Jag gjorde på CFC, först tre ggr insemination, sedan en IVF som funkade på första försöket.
Jag gjorde hos dem eftersom de verkar duktiga och är prisvärda och ligger bra till (Köpenhamn). DOCK allt går jättesnabbt där, så man behöver vara påläst innan och ha koll själv, för det är bara in-ut där.
Om man ringer deras jour och undrar något under sin behandlingstid eller "hålla koll på ägglossning och eventuellt ägglossningsspruta"-tid inför IVF så behöver man ställa väldigt specifika och genomtänkta och utförliga frågor så man får rätt svar, jouren har ju inte läst din journal, så man får ha koll själv, man vill ju inte riskera att råka få ägglossning fel tidpunkt i förhållande till inseminationsögonblicket (vid IUI-insemination direkt in i livmodern bör ju inseminationen ske max 6 timmar före eller efter ägglossningen såvitt jag förstått, så man vill inte komma in vid fel tidpunkt). Jag upplevde det som att man behövde ha mer koll själv inför inseminationen än inför IVF:en, så man inte missar ägglossningstiden med mer än några timmar.
Med det sagt, så tyckte jag de var duktiga. Då jag tagit reda på massa information själv så valde jag det billigare (men fortfarande duktiga) CFC, eftersom det är så dyrt och man vet inte hur många försök man behöver betala för. (Pengarna rullar iväg med resor, hotell, spermaprovköp, frakt av spermaprov, etc.) Så jag såg till att ha stenkoll själv, och accepterade att besöken på CFC var extrem-korta varje besök. Inseminationsbesöken var kanske 3 minuter hos läkaren (den tid det tar att signera några papper, ta av sig byxorna, insemineras, ta på sig byxorna). För IVF tog ägguttaget lite längre tid (men fortfarande kort tid), och embryoåterföringen var ungefär lika snabb som en insemination.
Jag har inte besökt någom annan klinik i Danmark.