Kallhäll/Kungsängen bf april/maj 2015
Hej!
Är 29 år och väntar mitt första barn? Beräknad 30/4. Några fler tro?
Andrea
Hej!
Är 29 år och väntar mitt första barn? Beräknad 30/4. Några fler tro?
Andrea
Jag brukar träna vid Fridhemsplan, oftast bara vanlig gympa. Gillar det nu, allsidig träning. Innan brukar jag springa och köra skivstång. Vill börja gå på vattengympa senare. Får väl se.
Promenera är skönt och avslappnande!
Jag har börjat må illa så sakterliga! :-/ Blä...
Ska käka lite lunch på jobbet, se om det hjälper.
Hej!
Jag bor i Kungsängen nära centrum/nyaKulturhuset. Väntar på min första beräknad i mars. Är 25 år. Bott här mer än 3 år men känner ingen i omrädet :) Vill nån ta en promenad kan jag följa med.
Funderar också på att byta min BM, jag går till Spånga. Eftersom jag har blivit bortglömd av läkare här på vårdcentralen i Kungsängen, har det inte varit aktuellt. Ändå vill man ha sin BM nära.
Hej! Vad roligt!
Spännande tid man har framför sig. Aha, ok! Jag som tänkte gå på BVC i Kungsängen sen!? Kanske inte är nåt att hänga i granen då... :-/ Jag har min barnmorska vid Fridhemsplan då jag jobbar på K-holmen. Hon är fantastisk bra! Ska göra kubtest om två v. Så är i v 10+4 nu. Var jobbar du/pluggar?
Jag pluggar i Uppsala. Pendlar dit när det är föreläsning. Men just nu är plugg det som jag är minst fokuserad på :P
Är i vecka 19. Har gjort RUL och ska träffa min BM i veckan.
Läste om illamåendet, jag kunde bara atä kokt majs när jag mådde illa. En macka med massa smör kunde jag också få i mig men inte med fullkornsbröd det gick direkt ut, bananer med!
Ok! Jag är inte så fokuserad på mitt jobb heller. Tänker bara göra det som jag måste. Tänker på massa annat om barn, graviditet och förlossning. just nu och en tid tillbaka lever jag varje morgon med just mycket smör och skogaholmslimpa!
går absolut inte med mörkt bröd! :-P lite hallonyougurth funkar oxå! Antar du ska ha runt februari lr?
Hej.
Var ett tag sen jag skrev här, kul att en till att hittat hit :)
Hur är det med er?
Nu är jag i vecka 23 och BF är 1 april, det blir en liten flicka :)
Vi har börjat kolla på vagn och jag tycker det är en riktig djungel!!
Har ni kollat på vagn ännu?
Vad jag nu har hört så ska inte kungsängens MVC inte vara så bra pga att det är många barnmorskor borta/sjukskrivna och även i Jakobsberg där jag går är det brist på barnmorskor och jag upplever min barnmorska som stressad när jag ringer om något. Det känns inte så kul. Går ni kvar inne i stan?
Heej!
Jo här är det bra förrutom nästäppa deluxe, så sover inget om nätterna och kisseriet fortsätter oxå! :-/ annars bra, jobbar 50% nu, jätteskönt!
Vad kul med en liten flicka! Jag har vetat sen några v tillbaka att jag har tvillingar i magen, tvåäggs! Haha, rena chocken fick jag! Roligt såklart!
Vecka 20 på fredag!
Vi har varit på babyproffsen i Barkarby och beställt en double Viking från Emmaljunga, babyskydd, säng och en hel del tillbehör! Vi får hem allt i slutet på feb. Köp en Emmaljunga city cross. Jättelätt och smidig, men ändå rymlig för bebben. Den hade vi tänkt köpa om det var en!
Jag går kvar inne i stan på mama Mia! Vet inte hur vi ska göra när bebisarna är ute. Lite kluven då jsg har hört det om BVC oxå...
Hur mår du annars?
Andrea
Hej!
Roligt att hitta fler härikring som väntar barn i vår. Jag är 29 år, snart 30, och väntar mitt andra barn i april/maj. Vi tror det är en liten tjej den här gången och har en son sen tidigare på två år.
Bor i Kungsängen och har barnmorska här. Superbra är hon, men det stämmer att de är lite kort med folk och verkar stressade.
Hänger gärna med på barnvagnspromenader och liknande!
Kul att fler har hittat hit :)
Jag glömmer bort att gå in och titta, därav mina sena svar :)
Nu är det bara 3 dagars jobb kvar för mig sen blir jag hemma, så skönt :)
Åh va roligt med tvillingar! Förstår att du blev chockad haha
Vet du kön ännu? Visst brukar man väl föda tidigare när man väntar tvillingar?
För oss blev det en Kronan vagn istället, med en mjuklift för vi bor 3 tr utan hiss så då är det smidigt att bara bära upp mjukliften. Vi var oxå på Babyproffsen i Barkarby men de gånger vi har varit där har dom inte varit så intresserade av att hjälpa till så vi fick tips om Big Baby i Häggvik och där va dom väldigt serviceinriktade och hjälpsamma och dom har dessutom nästan allt på lager så det är ingen väntetid :)
BVC här i kallhäll har jag inte hört något om men kommer välja att gå dit för att det är så nära.
Var ska ni föda?
Har ni varit på föräldrakurs och förlossningsinformation på sjukhuset ännu?
Halloj!
Roligt att denna gruppen växer och dessutom runt vår åldersgrupp!
Vi vet att det är två pojkar för det såg jag med blotta ögat på RUL!
Exakt, kommer inte gå ända till slutet på april, blir nog snarare slutet på mars/början på april istället. Jag är i v 27 på fredag och är typ lika stor som en fullgången med en bebis! Så stor är jag! Haha
Jobbar nästa v oxå, sen hemma!
Vi går på Danderyds föräldrakurs, jättebra! Vi har mån eftermiddag kvar nästa v. Vi kommer att föda/snittas på Danderyd! Ni då?
Den vagnen blir säkert jättebra! Stor skillnad om man har hiss lr ej!
Vi måste få till en träff nu när vi alla är hemma!
Min mail är teskeden85@hotmail.com
En långsam promenad lr nåt! :-P
Hej!
Får jag ansluta mig till er diskussion?
Jag bor också i Kungsängen och väntar mitt tredje barn vilken dag som helst nu...
Jätte spännande!
Vore jättekul att få kontakt med andra mammor i närheten!
Hälsningar
/monika
Hej! Hur mår ni alla blivande mammor? ????
Nu väntar jag bara att på att pojkarna ska ploppa ut lr jag plockas ut! 15/4 är den stora dagen om inget annat händer!!! Längtar längtar efter de "stora" juvelerna ????????????????????