Svärmor resa med våra barn 6 o 3 år?
Svärmor har frågat om hon får ta med sig våra barn till Turkiet i två veckor.. Barnen är 3 och 6 år. Hur hade ni ställt er till det?
Svärmor har frågat om hon får ta med sig våra barn till Turkiet i två veckor.. Barnen är 3 och 6 år. Hur hade ni ställt er till det?
Kanske bara 6-åringen? Om 6-åringen vill det själv...
För lång tid hade jag tyckt.
Hur ofta träffar barnen svärmor nu? Vad tycker du själv?
Svärmor bor ett par hundra meter ifrån o träffar dom dagligen. Deras kusin som också är tre år ska följa med med sin mamma..
Två vuxna med tre barn, det kommer att fungera alldeles utmärkt då dina barn känner farmor väldigt väl.
Om möjligt så kan barnen få säga godnatt till er via Skype/Google hangout eller liknande.
Okej om barnen är helt trygga med farmor och ni litar på henne till 100%. Jag var på resa med min moster i en vecka när jag var runt fyra år. Gick bra trots att jag led av brutal separationsångest. Jag känner moster väl och litar på henne.
Barnen älskar o vara hos farmor. Vet att dom gärna hade velat följa med dom dit. Tror det är mest jag som kommer sakna dom. Litar verkligen på henne, men farmor är ju gammal o inte lika kvick längre. Tre åringen kan ju få för sig o springa iväg om hon hittar något intressant, då får man ju vara väldigt snabb efter henne. Funderar på mer om jag bara ska låta 6 åringen följa med, är det väldigt taskigt mot 3 åringen? Samtidigt så hade det ju varit kul för 3 åringarna o leka med varandra o dom går ju på samma förskola..
två veckor är nog lite väl länge i mitt tycke.
Mina föräldrar har en väldigt fin relation till våra barn, och bor även dom nära. Två gator bort.
En vecka skulle fungera, men två skulle inte kännas bra.
Men du känner ju dina barn bäst. Du kanske känner att det funkar toppen för dem.
I så fall vore det ju underbart för dina barn att komma iväg på en solresa.
Jag tycker det låter länge med två veckor... Men min dotter har varit på 1-veckas resor med sin mormor varje år sedan hon var knappt 4 år och det har gått alldeles utmärkt.
jag som egentligen är ganska liberal o "ohönsig" när det kommer till att lämna barn ett par nätter i bland till annan nära trygg person, skulle inte låta mina barn åka två veckor med farmor o den åldern. För små och för länge helt enkelt.
Tack för era svar. Får nog fundera över det här!
När min dotter var nästan tre fick hon följa mina föräldrar till Turkiet i en vecka. Men två veckor känns väl långt tycker jag, men jag skulle göra som vi gjorde då, helt enkelt fråga barnen. Förklara ordentligt att mamma och pappa inte kommer att kunna trösta osv och att de inte kommer att kunna åka hem tidigare osv och låt dem avgöra.
Jag själv skulle aldrig låta dem åka. Vi åker gärna utomlands, men då gör vi det tillsammans med mina föräldrar.
Barnen kan sova ett par nätter hos mina föräldrar, men här handlar det dels om väldigt lång tid och väldigt långt bort. Skulle kännas väldigt jobbigt om barnet blev sjukt tex.
Det är alldeles för länge för en treåring.