Föräldrarna hemlighåller könet - vad tycker ni?
Föräldrarna i den här artikeln hemlighåller sina 2 barns kön, min fråga är;
Vad tycker ni om detta?
www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon/
Föräldrarna i den här artikeln hemlighåller sina 2 barns kön, min fråga är;
Vad tycker ni om detta?
www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon/
Jag tycker att pappa Linus ska byta namn till något könsneutralt samt gå i klänning nu i sommar.
Jag tycker att pappa Linus ska byta namn till något könsneutralt samt gå i klänning nu i sommar.
[quote=73579726][quote-nick]SecretMe skrev 2014-07-07 21:41:45 följande:[/quote-nick][/quote]
Så det går alltså inte att uppfostra barn könsneutralt om folk vet vad det är för kön?
..åkej...
Så det går alltså inte att uppfostra barn könsneutralt om folk vet vad det är för kön?
..åkej...
Gud så befriande.
Själv skulle jag inte orka med, men tufft av dem som orkar.
Förstorar man inte upp betydelsen av könet enormt mycket genom att göra en grej av att inte berätta om det? Om någon frågar mig vilket kön mitt barn har så svarar jag "pojke" och sedan är det överstökat. Men om man envisas med att hålla det hemligt blir ju könet bland det absolut främsta som diskuteras och frågas kring barnet.
Jag förstår fortftande inte varför mamman och pappan tillåter sig vara just "MAMMA" och "PAPPA", samt att mamman och pappan får behålla sina könsbestämda namn? Jag förstår inte heller varför pappan inte bär klänning och mamman sparar ut skägg?
Det är ju bara barnen som tvingas vara försökskaniner i föräldrarnas jävla experiment. Idioti kallar jag det för. Så jävla idiotiskt. För att inte tala om hur jävla PATETISKT det är.
Gud så befriande.
Själv skulle jag inte orka med, men tufft av dem som orkar.