Hur ska man bära sig åt?
Vet inte riktigt hur man ska börja eller förklara, så blir det rörigt får ni förlåta mig.
får börja lite med bakgrunden först som lett upp till den sits som är idag.
Det handlar om min mans yngsta från tidigare förhållande och jag kallar hen, den yngsta.
Min man har två barn från ett tidigare förhållande, jag har varit del i deras liv från dom var 3 och den andra 6.
Jag har alltid älskat dom sedans första stund jag träffade dom, underbara barn båda två och dom verkade acceptera mig med.
Har även haft en bra relation till deras mamma, vi har umgåtts tillsammans på fester och kunnat tala om allt.
allt flöt på bra fram tills mamman träffade en ny man och det började märkas att barnen inte mådde så bra.
Det var tal om både hot och att han knuffat omkull deras mamma framför dom.
Sen var det flyttande mellan städer 4 gånger per år.
Detta tog sedan slut och kort därefter träffade mamman en ny man, denne man tyckte alla om, utom yngsta barnet (jag och min man har vid detta laget även två barn, deras syskon).
Det började krypa fram att denne man var snäppet värre än den förra och han accepterade inte mammans barn, han var rent utsagt elak mot dom fick vi höra.
Det har hänt så mycket och så många turer runt detta, så det går inte att skriva ner allt.
Den yngsta började må väldigt dåligt, hon kände sig övergiven av allt och alla.
Hon började allt mer med att spela ut pappa och mamma mot varandra.
Nu börjar vi komma till nuvarande sits.
Efter otal separationer och återföreningar mellan mamman och den senaste mannen, skaffade mamman en bostad i stan och barnen som nu är tonåringar lämnades själva i den nya lägenheten i stort sett varje helg, då mamman åkte ut till nye mannen.
När den äldsta flyttade hemifrån fick den yngsta sitta själv under helgerna.
Jag och pappan förskte göra allt vi kunde för att hjälpa den yngsta.
Det hela kulminerade i att den yngsta gick till soc i ett försök att skaffa en lägenhet i annan ort. (Då hen haft ett bråk med kompisar i vår stad och ansåg att hen inte kunde bo kvar här)
Nu till mitt problem, hen anklagade mig att jag var orsaken till att hen inte kunde bo hos sin pappa och det var inga roliga anklagelser.
Det dök upp sak efter sak som hen sagt till sin mamma om mig och jag upptäckte att jag varit väldigt godtrogen som trott på allt som sagts och gjort allt jag kunnat för att stötta, hjälpa och peppa den yngsta.
Soc gjorde dock ingen stor grej av denna anmälan och den blev nedlagd efter bara 2 veckor.
Men detta sitter som en stor klump i hjärtat nu, jag uppmuntrar pappan att försöka reparera och reda ut med den yngste.
Inget av detta som skett eller sagts ska heller drabba syskonen och deras relation med den yngste. Vill ju att dom ska ha en bra relation, men jag vet inte hur jag själv ska bete mig mot den yngste.
Det känns som hen hatar mig och troligen gjort det under en tid, vad jag gjort har jag inte fått svar på förutom att jag träffat hens pappa.
Detta har blivit en stor kil mellan mig och min man (pappan)
Han anser att jag försöker tvinga honom välja mellan mig och sitt barn, vilket inte är fallet.
Jag vet inte om jag kan skapa en relation till någon som ljugit mig rakt i ansiktet och talat om för alla att jag är så hemsk m.m i syfte för att spela ut föräldrarna mot varandra.
Den yngste anser att hen inte gjort något fel och nu är min man på mig för att jag känner mig ledsen, obekväm och inte så gärna vill möta den yngste.
När hen är här och jag bjuder på mat så vägrar hen att äta och förolämpar mig öppet om att det inte duger.
Jag håller mig hellre undan.
Vad man än gör just nu, så blir jag skurk
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-19 00:59
Som sagt glömde själva frågan.
Ska man bara lägga allt bakom och låtsas som inget hänt?
Jag får inte ta upp vad jag känner inför detta nu när pappan och den yngsta blivit sams och jag är fånig anses det, då jag känner mig väldigt obekväm när yngste dyker upp.
Jag hade hoppats på att man kunnat tala ut om varför detta blev som det blev, men allt sopas under mattan.