Ingen tillstymmelse till sex och svårt att prata om det
Som min rubrik lyder så har jag och sambon inte haft sexliv på över två år. Har gått så långt så jag tappat räkningen.
När dottern kom för 4 år sedan och efter det har det gått utför.
Han rör mig inte alls, säger inget fint till mig och det gör mig så nedstämd och ledsen. Undrar egentligen om han inte är attraherad av mig längre...
Jag har gått i månader och tänkt hur jag ska få fram hur jag känner för det här.
För mig är det inte det lättaste då han är svår att kommunicera med om allt sådant här som berör känslor och lust, tyvärr.
Under sista tiden har jag gått och tänkt konstant på detta och blir på så dåligt humör, sur och grinig. Dottern bråkar på mig och säger till mig att hon inte vill vara med mig för jag är bara arg hela tiden. Sambon undrar vad som är felet för han märker att jag inte pratar med honom.
Så hände det för några dagar sedan att jag tog mod till mig och sa till honom att jag saknar honom oerhört mycket och saknar oss som man och kvinna. Vi är mer än mor och far och vi måste jobba med vårat förhållande. Det är just därför jag blir på så dåligt humör.
Han säger då att hur ska det funka och skyller på min far att han är så slö och skulle hjälpa till och komma hit till oss och vara barnvakt.
Jag svarade att hur gör då andra par för att få det att fungera tror du? Jo, det får hjälp av släkten och familjen menar han.
Sedan var det även grannarna runtomkring oss som förpestar allt här så han inte trivs och det vet jag ju att så är det.
Jag frågade då om han inte saknar beröring och närhet. Han var tyst ett långt tag innan han svarade ja.
Men ju mera jag tänker på hur och vad han svarade mig så blir jag arg, ledsen och förbannad.
På kvällen sade jag till honom att jag tyckte det kändes skönt att ha sagt och fått ur mig vad jag känner till honom. Hans svar var något mumlande och inget mera.
Värt att tilläggas att han mår inte bra i sin kropp och vill gå ned i vikt och kämpar med det till och från. Jag uppfattar att han skäms för sin kropp.
Jag har fått uppfattningen att han tycker om att pyssla med hus och trädgård men han trivs inte med grannarna och då blir han på dåligt humör.
Vad ska jag ta mig till?