• Miiikaaa

Billigt boende nära Arlanda?

Vi ska åka med ett tidigt flyg och bor några timmar ifrån Arlanda och letar efter något billigt boende över natten med kanske max 30-40 bilkörning till flygplatsen. Vi har redan kollat in dom flesta av boendena i anslutning till Arlanda, men priserna sticker ju lätt iväg när man är en familj. Så kom gärna med tips ock idéer!!

• Svar på tråden Billigt boende nära Arlanda?
  • isabellab

Hur dags ska ni vara på plats?
    Är det en "bra" tid så tar det inte mer än 30 min från city ut till Arlanda så då kan ni bo var som i stan, men är det en "dålig" tid så kan det ta det dubbla och mer.

• Miiikaaa

Planet går vid 7-tiden, så vi ska väl bara på plats vid 5-tiden i alla fall, hur är det med morgontrafiken?

• SpanskaFlugan

Testa "rest and fly" på Arlanda. 895 kr för fyra pers i ett rum. Det är ett hotell som bokstavligen är till för att bara sova över och flyga tidigt nästa morgon. Typ vandrarhem på flygplatsen. www.restandfly.com/en/priser/

Sen finns ju JumboStay på Arlanda också, det är rätt coolt. Ock vandrarhem stuk. www.jumbostay.com

• isabellab
    Miiikaaa skrev 2014-09-01 20:32:16 följande:

Planet går vid 7-tiden, så vi ska väl bara på plats vid 5-tiden i alla fall, hur är det med morgontrafiken?

Bra tid :) Jag hade kollat vilket hotell som helst i stan då.
    När jag åker vid den tiden tar det bara 30 ut.

Men jag instämmer med SpanskaFlugan, kul boende för barnen med med Jumbo.
  • SpanskaFlugan

Förresten, kolla hotell i Märsta och Knivsta också. De ligger på "fel" sida om Arlanda, mot Uppsala istället för Stockholm så det är aldrig någon trafik mot Arlanda från det hållet (tro mig, jag gör den resan mååååååång gånger i månaden. Och det är inte så dyrt att ta taxi in till Arlanda. Märsta är närmast.

• Miiikaaa

Tack för era tips! Rest and fly har vi kollat och det är ett alternativ om dom inte hinner få fullbokat innan vi kan bestämma oss, nackdelen är ju att det då tillkommer rätt dyr parkering..

• SpanskaFlugan
    Miiikaaa skrev 2014-09-01 20:55:08 följande:

Tack för era tips! Rest and fly har vi kollat och det är ett alternativ om dom inte hinner få fullbokat innan vi kan bestämma oss, nackdelen är ju att det då tillkommer rätt dyr parkering..

Jag vet inte hur länge ni ska vara borta men Alfa långtidsparkering går på några hundralappar för flera dagar. Beta är lite dyrare, tror det är 450 kr för tre dygn när jag står där. 
  • Miiikaaa

Vi hittade ganska billigt hotell precis i närheten trotts allt, där man kunde köpa till långtidsparkeringen för 250kr/ vecka.. Nu kan jag slappna av lite.. ;)

Svar på tråden Billigt boende nära Arlanda?