• Nilllla

Fråga om hundar

Hur mycket kostar det att gå på hundskola med en valp och är det värt det? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Fråga om hundar
  • Aniiee

Vad det kostar beror på skolan/kursen. Och i övrigt håller jag med Korpen.

Key change, MOFO!
  • Rainbow gg

Alltså, vad det kostar beror ju på var du bor och vem som håller i kursen. Jag tror att den jag gick kostade 1500-2000kr.
    I det stora hela var det väl värt det men jag höll inte med om många av metoderna som tränaren använde sig av, önskar att det fanns mer info att få innan kursen om metoderna så att jag kunde valt någon annanstans att gå en valpkurs.

• Swadilfare

Vi går valpkurs med våran nu och de är de absolut värt! Även om man inte håller med på allt som kursledaren lär ut så är de jätte bra träning för hunden att träffa folk och andra hundar. Vi har lärt oss en hel del små trick :) Vi betalade 900kr för kursen.

• Dexter dot com

Bruks och kennelklubben tar runt 6-700 för sina kurser + medlemsavgift i klubben och då får du delta i deras öppna träningskvällar och andra aktiviteter och använda deras träningsplaner.

Jag älskar att gå kurs, både för att lära mig och hunden nya saker och för att knyta nya tränings/promenadkontakter.

Svar på tråden Fråga om hundar