• Framtida frun

Sambon ger pengar till exfru!!!

Jag är så himla arg på min sambo. Han slutar inte ge pengar till hans exfru. För att sammanfatta:

Tillsammans med hans exfru har de fem barn tillsammans. Frun tjänade sämre än en Svensson men min sambo har gjort karriär och drar in sex siffrigt i månaden. Inte bara har han en klan bortskämda ungar som får allt de pekar på, utan han hjälper fortfarande till hos exfrun, speciellt när barnen är där. Jag försöker ta upp samtalet med honom nu när vi vart tillsammans i ett år, och att han ska sluta ge så mycket pengar till exfrun, men han säger att han gör det själv av sin vilja då han påpekar att de är bra vänner och att han vill hjälpa henne ha det bra. Men jag menar, dom är ju skilda nu och JAG är kvinnan i hans liv? Det skulle kännas mer uppskattat om jag fick lite extra omtanke istället för att så mycket ska slösas på henne! Nej, jag är upprörd. Hur ska jag gå tillväga egentligen?

• Svar på tråden Sambon ger pengar till exfru!!!
  • Sandel
    Dr Mupp skrev 2014-08-11 02:41:14 följande:
    Det enda energi och god inställning kommer ge i slutet är en käftsmäll av den berömda väggen. 

Jag var den perfekta frun. Jobbade heltid, pluggade, skötte all markservice, skötte allt utöver det. Ja tills jag sprang in i väggen med en smäll. Så där stod vi en dag med att jag inte kunde ta mig upp ur sängen och maken som glidit på en räkmacka i tio år inte var kapabel att ta över ansvaret. 

Ska man sköta all markservice så bör man göra just det och inget annat.
    Mupp! 

Beklagar ditt öde, men det är också ditt och inte allmängiltigt för alla. 
  • Alexandra 013

Det är väl helt underbart att han fortsätter hjälpa mamman till sina barn tills barnen flyttar hemifrån och att dom är goda vänner? Vad är du för en självisk bitter typ som blir grinig över att du istället inte får guldhalsband....?

• Lady Godiva

Du får semester i Karibien och går på spabesök rätt ofta uppenbarligen. Hur i h-e har du mage att klaga över att din karl ger pengar sitt ex? Tjänar sexsiffrigt i månaden minsann, det var inte illa. Ja, då har han mycket pengar. Som är hans och bara hans att bestämma över. Han har ingen försörjningsplikt mot dig, så vad du ska göra om du känner att du behöver gå på spa oftare är att skaffa dig en egen inkomst, som du bestämmer över. Sedan kan du unna dig vad du vill, när du vill, och behöver inte reta upp dig över att han slösar bort pengar på onödiga saker som sina barn.

Men som de flesta andra tror jag också att detta är en tråd skapad av en liten hårig ful varelse med svans.

You can choose the sin, but you can't choose the consequence.
  • Anonym (vad fan)
    Lady Godiva skrev 2014-08-11 13:19:22 följande:

Du får semester i Karibien och går på spabesök rätt ofta uppenbarligen. Hur i h-e har du mage att klaga över att din karl ger pengar sitt ex? Tjänar sexsiffrigt i månaden minsann, det var inte illa. Ja, då har han mycket pengar. Som är hans och bara hans att bestämma över. Han har ingen försörjningsplikt mot dig, så vad du ska göra om du känner att du behöver gå på spa oftare är att skaffa dig en egen inkomst, som du bestämmer över. Sedan kan du unna dig vad du vill, när du vill, och behöver inte reta upp dig över att han slösar bort pengar på onödiga saker som sina barn.

Men som de flesta andra tror jag också att detta är en tråd skapad av en liten hårig ful varelse med svans.

håller med dig hellt
  • Alessia

Vad din sambo gör med sina pengar har du inte med att göra. Skärp dig eller lämna!

• Tom Araya
    Framtida frun skrev 2014-08-09 15:09:55 följande:

Jag är så himla arg på min sambo. Han slutar inte ge pengar till hans exfru. För att sammanfatta:

Tillsammans med hans exfru har de fem barn tillsammans. Frun tjänade sämre än en Svensson men min sambo har gjort karriär och drar in sex siffrigt i månaden. Inte bara har han en klan bortskämda ungar som får allt de pekar på, utan han hjälper fortfarande till hos exfrun, speciellt när barnen är där. Jag försöker ta upp samtalet med honom nu när vi vart tillsammans i ett år, och att han ska sluta ge så mycket pengar till exfrun, men han säger att han gör det själv av sin vilja då han påpekar att de är bra vänner och att han vill hjälpa henne ha det bra. Men jag menar, dom är ju skilda nu och JAG är kvinnan i hans liv? Det skulle kännas mer uppskattat om jag fick lite extra omtanke istället för att så mycket ska slösas på henne! Nej, jag är upprörd. Hur ska jag gå tillväga egentligen?

Detta kan ju vara mycket för barnens skull.

Vad är det du saknar i omtanke från honom? Är det pengar och presenter du är ute efter?
  • Anonym (ego:))

Jag hade lugnt lämnat den relationen! Aldrig i livet jag hade stått ut med att vara second till min sambos ex.fru och barn......

• Anonym (lägg av)

Skärpning ts. Det är inget konstigt med att han betalar för sina barn.

• Anonym (ih)
    Anonym (ego:)) skrev 2014-08-11 14:42:14 följande:

Jag hade lugnt lämnat den relationen! Aldrig i livet jag hade stått ut med att vara second till min sambos ex.fru och barn......

Kan hon inte , för då får hon betala för sina resor till karibien och spaa själv.
  • Anonym (fraggelberg)

Det är vanligt att män (även de långt fattigare än din) ger pengar till sin exhustru. Varför? För att annars ställer hon till problem, tjatar, vänder ungarna mot honom etc etc. Exfruar är giriga och bittra och tar varje chans de får att jävlas. Han slipper det mesta av djävligheterna genom att ge henne pengar varje månad.

Lev med det och inse att det är bäst så även om det egentligen är fel. Om det hjälper kan du tänka dig att du betalar maffian för "beskyddarverksamhet" varje månad. Betalar du händer inget, betalar du inte lever du farligt.  

• Anonym (Gapskratt)
    Anonym (Barnet) skrev 2014-08-10 18:06:20 följande:

Min pappa ger pengar till sin exfru - alltså min mamma - trots ett nytt förhållande. Min mamma jobbar mellan 25-50 % p.g.a. depression och har knappt pengar alls. Ändå är det henne jag och mina syskon umgås mest med och bor hos när vi besöker staden där våra föräldrar bor.

Han ger henne pengar så att vi (jag, mamma och syskon) ska kunna semestra tillsammans och göra roliga saker. Han är för upptagen för att kunna göra sånt med oss barn, så han bidrar istället ekonomiskt så att mamma ska kunna göra det med oss.

Skulle hans nya kvinna kräva att han skulle sluta ge henne pengar så skulle vi barn knappt ha någon relation alls till någon utav våra föräldrar... Pappa skulle fortfarande vara för upptagen och mamma skulle inte ha råd att ha oss hemma hos henne de helger vi brukar åka dit...

Ts, det är din mans val. Det är hans pengar. Du kan varken kontrollera hans val eller pengar. Förstår du det? Det spelar ingen roll om du är hans nya kvinna. En person kan inte släppa resten av sitt liv för det.

Hur gammal är du? 5? Annars kan väl ni själva stå för extrakostnaderna för er mamma. Intressant vad folk tycker att andra ska pröjsa för allt. Och du skriver "barn" hela tiden som att ni var mellan 5 och 10 hela högen. Skrattade gott åt "not a clue"-inlägget. 
  • Anonym (ego:))
    Anonym (ih) skrev 2014-08-11 15:08:39 följande:
    Kan hon inte , för då får hon betala för sina resor till karibien och spaa själv.
    Ha ha ha......
  • Anonym (XX)
    Framtida frun skrev 2014-08-09 15:09:55 följande:

Hur du ska gå till väga?

Alternativ 1: Du kan leta reda på en man som inte har så många barn att försörja och som inte heller tar sitt moraliska ansvar för deras mor som har möjliggjort för honom att få både barn och välskött hem utan att ta hand om dem och som dessutom är beredd att betala för att du ska få leva lyxliv utan att anstänga dig med annnat än ditt utseende och hans tillfredsställesle.

Alternativ 2: Du skaffar en ännu rikare man.

Alternativ 3: Du skaffar ett jobb vars inkomster räcker till för dina önskemål om ett trevligt liv.

Alternaiv 4: Du skaffar en sedelpress.

Alternativ 5: Du hittar ett bra alternativ själv.

• Anonym (vad fan)
    Anonym (fraggelberg) skrev 2014-08-11 16:50:42 följande:

Det är vanligt att män (även de långt fattigare än din) ger pengar till sin exhustru. Varför? För att annars ställer hon till problem, tjatar, vänder ungarna mot honom etc etc. Exfruar är giriga och bittra och tar varje chans de får att jävlas. Han slipper det mesta av djävligheterna genom att ge henne pengar varje månad.

Lev med det och inse att det är bäst så även om det egentligen är fel. Om det hjälper kan du tänka dig att du betalar maffian för "beskyddarverksamhet" varje månad. Betalar du händer inget, betalar du inte lever du farligt.  

hmm min far har alltid hjälpt sina han skaffat barn med, när man har barn kostar de pengar å en kille betalar ett underhåll men långt ifrån vad verkligheten är.. jag menar underhåll gånger 2 och barnbidrag räcker ej långt.. räknar man mat, kläder, nöjen barnomsorg, försäkring å så vidare blir barn dyrare än vad försäkringskassan räknar på vad de kostar. vist vill man ha begagnade kläder, leksaker, å så vidare så kanske de skulle gå ihop..

mitt ex betalar ej en krona mer än underhåll i mina ögon är han ingen pappa å defenetivt ingen man. en man tar hand om sina barn. oftast så ger en mamma sina barn det mesta å tänker på sig själv i sista taget.. mitt ex träffar sina barn ibland å hans nya är en elak styvmor som fan som tänker på sig själv aldrig på barnen.. detta har lett till att min nya man tagit stort ekonomiskt ansvar av barnen då de ej har en pappa som gör det å barnen föredrar sin styvpappa å säger att de är deras riktiga pappa å den biologiska e lossas pappa..

jag förstår barnen i detta då min nya ser till att de har allt de behöver å finns där i alla lägen som ej mitt ex gör.. jag har aldrig påverkat barnen men när papper ej tar ansvaret blir barnen reserverade och skiter i om de e biologiska en riktig pappa ser till att de finns pengar till barnen..

en pappa är den största tryggheten för barn enligt mig å gör han ej de en pappa ska hur ska han då kunna va trygg

• Anonym (XX)
    Anonym (ih) skrev 2014-08-11 15:08:39 följande:
  • Anonym (XX)
    Alessia skrev 2014-08-11 14:10:51 följande:

Vad din sambo gör med sina pengar har du inte med att göra. Skärp dig eller lämna!

Svar på tråden Sambon ger pengar till exfru!!!