• Livelife

när höra hjärtljud hos bm?

Hej, när fick ni höra bebisens hjärtljud för första gången hos bm?

Ska dit imorgon och är i 13+4. Och hopppas så att vi kan höra något. Såååå underbart.

Kram

• Svar på tråden när höra hjärtljud hos bm?
  • Mika86

Första barnet v 20, hade bara inskrivningsbesök i v 7 innan.

Med andra o tredje barnet va det i v 15 på kontroll hos bm.

Med fjärde hade de tagit bort den kontrollen o ersatt med kuben i v 12

Tror nog du kan få höra de imorgon

• mona83

Jag fick höra det första gången förra veckan när jag var i v 24. 

L.O.V.E
  • fannybk

Tror jag var runt v 16-17 nånting, på en vanlig kontroll. Efter det lyssnade vi på hjärtat vid varje kontroll utom när det var ul. Helt fantastiskt!

• mp90

V 11, dock ska man inte bli ledsen om de inte hörs bra då! Svårt att hitta enligt min bm:)

• Mammarollen

Många barnmorskor vill inte låta en lyssna förens efter RUL. Det kan vara svårt att hitta ljuden så "tidigt" som veckorna innan RUL, kan skapa mycket onödig oro för mamman om BM inte skulle hitta hjärtljuden. Min BM har vägrat, så har köpt en egen doppler, har hört ljuden sen vecka 14 ca.

• Erizajo

Vi provade i v 19 men hittade inget, några veckor senare hittade vi honom :) väldigt svårt att hitta hjärtat så tidigt i grav...

• LängtansBlåaBlomma

V.18+3 här :). Andra besöket hos barnmorskan, vid första var det kombinerat hälsosamtal och inskrivning och då var det alldeles för tidigt

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Livelife

Tack för alla svar!

Jag var där imorse och frågade om hon kunde/vågade göra det. Hon tittade i datorn om det fanns en viss person i huset som eventuellt kunde hjälpa om hon inte hittade och behövde göra ultraljud (antar doktern). Den personen var där så hon försökte.

Och hittade direkt aaaa jag är så lycklig nu. Så finnt. Och stora systrarna fick också lyssna ( de satt med pappa i väntrummer tills vi var färdiga med allt prat och hade hört en första gång). Underbar BM!

• Mammarollen
    Livelife skrev 2014-08-20 12:31:22 följande:

Tack för alla svar!

Jag var där imorse och frågade om hon kunde/vågade göra det. Hon tittade i datorn om det fanns en viss person i huset som eventuellt kunde hjälpa om hon inte hittade och behövde göra ultraljud (antar doktern). Den personen var där så hon försökte.

Och hittade direkt smile1.gif aaaa jag är så lycklig nu. Så finnt. Och stora systrarna fick också lyssna ( de satt med pappa i väntrummer tills vi var färdiga med allt prat och hade hört en första gång). Underbar BM!

Det var service de:) va roligt.
  • Lebocarma

kommer få höra hjärtljuden i v.25 och det är den 16/9 längtar så har varit det med dom andra tre med.

• Jw83

I vecka 14 fick vi hem dopplern. Då hördes hjärtljudet tydligt direkt. Sedan hördes det varje dag sedan dess :)

• puckow

Efter RUL med första, nu med andra försökte bm i v15 men hittade inte hjärtljudet så fick vänta nu till v20 för att få lyssna :)

• Janne 2

Vi fick lyssna på det i v 12, vår Bm hittade hjärtat jätte snabbt. Fick en sån chock och blev så överraskad att det faktiskt växte ett liv i mig, så bröt ut i tårar. Det var sååå häftigt. Har haft svårt att förstå att jag varit gravid, mycket pga att jag inte haft några symptom. Men nu har det börjat sjunka in mer :) Och vi kommer att lyssna på det i fortsättningen också på varje besök hos bm, känns tryggt. 

Svar på tråden när höra hjärtljud hos bm?