Naaw skrev 2014-07-19 08:33:32 följande:
Att skriva "Vi är fullt kapabla" osv på det sätt du gjorde känns snarast nedlåtande och inte ett dugg öppet. Som om folk vilka välkomnar sitt barn via dop i svk är idioter. Jag förstår inte heller behovet av att använda ord som falskt, märkligt, obekvämt om andras traditioner. Det räcker väl med att förklara att namngivning var mest rätt för er?
Hur kan det vara nedlåtande att vara kapabel till någonting?
Du skrev att dopet är ett sätt att välkomna och presentera ett barn, och jag svarade att vi är kapabla att välkomna och presentera ett barn ändå. Vi behöver inte ett dop för att göra detta. På vilket sätt är detta nedlåtande???
Förklara det är du snäll, och hur - i hela fridens namn - kan du tolka det som om de som döper är idioter???
Du läser inte extremt mycket egna saker i det jag skriver, så du måste nog rannsaka dig själv och din agenda och fundera på varför du tolkar en helt neutral och öppen text som om Satan hade skrivit den.
Jag skriver ju om
mina upplevelser.
Jag upplever Guds-pratet som falskt. Men jag skriver inte att det
är falskt. För det är det naturligtvis
inte.
Du måste nog lära dig att se skillnaden i detta innan du debatterar på nätet.
Dessutom handlar tråden om dopet och varför/resp. varför inte man väljer dop, och då gav jag min förklaring.
Jag vet ju själv hur öppen och tolerant jag är, så att någon anonym människa på ett forum väljer att läsa in en massa annat i det jag skriver...det kan jag inte ta ansvar för.