• Mrnormalsugen

Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..

Hej!

Är en man som älskar sin fru och åtrår henne väldigt mycket! Men sedan vi fick barn tillsammans för över 3 år sedan så har vi inget sexliv alls, eller högst 3 ggr/år. Och när jag äntligen får med henne så handlar det om att jag ska ge henne en orgasm och sen "får" jag ha samlag med henne i 2 sekunder sedan avbryter hon och klagar på att jag är för stor för henne (Det har alltid varit ett problem med henne och är inte relaterat till barnfödslen Trots att jag är försiktig..). Sen slutar det med en "pliktavrivning" och sen är det slut. Vi har pratat om det och hon säger att det tar lång tid att få tillbaka sexlusten... men nu har det gått över 3 år.. .(. Förspelet är inte mycket roligare, lite pussar, sen försöker jag pussa henne på brösten men det får jag inte.... tydligen så tar det henne flera år till innan hon känner sexuellt för att bli pussade och tagen på brösten...

Vet inte vad jag ska göra.... detta tär på mig... men hon tycker jag är jobbig och kåt...

// Bedrövad normal sugen man

• Svar på tråden Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..
  • Anonym (.)
    Mrnormalsugen skrev 2014-07-18 13:26:50 följande:

Det som oroar mig mycket är även det faktum att ni vi kommer iväg på ex. en romantisk semester utomlands utan barn så är det ändå sex på nivån: "1 min pussas, in och ut 1 min.... avslutas med en handjob... alt. slick för henne och sedan tillbaka till föregående modell. Jag vill ju ha längre sex med mer förspel och längre mellan och slutakt :S Men det intresserar inte henne. Det är bekymmersamt! Har inte haft något sex som man är nöjd med på massor av år! 

Vet faktiskt inte, är sexterapi något som kan funka?

Jag är inte din fru, men gissningsvis beror det där på att hon inte hinner få möjlighet att faktiskt bli kåt. Istället känner hon press att ställa upp på sex eftersom ni är på en romantisk semester. För det där tråkiga sexet, som du tycker är sämst, är garanterat ännu sämre för henne. Den enda anledningen till att ni har det är för att hon offrar sig och ställer upp för din skull, för att du ska få sex öht. Helt lustlöst sex från hennes sida. Och då är det kanske mycket begärt att hon ska fläska på med en massa skådespel om att det är ännu skönare och roligare än vad det är.

Har ni provat att åka på en romantisk resa och ha öppen kommunikation om det här? Där du säger att det är noll press på henne att ställa upp på något, men att du däremot ber henne ha ett öppet sinne och försöka bygga upp lite lust. Sen blir din uppgift att - på ett sätt som inte känns pressande - bekräfta henne, få henne att känna sig åtråvärd och glad. Om du bara ger det lite tid och och samtidigt beter dig på ett attraktivt sätt så kanske det löser sig.
    Ordna bröllopssviten någonstans och ta romantiska bad, ge massage, beröm henne för hur fin hon är o.s.v.
  • Presens

Att hon tycker att du är för stor skulle ju inte förklara att du inte får röra hennes bröst. Ju mer förspel ju bättre! Har hon ont av samlag kan hon i värsta fall utveckla vestibulit. Skäms hon över situationen? Känner sig vanskapt?

Du kanske ska samlagsstrejka och enbart försöka med att vara nära henne. Eller försöka få henne att sätta ord på varför hon inte vill ha närhet!

Familjerådgivning tycker jag är ett hett tips till er - så att ni verkligen tvingas prata om det som är problemet.

Det låter jättejobbigt det du beskriver och jag tycker att din kvinna också har ett ansvar i detta. Om inte annat att kommunicera med dig!  Du skriver att du älskar henne - vad känner hon för dig egentligen? Jag menar inte att hon ska tvinga sig till sex om hon inte har lust men att tvinga sig att prata med sin partner tycker jag man har skyldighet till.

• Anonym (?)

Har du frågat henne vad hon gillar och ogillar? Jag HATAR tex oralsex eller att bli pussad i nacken och på brösten, blir snustorr av det. Däremot gillar jag om han drar handen genom mitt hår eller tungkysser mig.

• fysisk närhet

Fysisk beröring, exempelvis hålla hand, bli smekt över armarna - behöver alltså inte vara pussar eller kramar - gör att oxytocin frisätts som gör att man önskar mer beröring. En positiv spiral.

du kanske inte behöver börja med kramar. Smek henne över ryggslutet, underarmen.

sen kan det ju också vara så att hon inte längre tänder på dig. Kan låta hårt och elakt, fast det är ju också en ingång....

• Mrnormalsugen

Tack för råden! Får väl fortsätta att försöka vänta. Vi är ju lyckliga på alla andra delar.... så synd att detta ska störa det så mycket för mig! :/ Man sumpar ju helst inte ett bra förhållande när man har barn. Har redan en skilljsmässa bakom mig (där hon var otrogen och lämnade mig). Ibland önskar jag nästan att sexet var separerat från förhållandet så man kunde ha sexet vid sidan om med någon annan... men det funkar nog sällan i realiteten....

• C38

Givetvis är detta ett problem. Jag tycker din kvinna har stort ansvar för sin egen lust och visst kan du till en viss grad försöka locka fram den hos henne ( röja hinder, egentid osv) men hennes lust måste hon jobba med. Att hon inte efter så många år vill mer kan ju ha olika förklaringar som vi inte känner till - men att hon skulle finna lusten med romantisk hotellvistelse eller annan avlastning tror jag är tveksamt. Jag tror problemet sitter någon annanstans och det ger uttryck i ert sexliv. Fundera vad du ser er relations värde? Kanske behöver ni professionell hjälp?

• Rosemary

Men TS, varför skriver du att du ska fortsätta vänta? Gör inte det, det är helt värdelöst och kommer inte att leda någonstans. Fråga mig, jag hade en partner som gick och väntade på ett mirakel tills han blev helt bitter och bara stack utan förvarning.

Du har fått massor av goda råd här, följ dem i stället: Prata med din fru, kommunicera, visa dina tankar och känslor tydligt, ta dig tid och hör på vad hon har att säga och nöj dig inte med svar som "jag vet inte" och "det är svårt att prata om det". Fråga, lyssna, diskutera, ta upp frågan om och om igen och se till att ni verkligen når fram till varandra på djupet. Och klarar ni inte av att prata med varandra så gå i terapi. Men gör något, gå inte bara omkring och vänta! Sådana här problem löser sig inte av sig själva.

• Flisan79

Jag förstår inte att du stått ut så länge. Efter en vecka börjar jag undra om något är fel, haha. Tre år hade gjort mig djupt deprimerad.

Hur var sexlivet innan barnet?

• Presens
    Rosemary skrev 2014-07-19 11:27:48 följande:

Men TS, varför skriver du att du ska fortsätta vänta? Gör inte det, det är helt värdelöst och kommer inte att leda någonstans. Fråga mig, jag hade en partner som gick och väntade på ett mirakel tills han blev helt bitter och bara stack utan förvarning.

Du har fått massor av goda råd här, följ dem i stället: Prata med din fru, kommunicera, visa dina tankar och känslor tydligt, ta dig tid och hör på vad hon har att säga och nöj dig inte med svar som "jag vet inte" och "det är svårt att prata om det". Fråga, lyssna, diskutera, ta upp frågan om och om igen och se till att ni verkligen når fram till varandra på djupet. Och klarar ni inte av att prata med varandra så gå i terapi. Men gör något, gå inte bara omkring och vänta! Sådana här problem löser sig inte av sig själva.

• Efraim Barkbit
    Rosemary skrev 2014-07-19 11:27:48 följande:

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Pius

3 ggr/år?? Åh, Herre Gud, då hade vi varit skilda för länge sen. Jag har insett att min man faktiskt HAR större behov/lust än jag, så....jag gör honom nöjd och han gör mig nöjd, på ett eller annat sätt .... Så funkar det hos oss, fortfarande efter 20 år.

• Anonym (5 år)

Efter 5 år fick jag tillbaka min lust, då kunde vi ha sex några gånger i månaden igen. Så håll ut, det kommer att vända. Du får sköta dina sexuella behov själv så länge. Din fru har fullt upp med att vara mamma.

• Mrnormalsugen

Har börjat diskutera med henne igen nu! Får se vart det leder, räcker ju inte bara med sex oftare ska ju helst vara tillfredsställande också! 

• Presens
    Anonym (5 år) skrev 2014-07-19 22:10:48 följande:

Efter 5 år fick jag tillbaka min lust, då kunde vi ha sex några gånger i månaden igen. Så håll ut, det kommer att vända. Du får sköta dina sexuella behov själv så länge. Din fru har fullt upp med att vara mamma.

Berätta gärna HUR du fick tillbaka lusten! Hände det bara av sig själv menar du?
Svar på tråden Hur länge ska man vänta?! Över 3 år har gått..