stadiljus skrev 2014-09-18 11:16:45 följande:
Du som styrelsemedlem har allt ansvar! Så välj hjälp med omsorg!
Läste nu om själva affärsiden om att köpa lådor med saker och då är det VMB, vinstmarginalbeskattning som gäller låter det som.
Jag förstår att många är dåligt insatta hur skatteverket fungerar,men genom tiden har jag haft många fel från just skatteverkets sida, ex 1 en garvad Monika på skatteverket hade gjort en skatteberäkning på mig, jag fick inte ihop siffrorna och åkte på mer skatt, jag ringde upp henne,hon gick snabbt igenom siffrorna och konstaterade att hon hade rätt,gav ett abrupt svar att jag fick överklaga till nämnden om jag inte var nöjd, tur nog satt min svärfar i nämnden och han berättade hur det funkade, Monika kommer berätta siffrorna för oss och vi godkänner eller ger avslag, Min fråga till svärfar: kan du skatte beräkning, Han nej men vill lyssnar vad hon berättar och visar ,där efter ger vi vår bedömning. Jag ringer skatteverket igen,efter 3 samtal får jag rätt person,Lars han svarar det är precis det här jag jobbar med(skatteberäkning),,Han ringer upp efter en stund och berättar att Monika gjort fel i sin beräkning,jag ringer direkt upp Monika, berättar vad Lars just gjort,att han betalar ut det felande beloppet, hon blir rasande,jag hänvisar tillbaka till Lars, pengarna sitter på kontot veckan efter,Lars hade rätt.
Sedan har det varit samma och liknade historier fyra gånger igen, beloppen har varit av stor betydelse inte bara 1000 lappar utan betydligt mer,var av jag förstår att man måste titta vad skatteverket gör och man vinner stora pengar på det, bara rätta deras fel. Skatteverkets jobb är att vinna så mycket skatt som möjligt,dom rättar alltid till deras fördel men aldrig åt andra hållet (dina avdrag du kunnat göra)så därför bör din revisor kunna avdragen.
Efter att jag provat många revisorer,bland annat ,Deloitte,KPMG,samt fler så med tiden har jag lärt mig, vissa gånger har jag ringt upp dom ovannämda revisorerna och frågat varför har du inte gjort dessa avdrag som jag har rätt till, många har blivit tyst vissa har svarat av principskäl för att dom förstår felet dom gjort/glömt eller inte idas göra, utan med en bra revisor har vi kunnat gå tillbaka och rättat felen dom gjort åren tidigare, så välj med omsorg rätt revisor,han behöver inte jobba på dom stora företagen vara godkänd och så,utan hitta killen som kan sitt jobb ut i fingerspetsarna. Det är ändå minst 20% mer i lön/pension du vinner på rätt kille.
Man ska ändå tydlig göra att jag varit granskad och haft rätt i samtilliga fall,ibland under 0 taxeringen hade jag 3 skatte handläggare på mig,som visade att det här bör du inte göra om,då kommer vi vara på dig med förfrågningar hela tiden,tillägga att alla avdrag då var både granskade och godkända fanns inte ett fel,utan det var dåligt utfört revisions jobb av tidigare ovannämda företag som gav mig ett 0 resultat.