• Anonym (Velar)

Skule ni behålla ett barn om...

...om ni är i v12 och nyss fått reda på det, men har druckit alkohol och rökt rejält under den här tiden? Då snackar vi minst ett halvt paket cigg om dagen och festat varje helg och en vecka var jag utomlands (ca 2 veckor sen) och söp i princip dygnet runt? Har också tagit benzo då och då (på recept, inte för att bli hög).

Riskabelt, va?? Har en aborttid imorn men vill eg inte men samtidigt så himla orolig att det ska vara fel på barnet...

• Svar på tråden Skule ni behålla ett barn om...
  • No Worries

Min tös låg i mammas mage med tungt supande, rökande och antidepp, inga missbildningar! Snarare motsatta problem, vi fick ett begåvat barn. 

Både Intellektuellt och fysiologiskt. SÅ strunta i moralkärringarna och gör vad DU känner är rätt!

• Anonym (Hmm)

Det finns dom pers som har upptäckt sent i sin graviditet 17+ och framåt att dom är gravida. Dom har ju levt som vanligt för att dom inte hade någon vetKap om deras graviditeter. En vän till mig fick reda på det i v 22 (ganska sent). Hennes son är frisk ..

Så du gör ett beslut som känns rätt för dig. Du vet vad som väger mest och då har du det rätta svaret.

• Anonym (Hmm)

Btw: man ska lyssna på vad hjärtat säger och inte hjärnan i sådana här lägen. Ett råd från en annan som gjorde abort fast jag egentligen inte ville. (Jag var 18 och hade inga bra förutsättningar att ge den trygghet som ett barn behöver, ja hade nog klarat det galant oav. Men jag lyssnade på moral kärringarna istället och det ångrar jag).

Vill du ha barnet så behåll det!

• trolliz

Jag hade sökt hjälp för att kolla upp det. Verkade allt okej så hade jag kört på. Saker kan hända och gå snett ven om det är planerat och man varit försiktig... Men visst hade jag vart väldigt rädd, men högst troligen inte gjort abort ändå. Hade fått missfall ifall det var riktigt allvarligt, förhoppningsvis då.
     Hmm, jobbigt läge, men oftast kan man upptäcka det mesta tidigt. 

All lycka!

• Anonym (förstårinte)

Varför tvekar du? Vill du ha barn? I så fall kan du väl göra abort och försöka igen?

• Anonym (Oj)

Himmel finns det någon i denna tråd som tänker på det som i framtiden kommer att bli ett barn.

Barn behöver en pappa kanske? Är man beredd att lugna ner sig? Dra ner på festande och rökande? Ekonomi? Ett barn kostar väldigt mycket pengar, ett stort ansvar och man får tänka bort sig själv ibland.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Oj) skrev 2014-08-25 08:36:33 följande:

Himmel finns det någon i denna tråd som tänker på det som i framtiden kommer att bli ett barn.

Barn behöver en pappa kanske? Är man beredd att lugna ner sig? Dra ner på festande och rökande? Ekonomi? Ett barn kostar väldigt mycket pengar, ett stort ansvar och man får tänka bort sig själv ibland.

Inte konstigt att det är så många fattiga ensamstående mammor.

Har själv gjort abort och har idag familj. Är glad att jag tog det beslutet inget jag ångrar.

På det viset fick jag ett jobb, slapp samarbeta med ett x i hela livet samt skaplig ekonomi.

Har även fått två missfall tro det eller ej men man fixar det också.

Kan känna sorg då de skulle idag varit 2 och 4 år och att jag bara har ett barn och kommer inte att få fler. Har en bonus också iofs.

Men livet går vidare.
  • Anonym (vet inte)
    Anonym (Oj) skrev 2014-08-25 08:53:40 följande:
    Inte konstigt att det är så många fattiga ensamstående mammor. Har själv gjort abort och har idag familj. Är glad att jag tog det beslutet inget jag ångrar. På det viset fick jag ett jobb, slapp samarbeta med ett x i hela livet samt skaplig ekonomi. Har även fått två missfall tro det eller ej men man fixar det också. Kan känna sorg då de skulle idag varit 2 och 4 år och att jag bara har ett barn och kommer inte att få fler. Har en bonus också iofs. Men livet går vidare.

Är ts fattig och ensamstående?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (vet inte) skrev 2014-08-25 20:39:58 följande:

Vad vill pappan? Vad tycker pappan?

Verkar som att ts ej känner sig stabil och vet inte om hon orkar med ett barn.

Låter inte som någon bra början.
  • Anonym (Velar)
    Anonym (vet inte) skrev 2014-08-25 20:39:58 följande:

Nej. Pappan vill väldigt gärna behålla.
  • Anonym (nyfiken)

Hur gick det för TS?

Svar på tråden Skule ni behålla ett barn om...