• Nimah

Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?

Då det tar emot att skriva om sin oro i trådar där förstagångsgravida diskuterar barnvagn i v 5 tänkte jag se om någon mer vill ventilera här!

Jag är 32 år och är just nu gravid för sjätte gången. Bf är i slutet på april 2015. Jag har en son som är tre år. Vi har fått ett mf v 7, ett v 6 och två ma v 11. Min sambo bär en kromosomförändring som gör vår risk för mf väldigt hög.

Hur ser er historia ut och hur går tankarna nu?

• Svar på tråden Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?
  • mammasusan

22 dgr till bf nu *längtar* fortfarande obegripligt att det är vår tur efter alla mf.....

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Lillebror bf :25/6-17. Totalt 24mf
  • Sommar15

Och jag har en snart tvååring här hemma. Har varit de tuffaste åren jag nånsin kunnat tänka mig. Vi fick en Sk "high need baby" så spädbarnstiden var allt annat än rosenskimrande, trots allt vi gick igenom för att få henne. Är så fruktansvärt sliten efter allt barnskapande och extremt tuffa första år med barn, men nu när man äntligen får lite mer sömn och kroppen börjar kännas återställd börjar jag inse vad så många har sagt - att allt var värt det. Är inte där riktigt än, men snart. Önskar er all lycka!! (Och enkla bebisar ;) )

• ALSI

Jag vet inte hur många av er som tittar till den här tråden längre, men jag ville iaf skriva till er att för att berätta att för åtta dagar sedan föddes vår son. Psykiskt har det varit en mycket jobbig graviditet och på slutet gjorde jag ctg varannan dag. Till slut blev det ks eftersom han låg i säte, och nu är han här hos oss. Tänk att det faktiskt gick till slut. Äntligen! Så oerhört tacksam!

• lilaemma
    ALSI skrev 2017-09-20 12:24:09 följande:

Jag vet inte hur många av er som tittar till den här tråden längre, men jag ville iaf skriva till er att för att berätta att för åtta dagar sedan föddes vår son. Psykiskt har det varit en mycket jobbig graviditet och på slutet gjorde jag ctg varannan dag. Till slut blev det ks eftersom han låg i säte, och nu är han här hos oss. Tänk att det faktiskt gick till slut. Äntligen! Så oerhört tacksam!

Grattis!
  • sigge1235

Nu ska jag inte säga än att det kommer gå bra, man vet aldrig. Men jag hade tre missfall i v.6-8 och hade ganska svårt att bli gravid. Men nu är jag snart i v.28 och med en livligt sparkande bebis Håller alla tummar och tår att en frisk liten en tittar ut i januari <3

• lilaemma
    sigge1235 skrev 2017-10-02 19:56:40 följande:

Nu ska jag inte säga än att det kommer gå bra, man vet aldrig. Men jag hade tre missfall i v.6-8 och hade ganska svårt att bli gravid. Men nu är jag snart i v.28 och med en livligt sparkande bebis Håller alla tummar och tår att en frisk liten en tittar ut i januari <3

Åh! Det låter ju väldigt lovande! Grattis!
  • sigge1235
    lilaemma skrev 2017-10-04 06:00:35 följande:

Tror det skiter sig igen. Tempen föll rejält idag.

Ser ut att följa de andra mf..

Tappa inte hoppet än, man vet aldrig med kroppen! Jag har också haft sjunkande temp och till och med en normalstor "mens" vid BIM - var ändå gravid i denna graviditet

Har du fått hjälp/utredning eller hur ser det ut?
  • lilaemma
    sigge1235 skrev 2017-10-04 07:39:58 följande:

Tappa inte hoppet än, man vet aldrig med kroppen! Jag har också haft sjunkande temp och till och med en normalstor "mens" vid BIM - var ändå gravid i denna graviditet

Har du fått hjälp/utredning eller hur ser det ut?

Nopp. Jag bad om progesteron förra gången, men de sa bara blankt nej. Inte tee enda prov taget.. :(
  • sigge1235
    lilaemma skrev 2017-10-04 07:53:05 följande:
    Nopp. Jag bad om progesteron förra gången, men de sa bara blankt nej. Inte tee enda prov taget.. :(
    Hur många missfall har du haft då? Jag sökte hjälp privat efter mitt tredje. Nu hittade de iofs inget men ändå. 
  • lilaemma
    sigge1235 skrev 2017-10-04 12:09:28 följande:
    Hur många missfall har du haft då? Jag sökte hjälp privat efter mitt tredje. Nu hittade de iofs inget men ändå. 
    Minst 10. De flesta sk Kemiska graviditeter, men några v. 6/7
  • Nimah
    ALSI skrev 2017-09-20 12:24:09 följande:

Stort grattis!!!
Svar på tråden Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?