• Anonym (Nej!!!)

Vad i HELVETE gör jag nu!?

Jag vet inte vart fan jag ska ta vägen.
    Jag har en kompis som länge haft svårt att få barn. Hon är närmare 30 år och har precis blivit lämnad av sin pojkvän sedan flera år.
    Den här kompisen har gjort något så fruktansvärt att jag mår så jävla illa när jag tänker på det. Hon har givit vår gemensamma vän ett ABORTPILLER. Min gravida vän bad om en åksjuketablett mot illamående och min andra kompis, som är i USA i jobbet en del, gav henne ett abortpiller och ljög och sa att det var en åksjuketablett. FAAAAAN!!! Hon berättade detta för mig i fredags. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Får panik! Fan fan fan!!! Varför berättade hon för mig!? Jag vill inte veta!!!
    Vad gör jag nu!? Vad händer med min gravida kompis och hennes barn i magen!?
    HJÄLP FÖR FAN!!!

• Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?
  • Chester Copperpot

Det låter ju fullkomligt sinnessjukt. Är din vän en fullblodspsykopat?

• Chocoholica

Hur har det gått TS?

Chocolate is the answer who cares what the question is.
  • flunis

Detta är vansinnigt och svårlöst som bara den, man tycker det är självklarhet att kärringen ska ställas ansvarig för sitt makabra handling, nått kan verkligen inte stå rätt till i huvudet på henne.

Din vän däremot, gynnas hon verkligen av vetskapen att nån har medvetet och utan hennes samtycke avslutat hennes graviditet, i hennes huvud så kommer det mer liknas att nån har medvetet mördat hennes barn, ska man tänka på hennes välbefinnande så mår hon nog bättre av att inte veta och tro att nått gick naturligt fel, och hennes grav avslutades i missfall.

straffa ett psykfall OCH din vän med det eller bita ihop och säga inget, vet faktiskt inte vad jag hade gjort i den sitsen, men förmodligen berättat och gått vidare med det.

Problemet är att hon inte kommer få nått vidare straff, vad kan detta gå under egentligen?

ringa misshandel?

Vållande till kroppsskada?

För mord eller dråp finns inte på kartan när det kommer till foster.

• bubbel

Jag hade velat veta!!
    Vid missfall går man ofta och funderar på om man själv orsakat det och om det funnits nåt man hade kunnat göra annorlunda...
    Nu är det ju inte så det fungerar men man kan tänka mycket så ändå.

• Anonym (du skojar?)

Ponera för ett ögonblick att detta är sant: Hur ska du hindra att det händer igen om hon inte blir varnad TS? Kan du med att ha två gånger på ditt samvete? Hur många gånger är i så fall tillräckligt för att du ska varna någon?

Aldrig att jag hade kunnat leva en minut till utan att berätta detta.

• mr me

Berätta för den gravida vännen att det var ett abortpiller hon tog, med lite tur kanske hon aldrig svalde det.

Sedan får ni väl göra en gemensam polisanmälan om grov misshandel eller försök till grov misshandel. Det finns väl inte så mycket annat att göra.

• HäckHäxan

Men usch, krama sig själv tröja, madrasserat rum och definitiv tvångssterilisering åt din sjuka kompis som gav den gravida pillret. Hoppas det löser sig och att fostret inte blir skadat!

Canis meus id comedit
  • alla har olika åsikter
    Anonym (hh) skrev 2014-07-13 14:20:55 följande:

Ok. Jag antar att det handlar om cytotec. Det är ju fan i mig omöjligt att förväxla med åksjukepiller. Om man mår så illa har man troligen testat åksjukepiller innan och borde ha reagerat på storleken. Tror inte på detta...

MVC råder gravida att ta åksjuketabletter vid illamående i graviditeten.
  • Anonym (hh)

Det vet jag väl att mvh gör. Det jag beskrev är att man borde ha reagerat på storleken. Abortpillret är ungefär fyra gånger så stort. Att man som gravid tar emot ett åksjukepiller direkt i handen för första gången hos en kompis låter mysko. Jag skulle aldrig ta något om jag inte fick det ur förpackningen gravid som ogravid. Folk har generellt dålig ordning och har man lösa piller bekräftas detta. Jag litar på att mina vänner vill mig väl, men inte att de vet vad ett random piller som ligger löst är.

• Anonym (Äh!)

Äh ta har tröttnat på sin blufftråd.

• Anonym (Slump)

Vilken slump att jag precis läste en artikel på en av dom stora tidningarna om enman som lurade i sin gravida flickvän abortpiller..... Han blev åtalad han.

Du kanske ska ta och polisanmäla?

• Gina43

[quote=73617382][quote-nick]flunis skrev 2014-07-14 19:40:59 följande:[/quote-nick

Problemet är att hon inte kommer få nått vidare straff, vad kan detta gå under egentligen?

ringa misshandel?

Vållande till kroppsskada?

För mord eller dråp finns inte på kartan när det kommer till foster.

[/quote]

Exempel på ringa misshandel är en örfil, att man knuffar någon så att personen får lätta skador etc. Det måste vara ett brott av minst normalgraden i ett sådant här fall. Det är rör sig också om en särdeles grym och uppsåtlig handling också, vilket man givetvis också tar med i beräkningen. Det beror också på vilken effekt som handlingen åstadkommit. Den känner vi ju inte till.

Vållande till kroppsskada förutsätter normalt inget uppsåt (det är ett oaksamhetsbrott) och det finns det ju här så att det räcker och blir över.

• SupersurasunkSara

Anmäl aset som gett din andra vän ett abortpiller och se till att den som fått pillret åker till sjukhuset akut och ber om hjälp.

• Anonym (Caroline)

Berätta sanningen för den gravida kvinnan, och vem det är som gett henne abort pillret. Kanske det finns någon sorts hjälp att få i sjukhuset där processen kan stoppas?? måste man förresten inte ta flera för att en abort ska äga rum? kanske barnet inte har påverkats så starkt och fortfarande lever.
    Anmäla svinet som gav henne abort piller kan du också göra, hon ska inte få komma undan med det hon gjort. 

• Voodoodoll

Berätta _genast_ för den gravida vännen!!! Var bland det vidrigaste jag någonsin hört någon göra.

• Anonym (hallå?)

Hur har det gått???????

Svar på tråden Vad i HELVETE gör jag nu!?