• Framtida frun

Sambon ger pengar till exfru!!!

Jag är så himla arg på min sambo. Han slutar inte ge pengar till hans exfru. För att sammanfatta:

Tillsammans med hans exfru har de fem barn tillsammans. Frun tjänade sämre än en Svensson men min sambo har gjort karriär och drar in sex siffrigt i månaden. Inte bara har han en klan bortskämda ungar som får allt de pekar på, utan han hjälper fortfarande till hos exfrun, speciellt när barnen är där. Jag försöker ta upp samtalet med honom nu när vi vart tillsammans i ett år, och att han ska sluta ge så mycket pengar till exfrun, men han säger att han gör det själv av sin vilja då han påpekar att de är bra vänner och att han vill hjälpa henne ha det bra. Men jag menar, dom är ju skilda nu och JAG är kvinnan i hans liv? Det skulle kännas mer uppskattat om jag fick lite extra omtanke istället för att så mycket ska slösas på henne! Nej, jag är upprörd. Hur ska jag gå tillväga egentligen?

• Svar på tråden Sambon ger pengar till exfru!!!
  • sextiotalist

Inte så mycket du kan göra, hans pengar hans val.
    Skulle ni flytta ihop så får ni ha separat ekonomi

Försörjningsansvaret delar han med sin exfru över barnen och för dig har han inget försörjningsansvar alls.

Jag hade själv funderat både en och två gånger om jag hade velat ha en man som fortfarande delar ekonomi med sitt ex (då inte bara över barnen) och än mindre flytta ihop med honom. Nej, jag hade inte ens underat på att ha ett förhållande med en man som har fem mindreåriga barn, inte en chans

• Anonym (suck!)

Gör slut och hitta en man utan ex och barn sen tidigare.

• Anonym (?!?)

Sex siffror i månaden?!?

Borde inte märkas det minsta isf...

• Waldo

Om man drar in fem nollor i månaden och vill hjälpa sina barn lite hade jag nog inte sagt något.
    Hans egenproducerade ungar liksom....

Men om han ger exfrun pengar hade jag tagit min väska och gått.
    Då har man inte separerat ännu, när man delar ekonomi
    Jag delar inte ekonomi med några av mina vänner

• Anonym (C)

Vilken trevlig man! Du däremot verkar bete dig värre än alla bortskämda barn tillsammans. Han gjorde karriär och hans fru var hemma och tog hand om hans barn antar jag? Inte mycket chans för henne att göra karriär. Generöst av honom att skjuta till lite pengar till ex-frun. Bra för barnen!

• Sous

Tja, om hon ex tagit all föräldraledighet för de fem barnen, tar vabb och dylikt så att han kan fokusera på sin karriär och därmed tjäna sina sex siffror i månaden så är det väl rimligt att han kompenserar henne för förlorad inkomst. Dessutom är det ju fint att han vill att barnen ska ha en bra levnadsstandard även hos mamman (svårt att få ihop med fem barn på en låg inkomst). Schysst tänkt av din sambo. Hur mycket tjänar du själv, TS?

• yodi
    Anonym (C) skrev 2014-08-09 15:32:13 följande:

Vilken trevlig man! Du däremot verkar bete dig värre än alla bortskämda barn tillsammans. Han gjorde karriär och hans fru var hemma och tog hand om hans barn antar jag? Inte mycket chans för henne att göra karriär. Generöst av honom att skjuta till lite pengar till ex-frun. Bra för barnen!

• yodi
    Sous skrev 2014-08-09 15:40:02 följande:

Tja, om hon ex tagit all föräldraledighet för de fem barnen, tar vabb och dylikt så att han kan fokusera på sin karriär och därmed tjäna sina sex siffror i månaden så är det väl rimligt att han kompenserar henne för förlorad inkomst. Dessutom är det ju fint att han vill att barnen ska ha en bra levnadsstandard även hos mamman (svårt att få ihop med fem barn på en låg inkomst). Schysst tänkt av din sambo. Hur mycket tjänar du själv, TS?

• Anonym ((TS))

Han kommer med det argumentet, om att de bestämde att hon skulle vara hemma med barnen och han skulle få göra karriär, sedan gnäller han om att han lovade henne att alltid se till att hon skulle klara sig. Men jag menar, de båda måste ju förstå att det är skillnad nu när det har kommit en ny person i bilden?
    Detta var något jag först egentligen började störa mig på när vi var på semester med barnen (hans, jag har inga) i Karibien och min sambo började tycka att jag skulle dra ner på spa besöken samt att vi kanske skulle välja mindre dyra restaurangbesök. När jag ifrågasatte honom kom det fram att **** hade vart väldigt sjuk och därmed fått sämre betalt månaden innan. Därmed sa han att han känner sig skyldig att ge henne pengar eftersom han anser att det är hans "fel" att hon inte lyckas försörja fem barn lika bra som han själv. Jag tycker bara allmänt att det är fel och orättvist, de gjorde ett val, och skiljde sig - jag känner mig bara så irriterad på att hon får pengar som jag och min sambo kunnat lägga på något roligt extra nöje istället.

Jag har inte haft ett jobb de senaste två åren, och som jag anser så skulle jag klara mig på hans lön om inte så mycket hade behövt gå till exfrun. Sedan så ska jag inte ens nämna hur stor andel han lägger undan till barnens sparkonton och allmänt på deras hockey och rid aktiviteter! Ugh, skönt att få klaga lite här...

Svar på tråden Sambon ger pengar till exfru!!!