att rita! Han kan sitta nästan hur länge som helst och rita. Han gillar även att leka med lera eller pärlor och att måla med vattenfärger.
Han leker också mycket med smålego, sina bilar och sin tågbana. Utomhus är det studsmatta, cykling, landbandy eller besöka någon lekplats som gäller. Han gillar även att gå i skogen (vi har en skog inpå knuten).
Leka med vatten, leka "Diego", gunga, klättra, plocka smultron osv osv. Har aldrig sett henne ha tråkigt, t o m förskolan säger att hon alltid hittar på nått att göra. Hon kan leka länge med ett par småstenar (längre än med hennes dockor faktiskt)
Nu har vi visserligen en tjej, men ute älskar hon att gunga på sin gungbräda, cykla (trehjuling), spela fotboll, leka i sandlådan, åka rutschkana. Inomhus är det mycket rollekar även om hon är ensam med duplohuset, Barbie, dockorna. I perioder pärlar, pusslar, leker med play-doh och bygger torn med duplot. Läser böcker gör hon nog dagligen samt älskar att se på Barnkanalen, men där försöker vi hålla till max en timma efter maten och ibland för att få upp henne om hon somnat.
Tack alla. Sonen leker med det mesta som ni skriver men har ändå tråkigt säger han.
Men nu vet jag att han har det bra.
Började funderar när en lika gammal kille på semestern lekte med Skylanders o ninja turtles.
Granntjejen vill mest leka med barbie o mamma pappa barn.
Tycker det är jobbigt att han inte har någon kompis här hemma. Men han har ju iaf lillasyster på 1 år.
Suck
Hur länge har ni haft sommarlov? Kan det vara en omställning från förskolans rutiner till att bara vara hemma? Det kan ju bli ganska tråkigt om man inte hittar på utflykter emellanåt, om sonen har svårt att leka själv.
Här leker tösen väldigt mycket själv på rummet, ibland i flera timmar, och när hon tröttnar kommer hon ut och läser böcker eller bråkar med lillasyster på ett år.
Min son fyllde nyss 3 år. Han tycker om smålego både att bygga med och leka med gubbarna. Men det är mycket för att han tar efter sin storebror som är snart 7 år vad han leker. Annars leker väl många 3-åringar hellre med Duplo. Vattenlekar tycker min son också om, likaså att vara med oss och "hjälpa till" med t.ex. städning eller trädgårdsarbete. Vara ute och cykla på springcykeln eller leka i lekpar, gräva i sandlådan är också sånt han gillar.
TS den jämnåriga som lekte med Skylanders och Ninja Turtles kanske har äldre syskon att ta efter? Min äldsta son lekte inte alls på samma sätt i 3-årsåldern som den lilla gör. Tycker det är stor skillnad.