• EraseMe

Känner mig utnyttjad/Överkörd

Hej allesammans!

Jag är förlovad med min tjej och hon har en son på 13 år som bor hos oss varannan vecka.

Mitt problem är att tjejen daltar med sonen alldeles för mycket och sonen sitter bara i rummet och spelar på iPad, dator och samtidigt tittar på teve. Sonen säger att han inte har något att göra och tjejen skickar aldrig ut honom och till o med delar hans biff på tallriken osv...

Dessutom så kräver hon att sonen skall ha rummet och vi bor i vardagsrummet eftersom vi bara har en tvåa vi bor i. Jag stör mig extremt mycket på att han kan bara stänga dörren och stänga in sig medans vi får ligga i vardagsrummet som känns inte alls "privacy"...

Ett problem till, hon blev gravid för ett år sedan och nu har jag en son ofrivilligt som det går pengar till också. Inte nog med att allt skall satsas på styvsonen så nu har vi ett barn till att försörja som dessutom inte jag ville ha utan hon behöll det mot min vilja.

Jag funderar ofta på att bara dra och lämna allt, men lägenheten är trots allt skriven på mig. Jag känner att jag flippar snart. Älskar henne otroligt mycket, men har känt länge att detta tär på mig alldeles för mycket. Förr hade jag hela kläder och kunde göra som jag ville och köpa nya kläder osv.
    Nu är det inte en spänn kvar när allt är betalt. Sedan så röker hon som en borstbindare också.

Jag är så frustrerad att jag inte kan skriva nästan så hoppas ni förstår mitt skriveri och ser helheten om inte annat.

Fred o Kärlek

• Svar på tråden Känner mig utnyttjad/Överkörd
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2014-08-12 21:07:43 följande:

Det var liksom min poäng ;)

Fast det var kanske det du förstod... :D

Japp, förstod det
  • Lavish

Låter ju som problemen handlar mycket om ekonomi och bostadssituationen. Givetvis är det långt ifrån optimalt att bo i en tvåa för fyra personer? 

• Ess
    smulpaj01 skrev 2014-08-12 20:58:51 följande:
    Hon har dessutom 2 barn och därav större behov av lägenheten vid en separation!
    Inte om han tar boendet för sitt barn, vilket jag tycker att han ska.
  • Ess

Ts har inte skrivit något mer än trådstarten. Han har kanske fullt upp i trollskogen..........

• EraseMe

Goder Afton :)

Vad kul att jag fått respons här. Har läst alla svar nu och jag kan berätta att jag har bott i denna lägenhet i 16 år nu i september och hon flyttade hit för 5-6 år sedan. Jag har stört mig på att hon passar upp på sin son så att han har ett hotell här. Sedan är han så slarvig med alla grejor som dator, teve osv att allt går sönder. Spelkontroller har jag reparerat hur många som helst och köpt dittan o dattan som present, men allt går sönder. Hon säger att "barn gör sönder allt fattar du väl"...

Jag har börjar få slut på all datorutrustning och all elektronik för att han slarvar med dom så att dom går sönder. Har även offrat mina privata saker såsom datordelar och en supergrym handkontroll och ett par hörlurar. Med andra ord har jag blivit tömd på allt jag äger i princip. Är jag helt blåst eller vad är det frågan om?

Skönt att kunna lufta sig lite och få respons. Det där med att jag ska låta henne flytta låter ganska gott. Hade varit så underbart att kunna göra som jag vill och ha mina saker för mig själv och pengarna framförallt. Har dock ett problem med henne och det är att hon är så jävla "Needy" och skulle säkert hota med att ta livet av sig som hon har gjort någon gång förr om andra saker som jag inte ska gå inpå mer nu. Hon kan inte låta mig åka ens till polare över natten för hon tror att jag ska hora med andra så jag känner mig begränsad också en bra del pga det. Jag är musiker och kan aldrig kunna lyckas mer eftersom jag inte kan dra iväg på spelningar för att hon tror jag ska leva rövare där och så är inte fallet. Nu har jag dock fått permis och får åka på en spelning med min bror. Är överlycklig över det!

Jag vet inte om jag har hjärta att sparka ut henne för hon skulle bli totalt förkrossad och hur ska hon få en lägenhet när hon har KFM och massa inkasso. Det har jag också, men jag har en lägenhet. Hon skulle hata mig och vad skulle alla säga om jag helt plötsligt skulle göra så för alla tror att vi har det helt jävla underbart, men så är det inte. Jag mår piss ofta för detta. Känns ibland som att himlen är svart och faller ner mot mig och avgrunden öppnar sig och suger in mig dit...

Fred och Kärlek till allesamman och ta hand om varandra :D

P.S. Om allt jag skriver är lite osammanhängande så är det för att jag skriver så snabbt jag kan ifall hon vaknar. Kan bara skriva när inte hon är hemma eller sover D.S. 

• Brumma
    Ess skrev 2014-08-12 22:34:48 följande:
    Inte om han tar boendet för sitt barn, vilket jag tycker att han ska.
    Fast det är ju inte ett alternativ... Han vill inte... Han skriver att han vill lämna allt men att han älskar sambon - inte barnet. Faktum är att han inte nämner barnet som ngt positivt överhuvudtaget.... Visst hade det kanske vuxit fram känslor om han varit ensam men förespråkar du verkligen att man skall sätta ett barn på under halvåret hos en människa som enbart vill bli av med barnet?
  • Anonym (.)

Skaffa en ny lägenhet och bli särbos. Det största problemet verkar ju vara den delade bostaden och den gemensamma ekonomin. Sånt går ju att ändra på.
    Jobbar hon inte?

• Ess
    Brumma skrev 2014-08-13 08:11:06 följande:
    Fast det är ju inte ett alternativ... Han vill inte... Han skriver att han vill lämna allt men att han älskar sambon - inte barnet. Faktum är att han inte nämner barnet som ngt positivt överhuvudtaget.... Visst hade det kanske vuxit fram känslor om han varit ensam men förespråkar du verkligen att man skall sätta ett barn på under halvåret hos en människa som enbart vill bli av med barnet?
    Förespråkar du att man ska sätta barnet med en person som hotar begå självmord om hon inte får som hon vill?
    Jag vidhåller att barnet har det bättre hos sin pappa. Ts nya inlägg får mig ännu mer säker på den saken.
  • nymedlem
    Ess skrev 2014-08-13 10:11:03 följande:
    Förespråkar du att man ska sätta barnet med en person som hotar begå självmord om hon inte får som hon vill?
    Jag vidhåller att barnet har det bättre hos sin pappa. Ts nya inlägg får mig ännu mer säker på den saken.
    Han VILL INTE ha barnet! Inget barn har det bra där det är oönskat! Som att sätta ungen i fosterhem vilket aldrig någonsin är till barnets bästa!
  • Brumma
    Ess skrev 2014-08-13 10:11:03 följande:
    TS nya inlägg får mig ännu mer att se honom som en bortskämd småunge som vägrar ta ansvar och som behandlar sin sambo nedlåtande.... Iallafall om han har samma attityd mot henne som han har om henne i tråden...

Så nej, jag tror verkligen inte på att tvinga på ngn med TS attityd ett ovälkommet barn.
  • Nymphaea

Efter att ha läst hela tråden är det enda jag kan tänka "stackars barn". Då menar jag ditt barn, TS, inte din sambos 13-åring. Hoppas det löser sig för ditt stackars barn. Han är den enda som inte hade något att göra med att bli född överhuvudtaget. Väx upp, TS. Inse att det inte handlar om dig och dina grejer längre!

I övrigt tycker jag inte det är ditt jobb att hålla 13-åringen med saker.

• EraseMe

Vadå väx upp? Varför måste jag lida för att hon behöll barnet? Båda ska vara villiga att ha ett barn och bara då ska man skaffa barn. Nu är jag ofrivillig pappa och det kommer bekosta mig underhåll, massa tid och min karriär kommer bli lidande för jag måste hålla på och pumpa pengar till barnet för min kvinna har ju ingen ekonomi utan går på försörjningsstöd...

Vilket dilemma, men som sagt så lutar det åt att jag får be henne att gå helt enkelt. Det var inte såhär jag ville att det skule bli! Tråkigt att det alltid är barn som krossar förhållanden som annars hade fungerat klockrent livet ut enna.

Hon är den perfekta kvinnan att leva med, men tråkigt att hon valde att göra såhär. Detta kommer bara att drabba henne för hon kommer flippa när jag ber henne att gå. Hon kommer att förstå tids nog!

Ni som är i samma situation kan slänga iväg ett inlägg här eller på inbox på mäij :)

Hursomhelst så kommer inte jorden gå under av detta så nu får jag fixa en ny brutta och betala det där jävla underhållet. Kommer att flytta till en annan stad och börja om från början enna.

Fred o Kärlek o stora pattar ;)

• ica
    EraseMe skrev 2014-08-14 02:30:00 följande:

Vadå väx upp? Varför måste jag lida för att hon behöll barnet? Båda ska vara villiga att ha ett barn och bara då ska man skaffa barn. Nu är jag ofrivillig pappa och det kommer bekosta mig underhåll, massa tid och min karriär kommer bli lidande för jag måste hålla på och pumpa pengar till barnet för min kvinna har ju ingen ekonomi utan går på försörjningsstöd...

Vilket dilemma, men som sagt så lutar det åt att jag får be henne att gå helt enkelt. Det var inte såhär jag ville att det skule bli! Tråkigt att det alltid är barn som krossar förhållanden som annars hade fungerat klockrent livet ut enna.

Hon är den perfekta kvinnan att leva med, men tråkigt att hon valde att göra såhär. Detta kommer bara att drabba henne för hon kommer flippa när jag ber henne att gå. Hon kommer att förstå tids nog!

Ni som är i samma situation kan slänga iväg ett inlägg här eller på inbox på mäij :)

Hursomhelst så kommer inte jorden gå under av detta så nu får jag fixa en ny brutta och betala det där jävla underhållet. Kommer att flytta till en annan stad och börja om från början enna.

Vill man inte ha barn så skyddar man sig. Väx upp eller sluta trolla.

• smulpaj01
    Nymphaea skrev 2014-08-13 22:57:54 följande:

Efter att ha läst hela tråden är det enda jag kan tänka "stackars barn". Då menar jag ditt barn, TS, inte din sambos 13-åring. Hoppas det löser sig för ditt stackars barn. Han är den enda som inte hade något att göra med att bli född överhuvudtaget. Väx upp, TS. Inse att det inte handlar om dig och dina grejer längre!

I övrigt tycker jag inte det är ditt jobb att hålla 13-åringen med saker.

Ja du, när man läser ts inlägg efter ditt så kan jag inte annat än hålla med. Stackars ts unge!

Får hoppas att mamman är vettig så barnet får en bra uppväxt trots sin nolla till "far".

Kvinnan träffar förhoppningsvis en ny man som kan vara en fadersgestalt för bebisen.
  • jenny99

Kvinnan har ju skulder och har dessutom stort och eget ansvar för sitt liv och situation.Och att behålla ett barn som pappan inte vill ha,det verkar inte heller genomtänkt.Hon verkar inte haft en tanke på att ordna sitt liv,skulder och ekonomi.Jag hade dragit för länge sen.Sagt upp lägenheten hade jag gjort,eller så hade den andre fått göra ett övertagande,men det kan bli svårt med skulder men inte ditt problem.

• Anonym (halva tankar)

1. Har en 13-åring sönder sina dyra spelsaker så får han inga nya förrän vid nästa jul eller födelsedag, för han borde veta bättre. Låt killen sura, kanske bor han mer tid hos sin far då.

2. Har man sex kan det bli barn och nu är det så att kvinnan bestämmer om det blir barn, du kan skydda dig men mycket mer kan du inte göra förutom att sluta doppa med kvinnor som inte har koll på sin skit. Och blir det nu ett barn så har det ingen annan pappa än du, så du kanske skulle tänka på det oskyldiga lilla livet lite?

3. Om hon måste skaffa eget boende så måste hon förmodligen sluta röka också för att hon inte har råd, det vore en vinst för hela familjen. Det beslutet hade gjort det väldigt mycket lättare för mig att vräka henne, vuxna människor som bor med bebisar ska inte röka.

• Nymphaea
    EraseMe skrev 2014-08-14 02:30:00 följande:

OK, jag fattar. Krya på dig, hoppas du mår bättre snart. Hört att det där svansviruset kan vara ganska ihärdigt.
  • Nymphaea
    smulpaj01 skrev 2014-08-14 08:34:14 följande:
    Ja du, när man läser ts inlägg efter ditt så kan jag inte annat än hålla med. Stackars ts unge!

Får hoppas att mamman är vettig så barnet får en bra uppväxt trots sin nolla till "far".

Kvinnan träffar förhoppningsvis en ny man som kan vara en fadersgestalt för bebisen.
    Om denna tråd är sann så är det nog mest synd om TS ändå - ett hopplöst fall. Mycket lycka till honom och hans spelkontroller i framtiden. Flört
  • smulpaj01
    Nymphaea skrev 2014-08-14 10:51:45 följande:
    Om denna tråd är sann så är det nog mest synd om TS ändå - ett hopplöst fall. Mycket lycka till honom och hans spelkontroller i framtiden. Flört
    Man får hoppas att han steriliserar sig och att hans nya storpattade brutta inte rör hans spelkontroller bara så ska nog allt gå bra Drömmer
Svar på tråden Känner mig utnyttjad/Överkörd