• Äldre 31 Aug 13:55
    25913 visningar
    71 svar
    71
    25913

    anmäld,orolig

    fick i onsdags ett brev att jag fått en orosanmälan gällande min dotter och min son.dom ville träffas redan på fredagen och i förrgår var vi där.Jag fick läsa anmälan och det finns en oro för att jag dricker för mycket,jag vet att det blir lite för mycke ibland men jag tar alltid hand om barnen,nu sa dom att dom ska starta en utredning,gick inte det lite väl fort att bestämma?jätteorolig nu

  • Svar på tråden anmäld,orolig
  • Äldre 1 Sep 00:21
    #61

    Fyfan! Skulle detta vara roligt? Jag har haft det som de där barnen..Ständiga fyllefester där det inte gick att prata med någon alls. Antingen hemma hos oss eller hos släktingar/vänner till mina föräldrar. Ibland med bara pappa och ibland med båda. Kanonfulla! Sjukt otryggt och jag har fått kämpa och jobba i många många år för att känna någon trygghet igen.

  • Äldre 1 Sep 00:54
    #62

    Ts har bara skrivit trådstarten och sedan inte ett enda inlägg!   Det framgår om man trycker på "Visa endast".   Och ni sitter och kommenterar ändå!?

  • Äldre 1 Sep 09:24
    #63

    Jag ber om ursäkt om jag har fel, men är det bara jag som misstänker att det här är en trolltråd?

  • Äldre 1 Sep 09:49
    #64
    skpklm skrev 2014-09-01 00:54:54 följande:
    Ts har bara skrivit trådstarten och sedan inte ett enda inlägg!   Det framgår om man trycker på "Visa endast".   Och ni sitter och kommenterar ändå!?

    Övriga inlägg från TS har hon fått nicket "Anonym". Hon har skrivit rätt många inlägg, vilket man ser om man läser i tråden.
    Taylor skrev 2014-09-01 09:24:41 följande:
    Jag ber om ursäkt om jag har fel, men är det bara jag som misstänker att det här är en trolltråd?

    TS har själv skrivit att det är rent påhitt från hennes sida. Mycket dålig stil. Tråden ligger dessutom i Sandlådan nu.
  • Äldre 1 Sep 10:41
    #65

    Det är sååå bra att det finns de som faktiskt anmäler... när det finns oro över att det är något som är allvarligt fel... att dricka stup i kvarten är aldrig bra.. och verkligen inte om barnen smiter ut mitt i natten utan att man märker det!

    Har själv en pappa som är alkoholist och han söp varje stund han var ledig.. hur kul tror ni jag hade det då? inte alls och dagen efter sov han till lunch.. så när jag var hos honom så fick jag minnsan fixa mig egen mat om jag var hungrig... hemskt att ha det så som barn! ni föräldrar som har problem.. ta hjälp för annars kan det få stora konsekvenser

  • mr me
    Äldre 1 Sep 11:07
    #66

    Om man är arbetslös och lever på bidrag så tycker jag inte att man ska lägga de pengar på alkohol alls. Pengarna ska gå till hyra, mat och kläder för en själv och de barn man har, till det mest nödvändiga.

    Alkohol är lyxkonsumtion, sådant ska inte bidragspengar gå till. Redan där är det fel, oavsett TS har problem med alkoholen eller inte.

    Den dag man har jobb och en inkomst, DÅ kan man unna sig att gå och köpa en flaska rött och dricka till maten då och då. Men då för de pengar man själv arbetat och tjänat ihop, inte andras pengar. Inte MINA pengar som jag betalat in i skatt.

  • mr me
    Äldre 1 Sep 11:10
    #67
    Ellie skrev 2014-09-01 09:49:02 följande:

    TS har själv skrivit att det är rent påhitt från hennes sida. Mycket dålig stil. Tråden ligger dessutom i Sandlådan nu.
    Jag tror iofs att tråden är sann. Det är för detaljerat, för inlevelsefullt och för mycket "försvarstal från en alkoholist" över tråden för att jag ska tro på det där sista hon skrev om att det är en trolltråd.
  • camelC­ase
    Äldre 1 Sep 12:40
    #68
    mr me skrev 2014-09-01 11:10:11 följande:
    Jag tror iofs att tråden är sann. Det är för detaljerat, för inlevelsefullt och för mycket "försvarstal från en alkoholist" över tråden för att jag ska tro på det där sista hon skrev om att det är en trolltråd.
    Första gången jag håller med dig i någon tråd.

    Jag tror TS fick kalla fötter helt enkelt.
  • Äldre 1 Sep 12:59
    #69

    TS, försök flytta din oro från "hur det kan se ut" till "hur det faktiskt är". Den här tiden är din enda chans att skapa en trygg miljö för dina barn, och dina barns enda chans att få en trygg uppväxt som kommer att prägla dem resten av livet. Att dricka kontinuerligt i festsammanhang i sällskap av barn är inte att ge dem en trygg uppväxt, det är att sätta dig före dina barns bästa.

    Det är ett stort ansvar att skaffa och ha barn, och när föräldrar inte uppfyller det ansvaret är det fantastiskt att omgivningen reagerar och att vi har ett socialt skyddsnät som kommer in och kompenserar där föräldrarna inte själv kan fatta beslut som är till barnens fördel. Därför tycker jag att det är positivt att andra reagerar på ett beteende som du själv nog innerst inne vet är dåligt för dina barn.

  • Äldre 1 Sep 18:33
    #70
    obhnordica skrev 2014-08-31 13:55:18 följande:

    fick i onsdags ett brev att jag fått en orosanmälan gällande min dotter och min son.dom ville träffas redan på fredagen och i förrgår var vi där.Jag fick läsa anmälan och det finns en oro för att jag dricker för mycket,jag vet att det blir lite för mycke ibland men jag tar alltid hand om barnen,nu sa dom att dom ska starta en utredning,gick inte det lite väl fort att bestämma?jätteorolig nu


    Jag är likadan, jag är också lite glad i flaskan, tur att vi inte har barn ialla fall
  • mr me
    Äldre 1 Sep 18:45
    #71
    camelCase skrev 2014-09-01 12:40:25 följande:
    Första gången jag håller med dig i någon tråd.

    Jag tror TS fick kalla fötter helt enkelt.
    Där ser man, även en blind höna kan hitta ett korn. Cool
  • Äldre 1 Sep 22:37
    #72
    Anonym skrev 2014-08-31 18:23:50 följande:

    nu räcker det,det var en trolltråd ja.knappast den första heller,och vem skadades av den?det vet jag väl att sånt förekommer.och nej vi är inte störda i huvudet,ha en bra kväll.


    hur enormt tråkig kan en människa vara???
Svar på tråden anmäld,orolig