• Anonym (Vill inte)

Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..

Jag behöver hjälp och det fort, gärna innan min sambo hinner tröttna (mer) på mig och vårat (icke existerande) sexliv...

Dom allra flesta par upplever ju någon gång perioder då man har mindre eller inget sex, för oss har denna period nu hållit på i över ett år och jag är på bristningsgränsen och känner mig otroligt ledsen över mitt problem. 

Jag är attraherad av min partner, han är den finaste, snyggaste, mysigaste och sexigaste människan i hela världen och jag älskar honom otroligt mycket. 

Problemet är bara det att jag kan inte bli upphetsad, ibland går det men lika snabbt som det dyker upp försvinner det igen, varar kanske max några sekunder. Sexet blir därför inte av, utom när vi fått i oss alkohol för då verkar problemet försvinna, då blir jag som ett djur och hoppar på honom vart som helst, när som helst och sliter av honom kläderna. 

Vi har pratat om det här många gånger och alltid frågar han vart min sexlust har tagit vägen, varför den har försvunnit (jag var en riktig sexgalning när vi träffades och har alltid varit) men jag har verkligen inget svar, jag vet inte varför jag inte vill ha sex och vi kommer därför ingen vart. 

Min sambo har nu glidit längre och längre ifrån mig, han är alltid irriterad och fäller små elaka pikar mot mig på ett "skämtsamt" sätt, det sårar mig något in i helvete och gör mig riktigt ledsen, jag har inte valt att tappa bort min sexlust. 

Han brukar försöka ta initiativ till sex då och då men jag har ingen lust, ibland brukar jag försöka slappna av, njuta av hans beröring och försöka trigga igång min sexlust men det händer sällan något och jag drar mig ur och han går och lägger sig - skitsur för att jag sagt nej, som vanligt.. 

Jag tar inte längre initiativ till sex, är inte spontan och det är knappt att jag vågar krama/kyssa honom eller mysa intill honom på kvällen eftersom jag är rädd för att han ska tro att jag vill ha sex men tvingas gör honom besviken. 

Jag undrar hur jag ska gå vidare i det här problemet, vad kan ligga bakom min brist på sexlust? Finns det någon här som varit eller är i en liknande situation och skulle vilja komma med lite råd, stöd, någonting? 

Snälla hjälp mig för jag vet verkligen inte vad jag ska göra... 

• Svar på tråden Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..
  • Anonym

Det ger sig... Ni hittar tillbaka till varandra i er tid. Detta sexande i media och överallt kan ju sätta vilket trött förhållande ur spel hur lätt som helst. Tro på er relation dig själv och honom och tillåt ert hela liv ha svackor , så kommer det. Starta för Guds skull inga trådar här...

• Anonym (o)
    Anonym (Trodde du var min sambo) skrev 2014-08-25 19:56:20 följande:

Läste tråden ner till spiral och trodde att det var min sambo, men det är du nog inte eftersom hon har p-piller om än att det är exakt samma scenario.

Nåväl, befinner mig i samma sits som din kille. Tro mig, försök mysa, jag skulle inte bli besviken eller ledsen om det inte blev något 'ligg' av det. Det dödar mig (och förmodligen även din kille) att du inte försöker komma nära alls utan drar dig undan. Ta det steg för steg. Kommentarerna han ger dig är inte för att vara elak, de är ren desperation, han vill ha dig så mycket bara, men han har (liksom jag själv) ingen jävla aning hur han ska uttrycka det.

Hoppas verkligen att det inte är som första inlägget säger att du inte älskar din kille men förnekar det för då är både din kille och jag själv helt brända.

My five cents...hoppas det löser sig

• Anonym (o)
    Anonym (Man) skrev 2014-08-26 22:24:10 följande:

Du skulle kunnat vara min sambo också, men det är du antagligen inte TS. Så som sambo utan sexliv kan jag inte fixa din bristande lust. Men jag tänkte ge dig några råd på vägen, för jag tror mig ha en idevhur din man känner sig i det här läget.

*öppna ditt hjärta och berätta hur det verkligen ligger till så din sambo inte behöver oroa och fundera på om du snart kommer träffa någon annan.

*Att visa att man verkligen vill göra något åt sin bristande lust skulle kunna innefatta någon av följande åtgärder:

1: ta bort preventivmedel, sex med kondom är bättre än inget sex.

2: förselå att ni förutsättningslöst ska se en erotisk film ihop. Gör klart att om inget händer hos dig är det viktigt att han respekterar det och att det är ett försök.

*ibland kan man ge sin partner oralsex elr en avrunkning även om man inte har lust själv. Det visar att man förstår den andras behov av närhet, även om man själv inte har det just då.

*Sluta aldrig krama honom

*ge honom komplimanger och romantiska gåvor, när någon man älskar inte vill vara nära en tar det enormt på självkänslan och sådant blir extra viktigt.

Kram och lycka till

• Anonym (o)
    Anonym (lycklig förlovad) skrev 2014-08-27 01:11:13 följande:

Nu har inte jag läst allt men jag känner igen mig i det du skriver Ts.

Jag och min sambo började glida isär, vi gick från att ha mycket sex till nästan inget.

Så tillslut tog vi oss båda en tankeställare.

Var vi fortfarande förälskade i varandra? Ja

Är vi attraherade av varandra? Ja

Vill vi göra något åt detta? Självklart!

Osv.

Så jag satt och tänkte, varför blir jag inte upphettsad och varför är jag så grinig hela tiden, och trött?

Vi flyttade till en ny stad ett nytt län för ett år sedan. Jag hade fått fast jobb 100% som 21åring!

Min sambo hade inget jobb och gick bara hos arbetsförmedlingen och praktiserade.

Detta gjorde mig frustrerad att han inte hade jobb.

Samt att jag var så sjukt stressad när jag jobba då vi öppna upp en ny terminal (posten)

Jag var trött och sliten. Vilket gjorde att jag inte orkade med honom. Jag blev irriterad för att han bara satt vi datorn och inte sökte jobb.

Vi bodde i en liten 2a, jag ville ha hus men inte han "det är för dyrt, jag tänker inte lägga 1milj på ett hus"

(jag har bott i hus hela livet och han lägenhet, så i en liten 2a kände jag mig instängd i)

Nu 1 år senare när jag har kommit in i min arbetsroll och han han är timvik så ska vi flytta in i en 4a. Jag känner mig nu mindre stressad och mindre trött (förutom de dagar jag jobbar nätter). ;)

Och vi har mer sex nu :) ibland varje dag i en veckas tid. ;) och på mina lediga dagar ;D vi har kommit varandra närmare igen <3

Så mitt råd är att prata tillsammans och försök komma på vad som ligger bakom detta. Behöver ni hjälp eller luskar ni ut det själva?

Lycka till! Puss och kram <3

(Ursäkta för krånglig text men att skriva och förklara/berätta är inte min starkaste sida)

• Anonym (Trodde du var min sambo)
    Anonym (dyrt) skrev 2014-08-25 19:33:35 följande:

Dyrt med hormonspiral? Ni har väl delat på den kostnaden antar jag? Kanske dags att din sambo får ta ansvar för skydd istället, hormoner kan ställa till det som bara den i kroppen.

Dyrt med hormonspiral? Ja, om det är den som spökar så måste den nog ut. Det gör som jag förstått förbaskat ont att ta ut/sätta i, men det är väl värt att testa. Min spontana reaktion är att det kostar långt mycket mer emotionellt om det tar slut, eller?
  • Anonym (Trodde du var min sambo)
    Anonym (Man) skrev 2014-08-26 22:24:10 följande:

Du skulle kunnat vara min sambo också, men det är du antagligen inte TS. Så som sambo utan sexliv kan jag inte fixa din bristande lust. Men jag tänkte ge dig några råd på vägen, för jag tror mig ha en idevhur din man känner sig i det här läget.

*öppna ditt hjärta och berätta hur det verkligen ligger till så din sambo inte behöver oroa och fundera på om du snart kommer träffa någon annan.

*Att visa att man verkligen vill göra något åt sin bristande lust skulle kunna innefatta någon av följande åtgärder:

1: ta bort preventivmedel, sex med kondom är bättre än inget sex.

2: förselå att ni förutsättningslöst ska se en erotisk film ihop. Gör klart att om inget händer hos dig är det viktigt att han respekterar det och att det är ett försök.

*ibland kan man ge sin partner oralsex elr en avrunkning även om man inte har lust själv. Det visar att man förstår den andras behov av närhet, även om man själv inte har det just då.

*Sluta aldrig krama honom

*ge honom komplimanger och romantiska gåvor, när någon man älskar inte vill vara nära en tar det enormt på självkänslan och sådant blir extra viktigt.

Kram och lycka till

Det kan inte beskrivas mycket bättre än så här. Den största källan till självkänsla som en man har är att han får ha och kan tillfredsställa sin kvinna, punkt. Det är därför man kan se en man ta hur mycket skit som helst i alla andra forum och det passerar till synes helt obemärkt. Detta beror till 99% på att han har ett väl (för honom) fungerande sexliv. Jag vet för jag fungerar så själv!
  • Anders 386
    Anonym (Trodde du var min sambo) skrev 2014-08-27 11:32:12 följande:
    Det kan inte beskrivas mycket bättre än så här. Den största källan till självkänsla som en man har är att han får ha och kan tillfredsställa sin kvinna, punkt. Det är därför man kan se en man ta hur mycket skit som helst i alla andra forum och det passerar till synes helt obemärkt. Detta beror till 99% på att han har ett väl (för honom) fungerande sexliv. Jag vet för jag fungerar så själv!
    Skål Skrattande
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Trodde du var min sambo) skrev 2014-08-27 11:29:06 följande:
    Dyrt med hormonspiral? Ja, om det är den som spökar så måste den nog ut. Det gör som jag förstått förbaskat ont att ta ut/sätta i, men det är väl värt att testa. Min spontana reaktion är att det kostar långt mycket mer emotionellt om det tar slut, eller?
    För bara ett par år sen kostade den 800 kr, det är väl inte så dyrt för fem år. Billigare än kondom.

Men visst kan det vara värt att testa att ta ut den. Jag har haft tre hormonspiraler i rad och älskar det, har aldrig känt några biverkningar men man är olika.
  • FIame
    Anonym (Vill inte) skrev 2014-08-24 23:14:13 följande:
    Problemet är bara det att jag kan inte bli upphetsad, ibland går det men lika snabbt som det dyker upp försvinner det igen, varar kanske max några sekunder. Sexet blir därför inte av, utom när vi fått i oss alkohol för då verkar problemet försvinna, då blir jag som ett djur och hoppar på honom vart som helst, när som helst och sliter av honom kläderna.
    Jag fattar inte problemet. Du får supa oftare då.
  • Anonym (dyrt)
    Anonym (Lina) skrev 2014-08-28 22:12:05 följande:
    För bara ett par år sen kostade den 800 kr, det är väl inte så dyrt för fem år. Billigare än kondom.

Men visst kan det vara värt att testa att ta ut den. Jag har haft tre hormonspiraler i rad och älskar det, har aldrig känt några biverkningar men man är olika.
    Räknade på det och fick det till att det blir ungefär samma kostnad med en spiral som med kondom. Men har man sex flera gånger i veckan (vilket inte är så vanligt) så blir det ju billigare med spiral, om man som kvinna vill utsätta sig för den smärtan det är att sätta in den...
  • Skruttplutt

TS! Jag har varit i exakt samma situation som dig, fast jag var din sambo. Det var min kille som inte ville ha sex med mig. Vi blundade för det i 2 (!) år innan jag tillslut ställde ett ultimatum att söka hjälp eller lämnade jag honom. Vi går nu hos psykolog sedan mars och det har verkligen hjälpt oss! Vi har hos vår psykolog fått "läxor" när vi varit där så min sambo kunde koppla bort ångesten och "måste ha sex" tankarna. Den första läxan var att klia varandras baksidor i 15 min varje dag i 3 veckors tid. Efter dessa 3 veckors tid hade vi återbesök och fick ny läxa! Vet det låter jätte löjligt o ni ska tro jag haft det skitjobbigt med detta, ligga o klia varandras ryggar som vuxna människor liksom?! Men det hjälpte oss. Kanske kan det vara något för er också, så får du slappna av o bli fri från dessa måste ha sex för nu var det så längesedan krav.

Kram o hoppas det löser sig för er med

• Anonym (kräma på)

ser att det diskuterats hormonspiraler, så något hormonellt verkar ju spöka. 

Kvinnor har ofta lite för lågt testosteron, det behövs för att få igång sexlusten. Använder det själv i krämform. man blir desstom lite mer pigg och sover bättre.

Obalans mellan mängd östrogen och progesteron är också vanlig, östrogenöverskott syns i att det är mycket blod och mycket slemhinna i menstruationen, dallriga röda slemsniglar liksom..

progesteronkräm finns på kvinnoshopar på nätet. 

Testosteron kan man behöva ha på recept, men kan npog gå att gräva fram med hjälp av internet. 

Svar på tråden Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..