Kattunge sover i kattlådan
Vrf sover vår katt unge i kattlådan när vi lämnar hemmet?
Är en Maine coon på 13v.
Vrf sover vår katt unge i kattlådan när vi lämnar hemmet?
Är en Maine coon på 13v.
Verkar inte som du fått mycket "erfarenhet" på de åren tyvärr.
Som sagt, katter är olika. Vissa fungerar utmärkt i "grupp" vissa fungerar inte.
Kattungar som växer upp tillsammans brukar ha mycket glädje av varandra både när de är kattungar och när de är äldre. Det är många uppfödare och katthem som aldrig skulle sälja en ensam kattunge till ett hushåll utan någon annan katt just för att de har behov som bara en annan kattkompis kan tillfredsställa.
Vi har två katter som är kullsyskon och med tanke på hur mycket de busade med varandra som kattungar (och även fortfarande gör ibland) och hur mycket de sov tillsammans kan jag bara säga att det vore grymt att förneka dem den närheten från en artfrände. En människa kan aldrig busa lika mycket och på samma sätt som kattungen behöver för att må bra och utvecklas.
Dessutom måste de flesta som arbetar lämna katten ensam långa stunder och jag får ont i magen när jag tänker på en liten kattunge som ska sitta ensam i flera timmar varje dag. Det är rent grymt att slita den från både mamma och syskon och sen tro att det ska räcka med att leka med den en stund på kvällen. Inte konstigt att den söker trygghet i kattlådan när den lämnas ensam.