• Jordgubben82

Vilken vagn? Lite smidig med rejäl?

Hej! Väntar tredje barnet och kollar nu runt lite barnvagnar ???? älskar vagnar men har alltid sådan beslutsångest ????
    Vill ha en vagn som är lite och smidig men ändå inge för trång. Man ska ju få plats med mer än vagnen i bilen när man e så många.
    Dom jag har tittat på är Brio Smile, och Emmaljunga Viking.
    Har hört lite att smilens hjul strulat lite??? Och att den inte är så hög i ryggen på sittdelen??
    Sen Viking är den väldigt trång i sittdelen?
    Skriv gärna om ni har erfarenhet om dessa vagnar, eller har tips på en annan bra vagn som passar mina behov ????

• Svar på tråden Vilken vagn? Lite smidig med rejäl?
  • Regnbågsfärg
    Jordgubben82 skrev 2014-07-04 00:25:44 följande:

Hej! Väntar tredje barnet och kollar nu runt lite barnvagnar ???? älskar vagnar men har alltid sådan beslutsångest ????
    Vill ha en vagn som är lite och smidig men ändå inge för trång. Man ska ju få plats med mer än vagnen i bilen när man e så många.
    Dom jag har tittat på är Brio Smile, och Emmaljunga Viking.
    Har hört lite att smilens hjul strulat lite??? Och att den inte är så hög i ryggen på sittdelen??
    Sen Viking är den väldigt trång i sittdelen?
    Skriv gärna om ni har erfarenhet om dessa vagnar, eller har tips på en annan bra vagn som passar mina behov ????

Vi har valt kronan city med rörliga framhjul för vi tyckte den passade just på den beskrivningen som du har som rubrik..
  • Jordgubben82
    Regnbågsfärg skrev 2014-07-04 08:48:51 följande:

Vi har valt kronan city med rörliga framhjul för vi tyckte den passade just på den beskrivningen som du har som rubrik..

Tack för kolla på den också då:)
  • Hoppfull84

jag favoritar detta för jag letar efter precis samma sak!

har också sneglat på smilen tror det nog kommer bli den, vi har redan rätt babyskydd också att klicka i, tycker vikingen är lite dyr och gillar inte tyget på liggdelen.

hade funderat på babyjogger city mini versa (älskar hur kompakt de blir när man fäller ihop dom) och versan går ju att ha bebisen vänd mot sig när man är redo för sittdel. men så har de tydligen slutat sälja den i sverige.

en kompis har kronan city vagnen, men tycker den ser stor ut den med, fast det beror ju på hus kompakt man vill att vagnen ska vara.
    hade en emmaljunga citycross förra gången som alla sa var "kompakt" men jag tyckte den var supertung och klumpig att få in i bilen.

det är så svårt!

• Gladskit

Om man inte nödvändigtvis måste ha swivel-hjul så älskade vi vår Emmaljunga City Cross! Smidig som liggvagn och rejäl som sittvagn.

• Alva10

Icandy peach har vi haft! Äälskar den vagnen. Men iofs, den kanske räknas som mer city"chic" än rejäl rent platsmässigt ;)

• yodi

om du är orolig för att viking ska bli för smal finns även superviking som är lite bredare, dom har även nitro och super nitro.

Svar på tråden Vilken vagn? Lite smidig med rejäl?