Vackrast flicknamn av dessa?
Vilket av dessa namn gillar ni mest? Skriv gärna vad ni associerar med namnet och passar för tjej ?
Agnes
Alice
Astrid
Josephine
Ellen
Vilket av dessa namn gillar ni mest? Skriv gärna vad ni associerar med namnet och passar för tjej ?
Agnes
Alice
Astrid
Josephine
Ellen
Astrid, vackert, traditionellt men ändå tufft.
Äntligen har jag bestämt mig vad hon skall heta. Det blir en Astrid! men hur tror ni Astrid funkar på engelska? Min man är superglad att jag har bestämt mig då jag har velat länge nu och han gillar också Astrid.
vilket fint namn*
Äntligen har jag bestämt mig vad hon skall heta. Det blir en Astrid! men hur tror ni Astrid funkar på engelska? Min man är superglad att jag har bestämt mig då jag har velat länge nu och han gillar också Astrid.
Fluu: vad bra! :)
Fluu: tycker du att namnet passar även på en blond flicka med " gulligt" utseende? Min dotter är bara 10 v än så svårt att se vad hon passar i. Men när jag presenterade namnet för en nära vän sa hon att hon inte ser ur att vara en Astrid. Så blev lite osäker nu Men namnet har ju attityd och är inte sockersött:).
Ellen eller Astrid.
Ellen passar på en tuffare tjej (fast det är ju svårt att veta hur ens lilla bebis kommer att bli till sättet senare). ;)
Ellen eller Astrid.
Ellen passar på en tuffare tjej (fast det är ju svårt att veta hur ens lilla bebis kommer att bli till sättet senare). ;)
Såg att du frågade om Lovisa också - det namnet är jättefint! Väldigt flickigt.
Ett sunt leverne: vad tänker du om Astrid? Hur är en Astrid?
Ett sunt leverne: vad tänker du om Astrid? Hur är en Astrid?
Ja okej;) ja det är nog svårt att inte associera till Astrid Lindgren :)
Ja okej;) ja det är nog svårt att inte associera till Astrid Lindgren :)
Jo man brukar ju vänja sig. :). Så tänker jag också att man kan också vara trött på att alltid " vara låst" i ett fack som söt eller rar då kan det vara bra med ett " rivigt" namn. :).