Bio i våldsrelartion soc inkopplad
Jag är styvmamma åt en jättefin pojke och även gravid med första barnet. Bor ihop med sambon i en liten lägenhet och letar större så pojken kan bo vv hos oss (nu är det varje helg).
Till problemet är att biomamman lever i en våldsrelartion och polisen har vid flertalet gången blivit kallad till hennes lägenhet. Socialen blir där med automatisk inkopplad, detta har pågått i ca 4 år och som tur är har barnet vart hos oss varje gång, så förhoppningsvis vet han inte om det som sker (barnet pratar bara bra om styvfar).
Jag är väldigt orolig för detta barn och vill att han ska bo hos oss heltid men kommer inte att gå förrän vi flyttat till större. Socialen kommer att göra en utredning och modern förmodligen förlora vårdnaden. Kan det sluta med att han hamnar i fosterfamilj?
Hur kommer det här barnet att bli när han växer upp? Kommer han att vara traumatiserad av detta? Är ett så fint barn med en sån otrolig själ, jag mår jättedåligt över detta. Och hur kommer detta att påverka familjen som är påväg att skapas?