• Yosa

Hur gör ni i säkerhetskontrollen med pass, pangar (luffarpåse) och mobilen?

Vi har lite lika tankar om detta här hemma. Hur gör ni i säkerhetskontrollen på flygplatsen med era värdesaker såsom pengar, pass och era elektroniska saker såsom iPad och mobiltelefon? Lägger ni detta i lådan på bandet eller har ni det i er väska eller bär det på er?

• Svar på tråden Hur gör ni i säkerhetskontrollen med pass, pangar (luffarpåse) och mobilen?
  • Archandra

Jag har alla sådana saker i handväskan. Handväskan lägger jag på bandet, tillsammans med datorväskan och ytterkläderna.

• Yosa

Så du tar inte ur din mobiltelefon ur din väska och lägger löst i lådan? Ligger mobilen kvar i din väska? och plånbok/pengar?

• Archandra

Ja, jag låter allt ligga kvar. Varför skulle jag plocka ut sakerna? De syns ju ändå i röntgenapparaten.

• tessan27

Vi var tvungna att lägga ur dator och I-pad löst i en låda. Fick inte ligga kvar i väskan.

• Kastrullresan

Jag har nästan aldrig fått ha kvar mobil, dator, kamera m m i väskan. Allt som innehåller elektronik har jag fått plocka ur och lägga löst i plastlådan. Datorn har de alltid velat ha i en separat låda. Jag flyger ungefär 20 gånger per år och nu för tiden så plockar jag alltid ur allt i förväg för annars får jag stå och packa om vid bandet.

• nernu

Jag flyger oftast till USA så då är det bara att plocka ut. Olika stränga regler på olika flygplatser.

• Archandra

Intressant. Jag flyger mest inom landet och då har det inte behövts någon gång.

• Dina08

Ipad och vätskor får jag ta ut, annars ligger allt kvar i väskan. Reser inom Europa.

• Waldo

Tycker det är ett jäkla stressande varje gång i säkerhetskontrollen
    Reser mycket utomlands

Får alltid dra upp telefon dator/padda, nycklar och sedan i med väska  och jacka.
    Gärna i olika lådor beroende på vilka länder man ska in i
    Ibland får jag ta av mig skorna om det är någon metall på skorna
    Och så smycken ovan på det

Jag börjar bli lite mer organiserad, men min dotter (19 år) kan stressa oerhört
    Min man är helt oberörd för alla köer framför och bakom

Svar på tråden Hur gör ni i säkerhetskontrollen med pass, pangar (luffarpåse) och mobilen?