• I have a kid

Ni som tar PERGOTIME/ TAGIT PERGOTIME LÄS!

NI SOM TAGIT PERGOTIME HAR NI FÅTT BEKRÄFTAD ÄGGLOSSNING PÅ ALLA KURER??

BOCH NI SOM BLIVIT GRAVIDA MED PERGOTIME. HAR NI BLIVIT GRAVIDA PÅ FÖRSTA KUREN SOM GETT ÄGGLOSSNING?

NI SOM BLIVIT GRAVIDA AV PERGOTIME VILKEN KUR ?

Tagit 5 kurer pergotime i följande ordning :

: enkel,(2 ägg lossnade) ,halv tablett (inga ägg) halv tablett (inga ägg) 1 tablett (inga ägg) dubbel kur ( 1 ägg lossnade )

Även tagit 1 kur letrozole. 1 tablett ( inga ägg)

Börjar med andra dubbelkuren och min sjätte kur pergotime nu på Söndag.

• Svar på tråden Ni som tar PERGOTIME/ TAGIT PERGOTIME LÄS!
  • KnytetsMamma

Hej.
    jag har ätit en enkelkur och fått bekräftad ägglossning och blev också gravid den kuren. Fick tyvärr ma i juli efter den kuren. Nu precis ätit klart en ny enkelkur, vet ännu inte om jag får ägglossning men hade i alla fall två fina äggblåsor på gång.

• I have a kid
    KnytetsMamma skrev 2014-09-04 12:53:14 följande:

Hej.
    jag har ätit en enkelkur och fått bekräftad ägglossning och blev också gravid den kuren. Fick tyvärr ma i juli efter den kuren. Nu precis ätit klart en ny enkelkur, vet ännu inte om jag får ägglossning men hade i alla fall två fina äggblåsor på gång.

Hej! Beklagar mf :(  okej många skriver hur många kurer innan dom plussat men ingen skriver om dom haft äl på varje kur.....

det hade jag velat veta...
  • Ziry

4 kurer, två enkel, en dubbel och en trippel. Ingen ägglossning någon av gångerna.

• I have a kid
    Ziry skrev 2014-09-04 14:07:32 följande:

4 kurer, två enkel, en dubbel och en trippel. Ingen ägglossning någon av gångerna.

Okej jag haft haft äl 2 ggr i januari
    och nu i augusti.

har du barn via IVF ?
  • Ziry
    I have a kid skrev 2014-09-04 15:13:01 följande:
     Okej jag haft haft äl 2 ggr i januari
    och nu i augusti.

har du barn via IVF ?
    Nej, otroligt nog på egna ägglossningar. Men de kommer väldigt sällan, och nu verkar de inte komma alls. Har inte haft äl på över ett år.
  • I have a kid
    Ziry skrev 2014-09-04 16:34:54 följande:
    Nej, otroligt nog på egna ägglossningar. Men de kommer väldigt sällan, och nu verkar de inte komma alls. Har inte haft äl på över ett år.
    Berätta gärna eran resa om du orkar :) Ger hopp :)

Har själv ett barn som kom till på 4 månader utan pergotime trots att jag har pco
  • isadora81

Efter tre misslyckade försök brukar man rekommenderas att gå vidare till ivf.

• Ziry
    I have a kid skrev 2014-09-04 23:15:45 följande:
    Berätta gärna eran resa om du orkar :) Ger hopp :)

Har själv ett barn som kom till på 4 månader utan pergotime trots att jag har pco
    Med första barnet började vi försöka i mitten av 2008. Jag fick ingen mens, sökte tillslut för det i slutet av 2008. Fick Provera för att starta mensen och Pergotime 50mg. Jag fick ingen ägglossning av Pergon, däremot en spontan ägglossning som ledde till mitt första plus. Det blev ett tidigt mf.
    Efter det ville jag inte ta Pergo igen utan fokuserad på att gå ner i vikt. Efter ett halvår fick jag ägglossning och plus igen. Den här gången fick jag behålla graviditeten och mitt första föddes 2010.

Innan vi började försöka med tvåan så hade jag gjort ännu en rejäl viktminskning. När vi började försöka så fick jag egen äl efter två månader, men det blev inget. Två månader senare fick jag en ny äl och blev gravid. Tvåan föddes 2012.

Den här gången började vi försöka augusti-13. Fick äta Provera i augusti, hjälpte inte. Åt Pergo i november, februari och april med Provera däremellan men ingen ägglossning. Jag har testat Metformin men blev för sjuk så jag slutade ta dom.
    Jag har gått ner mer än 20kg men det verkar inte hjälpa den här gången.
  • I have a kid
    isadora81 skrev 2014-09-04 23:27:14 följande:

Efter tre misslyckade försök brukar man rekommenderas att gå vidare till ivf.

Jo men inte när man fått barn naturligt :)

Och sen så har jag fått äl 2 ggr ( en ``frisk`` kvinna) kan ta upp åt ett år att bli gravid.
  • I have a kid
    Ziry skrev 2014-09-05 00:24:29 följande:
    Med första barnet började vi försöka i mitten av 2008. Jag fick ingen mens, sökte tillslut för det i slutet av 2008. Fick Provera för att starta mensen och Pergotime 50mg. Jag fick ingen ägglossning av Pergon, däremot en spontan ägglossning som ledde till mitt första plus. Det blev ett tidigt mf.
    Efter det ville jag inte ta Pergo igen utan fokuserad på att gå ner i vikt. Efter ett halvår fick jag ägglossning och plus igen. Den här gången fick jag behålla graviditeten och mitt första föddes 2010.

Innan vi började försöka med tvåan så hade jag gjort ännu en rejäl viktminskning. När vi började försöka så fick jag egen äl efter två månader, men det blev inget. Två månader senare fick jag en ny äl och blev gravid. Tvåan föddes 2012.

Den här gången började vi försöka augusti-13. Fick äta Provera i augusti, hjälpte inte. Åt Pergo i november, februari och april med Provera däremellan men ingen ägglossning. Jag har testat Metformin men blev för sjuk så jag slutade ta dom.
    Jag har gått ner mer än 20kg men det verkar inte hjälpa den här gången.
    hmm spännande resa :) Hur har killens spermier varit då?? samma pappa till alla barn ? Jag har ingen övervikt så väldigt lätt PCO

dock funderat gå ner iaf eller börja med ta bort socker å bröd typ...
  • ksks

Jag åt 5 kurer, den första enkel resten dubbla. Fick endast äl på 4:e försöker men blev aldrig gravid. Vi gav upp, slutade med pergotime och blev remitterade till Huddinge för ivf. En månad efter sista mensen bjöd kroppen på en ägglossning som resulterade i att jag är i vecka 13 (12+0). Kan ha varit effekten av pergon som satt kvar. Är normalviktig med pco och hade inte haft mens på väldigt länge innan provera och pergotime.

• Infj introvert

Jag fick ta en enkel pergotime kur en månad och fick inte ägglossning alls. Sedan skulle vi avvakta en månad för att sedan börja med starkare kur. Dock fick jag ägglossning av mig själv ca 5 veckor efter och blev gravid! Osäker på om det påverkar månaden efter på det sättet men har hört att det kan vara så att det ger en kraftigare ägglossning månaden efter.

• I have a kid
    Infj introvert skrev 2014-09-05 19:59:21 följande:

Jag fick ta en enkel pergotime kur en månad och fick inte ägglossning alls. Sedan skulle vi avvakta en månad för att sedan börja med starkare kur. Dock fick jag ägglossning av mig själv ca 5 veckor efter och blev gravid! Osäker på om det påverkar månaden efter på det sättet men har hört att det kan vara så att det ger en kraftigare ägglossning månaden efter.

Vilken tur :) aldrig haft uppehåll jag kanske borde testa :)

GRATTIS :)
  • I have a kid
    ksks skrev 2014-09-05 16:27:37 följande:

Jag åt 5 kurer, den första enkel resten dubbla. Fick endast äl på 4:e försöker men blev aldrig gravid. Vi gav upp, slutade med pergotime och blev remitterade till Huddinge för ivf. En månad efter sista mensen bjöd kroppen på en ägglossning som resulterade i att jag är i vecka 13 (12+0). Kan ha varit effekten av pergon som satt kvar. Är normalviktig med pco och hade inte haft mens på väldigt länge innan provera och pergotime.

Grattis :)

Kul att höra hur det kan lösa sig :)

aldrig haft uppehåll kanske värt att testa :)

Men hur var killens simmare ??
  • Ziry
    I have a kid skrev 2014-09-05 00:28:19 följande:
    hmm spännande resa :) Hur har killens spermier varit då?? samma pappa till alla barn ? Jag har ingen övervikt så väldigt lätt PCO

dock funderat gå ner iaf eller börja med ta bort socker å bröd typ...
    Hans spermier är bra, samma pappa till alla.

Man kan ju vara insulinresistent även om man är normalviktig, och då kan uteslutandet av snabba kolhydrater öka fertiliteten. Motion är också viktigt, men det räcker med raska promenader ett par tre ggr i veckan.
  • I have a kid
    Ziry skrev 2014-09-06 14:09:42 följande:
    Hans spermier är bra, samma pappa till alla.

Man kan ju vara insulinresistent även om man är normalviktig, och då kan uteslutandet av snabba kolhydrater öka fertiliteten. Motion är också viktigt, men det räcker med raska promenader ett par tre ggr i veckan.
     Kan man ?

oj visste inte... hur vet man??

går varje dag mkt så tur det :)

Börjat ta bislovon ( 1 tablett per dag) har tjockt sekret så tror det kommer gynna mig att göra det :) även fast jag har äl så har jag tjockt.. och inte slemmigt
  • Ziry
    I have a kid skrev 2014-09-06 21:46:30 följande:
     Kan man ?

oj visste inte... hur vet man??

går varje dag mkt så tur det :)

Börjat ta bislovon ( 1 tablett per dag) har tjockt sekret så tror det kommer gynna mig att göra det :) även fast jag har äl så har jag tjockt.. och inte slemmigt
    Oftast vet man inte det, man upptäcker det i samband med t.ex. glukosbelastning vid graviditet.
    Det allra vanligaste är ju att man har en viss övervikt när man är insulinresistens så har man inte det så ska man inte oroa sig för mycket.
    Men en kost med lågt gi hjälper så det skadar aldrig att testa.

Hoppas Bisolvonet hjälper, tänk på att dricka mycket också.
  • I have a kid
    Ziry skrev 2014-09-07 08:22:21 följande:
    Oftast vet man inte det, man upptäcker det i samband med t.ex. glukosbelastning vid graviditet.
    Det allra vanligaste är ju att man har en viss övervikt när man är insulinresistens så har man inte det så ska man inte oroa sig för mycket.
    Men en kost med lågt gi hjälper så det skadar aldrig att testa.

Hoppas Bisolvonet hjälper, tänk på att dricka mycket också.
     Okej, så finns inga självtester ?

Jo redan märkt att det blir tunnare ( inte så tjockt) Vågar inte dricka så mycket vatten för att det innehåller ju massa rester av p-piller osv...

Planerar ni barn nu ??
     eller är du gravid ( tänker på ul bilden) ?
  • I have a kid
    I have a kid skrev 2014-09-07 23:50:25 följande:

Jo redan märkt att det blir tunnare ( inte så tjockt) Vågar inte dricka så mycket vatten för att det innehåller ju massa rester av p-piller osv...

Planerar ni barn nu ??
    OJ ! vadå barnkåt jag :O

såg nu att din pressbild inte var en UL bild utan 2 människor haha

man ser det man vill se :P
  • Ziry
    I have a kid skrev 2014-09-07 23:50:25 följande:

Planerar ni barn nu ??
    Nej det gör det inte. Men som sagt, är man normalviktig, rör på sig och skär ner på snabba kolhydrater så är risken väldigt liten.

Vi försöker bli gravida igen nu.
    I have a kid skrev 2014-09-07 23:52:46 följande:
    OJ ! vadå barnkåt jag :O
     såg nu att din pressbild inte var en UL bild utan 2 människor haha
     man ser det man vill se :P
    Haha, hjärnan är lustig.

Svar på tråden Ni som tar PERGOTIME/ TAGIT PERGOTIME LÄS!