• mariquillita

BF januari/februari i Malmö

Hej! Jag heter Maria, är 32 år gammal och väntar mitt och min mans andra barn den 13 januari 2015. Vi har en jättefin pojke som föddes i februari 2012. Nu kommer snart andre sonen! Det hade varit kul att träffa andra mammor som har BF runt samma tid och som bor i/i närheten av Malmö för lite fika, barnvagnspromenader och kanske playdates lite längre fram :) 

• Svar på tråden BF januari/februari i Malmö
  • Elle1j

Vad kul Cornelia95 och maddisz, då tycker jag vi styr upp en fika snar:) hur ser era dagar ut? Passar det bäst för er på vardagar efter jobb eller helger!?

Cornelia95 jag såg att vi har samma bf dag! Känner också bara obehag vid sammandragningar som tur är. Min barnmorska har sagt åt mig att ta det lugnt och ingen stress!! Så snart blir det semester:)

• cornelia95
    Elle1j skrev 2014-10-18 08:29:53 följande:

Vad kul Cornelia95 och maddisz, då tycker jag vi styr upp en fika snar:) hur ser era dagar ut? Passar det bäst för er på vardagar efter jobb eller helger!?

Cornelia95 jag såg att vi har samma bf dag! Känner också bara obehag vid sammandragningar som tur är. Min barnmorska har sagt åt mig att ta det lugnt och ingen stress!! Så snart blir det semester:)

Det låter bra:) jag tar gärna en vardag då vi håller på att renovera på helgerna. Vilket passar er bäst? Jag är sjukskriven så jag kan nästan närsom.
  • Elle1j

Vardagar funkar fint för mig! Men det får bli efter jobb, kan vara inne i stan efter 15-15.30!! Hur ser onsdag den 29:e ut för er!?

• Bengalen

Hej allesammans,

Jag hänger också gärna på här. Glad 
    Jag är 41 år och bor utanför Malmö i Lomma. Har i stort sett alltid bara hängt i trådarna under "Svårt att få barn" men nu när det efter många års kämpande äntligen har lyckats vågar jag mig så smått på att utforska resten av FL. Flört Vi väntar en liten pojke med BF den 1 januari och jag är nu i vecka 30 med andra ord.

Hade varit kul med lite nya bekantskaper som också ska få tillökning. Jag är gärna med på en fika på stan. Glad

• cornelia95
    Bengalen skrev 2014-10-19 16:33:48 följande:

Hej allesammans,

Jag hänger också gärna på här.  

Jag är 41 år och bor utanför Malmö i Lomma. Har i stort sett alltid bara hängt i trådarna under "Svårt att få barn" men nu när det efter många års kämpande äntligen har lyckats vågar jag mig så smått på att utforska resten av FL.  Vi väntar en liten pojke med BF den 1 januari och jag är nu i vecka 30 med andra ord.

Hade varit kul med lite nya bekantskaper som också ska få tillökning. Jag är gärna med på en fika på stan.

Välkommen hit:)

Då bor vi ju ganska nära varandra. Jag går hos barnmorska i Lomma. Nära om vi ska fika där någon gång:)

Jag har oxå mest hängt i samma trådar som du tidigare. Äntligen vågat mig hit efter många år....

Väntar oxå en liten pojke.
  • Bengalen
    cornelia95 skrev 2014-10-19 20:41:19 följande:
    Välkommen hit:)
    Då bor vi ju ganska nära varandra. Jag går hos barnmorska i Lomma. Nära om vi ska fika där någon gång:)
    Jag har oxå mest hängt i samma trådar som du tidigare. Äntligen vågat mig hit efter många år....
    Väntar oxå en liten pojke.

Tack Cornelia! Tycker mig ha sett dig i RMC-tråden.

Vad kul att du också går hos BM i Lomma. Jag går på Hälsomedicinskt Center. Var går du?
  • cornelia95
    Bengalen skrev 2014-10-19 22:05:53 följande:

Tack Cornelia! Tycker mig ha sett dig i RMC-tråden.

Vad kul att du också går hos BM i Lomma. Jag går på Hälsomedicinskt Center. Var går du?

Där går jag med, hos Gullvi. Ska ni gå på föräldrautbildning där?

Vi ska den 7/11.
  • Bengalen
    cornelia95 skrev 2014-10-19 22:18:56 följande:
    Där går jag med, hos Gullvi. Ska ni gå på föräldrautbildning där?
    Vi ska den 7/11.

Snacka om att världen är liten! Det ska vi med och jag går också hos Gullvi. Glad Som jag förstod det skulle vi bara bli en liten grupp med en 4-5 par. Jag var där förra veckan och gjorde glukosbelastningen.
  • cornelia95
    Bengalen skrev 2014-10-20 09:10:53 följande:

Snacka om att världen är liten! Det ska vi med och jag går också hos Gullvi.  Som jag förstod det skulle vi bara bli en liten grupp med en 4-5 par. Jag var där förra veckan och gjorde glukosbelastningen.

Ja va konstigt att vi lyckas träffas här innan:)

Jag ska göra glukosbelastning nästa vecka. Jag var hos henne för två veckor sen och tog blodprov. Tycker hon är så bra!

Hade varit roligt o ses innan.

Låter mysigt med en liten grupp på föräldrautbildning.
  • Bengalen
    cornelia95 skrev 2014-10-20 17:09:19 följande:
    Ja va konstigt att vi lyckas träffas här innan:)
    Jag ska göra glukosbelastning nästa vecka. Jag var hos henne för två veckor sen och tog blodprov. Tycker hon är så bra!
    Hade varit roligt o ses innan.
    Låter mysigt med en liten grupp på föräldrautbildning.

Håller med, hade varit kul om vi kunde ses innan utbildningen kör igång. Jag är hemma på dagarna så för mig funkar det i stort sett när som.

Gullvi är verkligen superkär!
  • cornelia95
    Bengalen skrev 2014-10-20 18:14:29 följande:

Håller med, hade varit kul om vi kunde ses innan utbildningen kör igång. Jag är hemma på dagarna så för mig funkar det i stort sett när som.

Gullvi är verkligen superkär!

Jag är oxå hemma om dagarna så vi kan ju ses någon fm då. Hur har du det på måndag?
  • cornelia95
    Elle1j skrev 2014-10-19 15:24:39 följande:

Vardagar funkar fint för mig! Men det får bli efter jobb, kan vara inne i stan efter 15-15.30!! Hur ser onsdag den 29:e ut för er!?

Jag kan nog inte den 29 tyvärr. Kan ni någon dag veckan efter?
  • Bengalen
    cornelia95 skrev 2014-10-21 21:02:36 följande:
    Jag är oxå hemma om dagarna så vi kan ju ses någon fm då. Hur har du det på måndag?

Jag har inboxat dig! Solig
  • maddisz

Jag har nu blivit sjukskriven så jag kan vara med på fika nästan när som på dagtid.

• Elle1j

Jag kan nästa vecka förutom tis! Hur ser det ut för er????

• Ellen Dellen

Jag skulle gärna vilja vara med och fika men det är nog kört ända fram till jul. Nu drar en hektisk 7-veckorsperiod igång och sen ska jag vara ledig!

• Bönan_2015

Kan man göra ett sent inhopp här? 36 år, väntar andra barnet i mitten av januari. Storebror är 3,5 år. Bor i centrala Malmö

Svar på tråden BF januari/februari i Malmö