• Mellanmjölkens land

När har era barn kunnat sitta på huk?

När vår äldsta började förskola kommentersde personalen på att hon var så tidig eftersom hon kunde sitta på huk. Det brukade barnen inte kunna förrän de var 1,5.

Båda våra barn har kunnat sitta på huk vid 8-10 mån (innan de stått utan stöd) så jag måste fråga er om det är  våra barn som är konstiga eller om det var hon som hade fel?

• Svar på tråden När har era barn kunnat sitta på huk?
  • viseversa

Yngsta kunde sitta på huk vid 7-9 mån. Men hon började också gå utan stöd vid 8mån.

Dom andra tre kunde nog sitta på huk runt 9-11 mån alla 3. Dom gick vid 11,13 resp 14mån

• Fatheya

Humm, det var ungefär samtidigt som han började krypa så vid 8mån.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Cariol

Dottern började gå när hon var 9 månader och innan det kunde hon sitta på huk. Känns väl som att barnen kan lära sig att sitta på huk så fort de kan stå stadigt..?

• Mellanmjölkens land
    Cariol skrev 2014-07-09 20:09:06 följande:

Dottern började gå när hon var 9 månader och innan det kunde hon sitta på huk. Känns väl som att barnen kan lära sig att sitta på huk så fort de kan stå stadigt..?

Det är ungefär min tanke men eftersom man förutsätter ju att en förskolelärare vet vad hon pratar om så har jag ibland funderat på om våra barn är nån sorts underbarn
  • Stjärnebo

Ca 9-10 månader. Så hon hade nog fel eller så har hon bara av någon anledning missat det tidigare. Glad

• cosinus

Det gör ju ungar jättetidigt och de orkar ju dessutom sitta och leka så i evigheter (till skildnad från en själv)

Om det varit innan de gått vet jag inte men definitivt samtidigt iaf :)

Svar på tråden När har era barn kunnat sitta på huk?