• Mia8301

Vad tar man med sig?!

En fråga till er föräldrar,ska besöka en djurpark med min familj till helgen. Min dotter är 14 mån.
    Eftersom det är första året vi ska ge oss ut på utflykter så undrar jag vad sjutton ska man packa med sig??
    Vill helst inte mata i henne hamburgare eller liknande så tips på lite nyttig plockmat man kan ha med sig vore perfekt! Är det något annat utom blöjor o mat ni kan tipsa om som underlättar vid utflykter?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Vad tar man med sig?!
  • Alexi

Allt på temat plockmat är ju perfekt. Tex kalla köttbullar, frukter i bitar, ägg osv, vad hon nu gillar.

Pipmugg med vatten. Kanske några kex eller liknande mutor om hon lessnar en kort stund innan ni kan stanna/äta eller så.

• Whitetrash86

Beroende på vilken djurpark så brukar det finnas riktiga restauranger, med tex pannkakor till barn.
    Annars är plockmat jätte bra.

Mycket vatten, inte bara till barnet utan även till er Glad Det blir lätt varmt och man rör på sig väldigt mycket i solen.

• Näckrosen

Vatten!

Är det något jag saknar om jag missat det på utflykter så är det vatten. Både till dricka och handtvätt.

En kylväska med köttbullar, korvbitar, kall kokt färskpotatis, pannkakor/plättar (mosa banan i smeten så behövs inga tillbehör som sylt etc), frukt...

Solskydd.

• Natulcien

När vi reser och ska ta med "lätt-att-plocka-i-sig-och-inte-så-kladdigt-mat" så brukar jag göra pastasallad. Sist när sonen och jag åkte tåg så hade jag med sallad på pastaspiraler, isbergssallad, körsbärstomater, gurkstavar, ostkuber, baconbitar, kyckling, ärtor och paprika. Mycket uppskattat.

För om du nu vill köra "nyttig-linjen" och ogillar hamburgare så är ju inte pannkakor eller köttbullar så mycket bättre...

Annars vatten i mängder, torkpapper/servetter, blöjor, klädombyten...

• Mia8301

Tack för era bra tips!

Min packningslista ser ut så här i nuläget:

Kesofrutti

En halv avokado

Gurkstavar

Frukt,banan och vindruvor

Vatten!

Oststavar

Ugnsgrillad kyckling i bitar

Skötväskan:

Blöjor

Våtservetter

Skedar

Tallrik

Servetter

Haklapp

Xtra ombyte

Jacka

Paraplyer

Filt

Nallen

Färdig välling

Nappflaska

Vad tror ni om det?

• Mellanmjölkens land

Det låter lite mycket mat men ni känner ju ert barn bäst!

Vi skulle nog tagit med:
    Frysta ärtor och köttbullar (funkar bra  som kylklampar)
    pasta
    Äppelklyftor (alt äpple+kniv)
    Ella's eller motsvarande
    2 vattenflaskor

Ombyte
    Jacka/regnkläder om det verkar behövas
    Filt eller lakan
    Blöjor
    Tvättlappar
    Solskyddsfaktor

• mammalovis

I helgen var vi på kalas och inget gick hem hos vår ettåring i matväg då det var 30 grader, utan hon drack bara en massa vatten, däremot slank två fruktsmoothies ner utan bekymmer på ett kick, så packa det hon gillar att ta till.

Vi tar även med grötpuré som kan ätas kall, sedan får hon lite korvbröd. Korv älskar hon, så det lär nog också gå ner. Kokt pasta hade nog också kunnat funka här. Det är ju en fördel om det inte är så kladdigt då de får sitta i vagnen och äta, om man inte går på restaurang, så där känns gurka bättre än tomat.

Sedan måste vi lära oss att packa både varmare och tunnare kläder än vädret hemma indikerar. Liksom både solhatt och mössa då vädret svänger mellan 13 och 30 grader på en vecka.

• Mia8301

Tack för fler svar :)

Haha ja låter kanske som mkt mat men tänkte ha med lite olika alternativ ifall så man har lite och muta med om det är något som hon inte gillar ;)

Det där med i känna sitt barn bäst vette sjutton alla gånger,så fort hon är på ett visst sätt

Eller äter på ett visst sätt så byter de så är oftast ganska lost o chansar mkt :P

JAA klart jag måste ha med solskyddskräm! Tack för att du påminde mig :)

• Mia8301
    pigglet skrev 2014-07-07 22:31:27 följande:

Mygga?

Plåster. Solhatt. Myggnät till vagnen om hon ska sova?

Åh bra tips!! :) tack!
Svar på tråden Vad tar man med sig?!