• CarinaL26

SD:are, vad är eran syn på SvP?

Tacksam om ni som håller på SD kan greve syn på det nazistiska Svenskarnas Parti.

• Svar på tråden SD:are, vad är eran syn på SvP?
  • Anonym (Anti SD)
    Honungsblomman skrev 2014-09-02 14:32:00 följande:
    Ja. Åkesson är inte rasist. Har aldrig varit.

Och du visste inte att Åkesson var så ung.
    Du lever i det blå, bästa honungsblomma, högt upp i det blå. Åkesson är rasist även om han förnekar det själv. Hans historia andas rasism redan från ungdomen. Han försöker klara sej genom att försöka definiera om ordet till nåt som låter bättre. Han stöds i denna desinformation av SD-folk som lever i det blå.

Och jag visste inte att Jimmy Åkesson var fördd 1979, det stämmer. Men jag visste att Sveriedemokraterna bildads 1988. Åkesson var inte med då. Hans första kontakt med SD (expo.se/www/images/110114_sd-nazi_464.jpg) skedde 1994 då han blev partimedlem. Huruvida han hade kortbyxorna på eller inte förtäljer inte historien. 2005 blev han partiordförande och han försökte göra partiet salongsfäigt.

SD formades 1988 av ett antal rasister och folk som hade sina rötter i nazismen, och därmed var SD präglat av den nazistiska ideologin.
  • Anonym (p)
    Anonym skrev 2014-09-02 14:19:23 följande:
    Verkar som om några av dem som förespråkar fri invandring och inte tar segregationsproblemen på allvar vill debattera " nazism" istället, det har inget med sd att göra.

Min sambo är invandrare, från Polen, och hennes familj har genomlidit både nazism och kommunism, två avskyvärda ideologier.

Men hon överväger också SD eftersom hon anser att segregationsproblemen gått över anständig nivå. Men självklart är SVP liksom kommunistideologier avskyvärt.

Ibland tror man att många inte förstår vad de står för eftersom dess förespråkare förknippar dem med seriösa och etablerade partier.

Jag ser också problemen vi har med integrationen och den måste helt enkelt skötas på ett bättre sätt.
    Men med sd så kommer vi bara ur askan in i elden, att lägga på hat i ekvationen gör det hela bara ännu värre.
    Och sd hatar invandrare, tro inget annat.

Din sista meningen är klockren och den gäller även sd.
  • Honungsblomman
    Anonym (p) skrev 2014-09-02 15:08:52 följande:

Han är partiledare för ett av dom gamla fjantnazzepartierna i ny förpackning.
    Anti Sd har rätt.
    Du kanske inte är det, det vet du bäst själv, men det är inget snack om att du stöttar ett rasistiskt och fascistiskt parti.
    Sen kanske du inte inser/vill inse det själv,men det förändrar inte något i sak.
    Det där är skitsnack från en icke-insatt person.

Kan du analysera VpK också (Vänsterpartiet KOMMUNISTERNA)? Där kan vi sncka om fascism!
  • Anonym (p)
    Honungsblomman skrev 2014-09-02 14:32:00 följande:
    Ja. Åkesson är inte rasist. Har aldrig varit.

Och du visste inte att Åkesson var så ung.

Tror du på tomten också?
  • Anonym (p)
    Anonym (Anti SD) skrev 2014-09-02 15:09:08 följande:
    Du lever i det blå, bästa honungsblomma, högt upp i det blå. Åkesson är rasist även om han förnekar det själv. Hans historia andas rasism redan från ungdomen. Han försöker klara sej genom att försöka definiera om ordet till nåt som låter bättre. Han stöds i denna desinformation av SD-folk som lever i det blå.

Och jag visste inte att Jimmy Åkesson var fördd 1979, det stämmer. Men jag visste att Sveriedemokraterna bildads 1988. Åkesson var inte med då. Hans första kontakt med SD (expo.se/www/images/110114_sd-nazi_464.jpg) skedde 1994 då han blev partimedlem. Huruvida han hade kortbyxorna på eller inte förtäljer inte historien. 2005 blev han partiordförande och han försökte göra partiet salongsfäigt.

SD formades 1988 av ett antal rasister och folk som hade sina rötter i nazismen, och därmed var SD präglat av den nazistiska ideologin.
  • Anonym (p)
    Honungsblomman skrev 2014-09-02 15:13:26 följande:
    Det där är skitsnack från en icke-insatt person.

Kan du analysera VpK också (Vänsterpartiet KOMMUNISTERNA)? Där kan vi sncka om fascism!
    Inlägg 48.
    Och du kanske ska tala ganska tyst om vem som är insatt och ej, det är inte jag som säger mig vara sd här, det är du.
  • Anonym
    Anonym (p) skrev 2014-09-02 15:16:28 följande:

Inlägg 48.

Och du kanske ska tala ganska tyst om vem som är insatt och ej, det är inte jag som säger mig vara sd här, det är du.

Tror att det här ältas för att, som jag sagt förut, har gått alldeles snett med integrationspolitiken.

Utanförskapsområdena växer i antal och är nu över 155 st i Sverige där kriminalitet, skolresultat, arbetslöshet har dåliga värden.

Att det blivit så är politikernas fel vilket SD anser och påtalar, INTE invandrarnas.

När nu de etablerade partierna ska förklara varför det blivit så här och inser att det inte går att subventionera bort problemen, så är de svarslösa. De inser också att problemen bara kommer att bli värre då minst 340000 flyktingar, + anhöriginvandring samt arbetskraftsinvandring ska in i Svenska samhället på relativt kort tid. Dessutom fattas pengar för viktiga välfärdsreformer.

Då blir det väldigt förvirrat och en sörja om anklaganden om rasismen, skylla på andra, tala om företeelser som är 15 år tillbaks i tiden, istället för att ta sitt ansvar och ge skarpa förslag.

Eller vara så rakryggad att man tar på sig ansvaret och säger rakt ut som det är.

Men den migrationspolitiska debatten är feg och korrupt.

Det är ok för mig om man förespråkar en dubblering av invandringen istället för att ta emot kvotflyktingar, och istället för att hjälpa på plats genom t.ex FNs flyktingorgan UNHCR.

Men då kan man inte ljuga om att det blir exempelvis stora bostadsproblem.

Nu är det en miljardindustri eftersom migrationsverket måste hyra hotell, herrgårdar, gamla äldreboenden o.s.v för att ordna tak över huvudet. T.ex Hassela ski resort där maxistugorna nu inspekteras för asylboende.

Och man anklagar dem som är frågande inför problemen om de hatar andra människor?! Så lågt i tak i debatten.

Samma dilemma med jobbfrågan.
  • Anonym (Anti SD)
    Anonym skrev 2014-09-02 16:03:23 följande:
    Utanförskapsområdena växer i antal och är nu över 155 st i Sverige där kriminalitet, skolresultat, arbetslöshet har dåliga värden.

Att det blivit så är politikernas fel vilket SD anser och påtalar, INTE invandrarnas.
    Detta råkar vara exakt samma uppfattning som BSS hade, det partiet som SD är sprunget ur.

"Släng ut drägget! Bevara Sverige Svenskt!"
  • Anonym (p)
    Anonym skrev 2014-09-02 16:03:23 följande:
    Tror att det här ältas för att, som jag sagt förut, har gått alldeles snett med integrationspolitiken.

När nu de etablerade partierna ska förklara varför det blivit så här och inser att det inte går att subventionera bort problemen, så är de svarslösa. De inser också att problemen bara kommer att bli värre då minst 340000 flyktingar, + anhöriginvandring samt arbetskraftsinvandring ska in i Svenska samhället på relativt kort tid. Dessutom fattas pengar för viktiga välfärdsreformer.

Då blir det väldigt förvirrat och en sörja om anklaganden om rasismen, skylla på andra, tala om företeelser som är 15 år tillbaks i tiden, istället för att ta sitt ansvar och ge skarpa förslag.

Eller vara så rakryggad att man tar på sig ansvaret och säger rakt ut som det är.

Men den migrationspolitiska debatten är feg och korrupt.

Det är ok för mig om man förespråkar en dubblering av invandringen istället för att ta emot kvotflyktingar, och istället för att hjälpa på plats genom t.ex FNs flyktingorgan UNHCR.

Men då kan man inte ljuga om att det blir exempelvis stora bostadsproblem.

Nu är det en miljardindustri eftersom migrationsverket måste hyra hotell, herrgårdar, gamla äldreboenden o.s.v för att ordna tak över huvudet. T.ex Hassela ski resort där maxistugorna nu inspekteras för asylboende.

Och man anklagar dem som är frågande inför problemen om de hatar andra människor?! Så lågt i tak i debatten.

Samma dilemma med jobbfrågan.
    Det ligger mycket i vad du skriver.
    En del håller jag inte med dig om dock.
    Sd hatar invandrare, jag vet att det inte är den officiella hållningen, men skrapar man lite på ytan, pratar med politiker inom partiet på alla nivåerna så blir det tämligen solklart hur det ligger till.
    Kent Ekeroth har ju sagt rakt ut att anledningen för honom att engagera sig mot invandringen är att han blev utsatt av invandrarbarn på skolgården. Han är ute efter hämnd alltså, alla invandrare ska sona för det som hände på skolgården.
    Hat.
    En annan är en lokalpolitiker som brukar skriva här och har man följt henne ett tag så är det också solklart vad som driver henne, hat.
    osv, osv......såna människor vill inte jag ska styra vårt land eller i våra kommuner.

Och jag tror att det är där som det blir problem, vi kommer liksom inte förbi hatet och rasismen, så vi kan ha en nyanserad debatt.
    Ena sidan hatar och den andra försvarar, och så låser vi positionerna djupt ner i skyttegravarna.
    Och jag håller med det är förbannat synd.
  • Anonym
    Anonym (p) skrev 2014-09-02 18:04:07 följande:

Det ligger mycket i vad du skriver.

En del håller jag inte med dig om dock.

Sd hatar invandrare, jag vet att det inte är den officiella hållningen, men skrapar man lite på ytan, pratar med politiker inom partiet på alla nivåerna så blir det tämligen solklart hur det ligger till.

Kent Ekeroth har ju sagt rakt ut att anledningen för honom att engagera sig mot invandringen är att han blev utsatt av invandrarbarn på skolgården. Han är ute efter hämnd alltså, alla invandrare ska sona för det som hände på skolgården.

Hat.

En annan är en lokalpolitiker som brukar skriva här och har man följt henne ett tag så är det också solklart vad som driver henne, hat.

osv, osv......såna människor vill inte jag ska styra vårt land eller i våra kommuner.

Och jag tror att det är där som det blir problem, vi kommer liksom inte förbi hatet och rasismen, så vi kan ha en nyanserad debatt.

Ena sidan hatar och den andra försvarar, och så låser vi positionerna djupt ner i skyttegravarna.

Och jag håller med det är förbannat synd.

Ja, men man måste låta bli att generalisera, alla vänsterpartister hatar ju inte de som har det bättre "de rika". De finns, men man kan inte utgå ifrån det. Då är man ju likadan själv; alla SD är rasister, alla invandrare är kriminella, alla moderater ser ned på arbetare, muslimer hatar kristna, kristna hatar ateister. Då är cirkusen igång.
  • CarinaL26
    Anonym skrev 2014-09-02 11:33:29 följande:

Vadå tystnad ? Många SD sympatisörer inkl jag själv har svarat. Men en märklig fråga.

Dessa två partier har inget med varandra att göra.

Som att ställa frågan om

vad socialdemokraternas eller vänsterpartiets väljare anser om kommunist revolutionära partier. De förespråkar en ideologi som historiskt har mördat hundratals miljoner människor?

Jag har bemött ditt inlägg men du kanske inte löste det. Jag frågade inte efter likheter mellan partierna utan hur de som tänker rösta på SD ser på SvP. Och du svarade inte. Om du dessutom vågar låta bli att vara anonym är det enklare att följa dina inlägg.
  • Gert

Jag ser på SvP som ett promilleparti. De har inte ens 1000 väljare, men av att döma från mediaexponeringen kan man tro att de har 100 000-tals väljare.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (::--::--::)

Jag har röstat sd och min åsikt om svp är ... ... .. ... .... ..... ............ ....... ... ... ..... . ........ ..... .. ... .. ..... ... .... . ....... ...... ... .......... ... .......

Svar på tråden SD:are, vad är eran syn på SvP?