Junibacken, är det värt ett besök?
Mina barn vill gärna besöka Junibacken men, det är så dyrt. Är det värt ett besök? Vad kan barnen 3-8 år göra där? Vad tycker ni som har varit där?
Mina barn vill gärna besöka Junibacken men, det är så dyrt. Är det värt ett besök? Vad kan barnen 3-8 år göra där? Vad tycker ni som har varit där?
Mina ungar gillar det men gå inte under lov eller helger.
Mina ungar gillar det men gå inte under lov eller helger.
Ett gratis alternativ på samma tema är annars Mulle Meck-lekparken i Järvastad Solna. Samma tema med uppbyggd lekmiljö.
Ett gratis alternativ på samma tema är annars Mulle Meck-lekparken i Järvastad Solna. Samma tema med uppbyggd lekmiljö.
Tycker inte det är värt det. Trångt och det går knappt att röra sig där inne.. Det enda som är roligt är sagotåget och det är helt fantastiskt!
Restaurang som är överfull kostar multum, bokhandel som tar överpriser för böcker du kan köpa på Bokus eller Adlibris.
Finns faktiskt ett litet jättegulligt bibliotek på mullemecklekplatsen (gratis) med sagostund och café som inte kostar skjortan.
Mamman frågade om det var värt kostnaden dvs 145:- för vuxna och 125:- för barn. Dvs ca 500:- för två vuxna och två barn, mitt förslag var att kolla om de gillar lek i uppbyggd miljö där det är GRATIS största skillnaden är sagotåget som är bra men varar Max 10 minuter och i sig själv INTE är värt 500:- gillar de inte att leka i uppbyggda sagomiljöer gillar de INTE Junibacken och det blir hiskeligt dyrt för en tågtur.
Bokhandeln är inte heller värd en entre på 500:- man får många böcker för den summan.
Kontentan: gillar de inte lek i den typen av miljöer är det INTE värt pengarna dvs prova mullemeck först (vem vill vara inne nu på sommaren?!?)
Ha ha och nu såg jag att typ halva mitt första inlägg var borta inte lätt att utläsa de tankarna ur det.
Vi var där med vår son då han var fem år och det tyckte vi jättemycket om allihopa, så det blir ett besök i år igen. Då hade vi Stockholmskort (vilket vi kommer ha i år igen) och då ingick Junibacken. Bland de bästa grejerna för barn i förskoleåldern i Stockholm tycker jag.
Det är så jäkla trångt, inte värt det. Snålt att även vuxna behöver betala inträde när det är en barnaktivitet ;(
Har varit där nu på semestern. Nope, inte värt det :( vi blev besvikna tyvärr. Mycket mindre än vi trott men sagotåget va jättefint :)
Resten va överreklamerat.
Sim någon skrev. Hellre Skansen, men nu har vi iaf varit där!
Tack för alla svaren... Läste de iof nu men barnen hade ändå velat åka dit så... ;)