Sambo lämnar om jag fortsätter tycka att det finns snyggare tjejer.
Hej,
Min sambo och jag har idag varit tillsammans i 2.5 år. Jag älskar henne väldigt mycket och vill leva med henne i resten av mitt liv. Jag är väldigt attraherad av henne men jag tycker fortfarande att det finns tjejer som ser bättre ut än henne, men det spelar ingen roll för mig för jag vill ha min sambo.
Jag har lovat henne att vara helt ärlig och hon frågade mig om en tjej såg bättre ut än henne. Hon blev ledsen för sanningen att jag tycker det finns tjejer som är snyggare än henne. Det gjorde så ont i mig när jag sa det men jag ljög ju inte. Kan tillägga att frågan ställdes som "Om vi aldrig hade träffats och du skulle välja snyggast kropp".
Genast började hon analysera kroppen och frågade mig om jag tyckte att hennes rumpa inte var min "ideal rumpa" med mera. Jag svarade och hon bröt ihop.
Hon har sagt om inte jag ändrar min syn och mitt ideal över att det finns tjejer som ser bättre ut än henne så kommer hon att lämna mig.
Jag vet inte vad jag ska göra hon säger att jag måste lova att jag ska ändra mig, men jag vet inte ens om det är möjligt? Är det vanligt att man som partner tycker att det finns andra människor som ser bättre ut än sin sambo? Går det att ändra sig eller är det kört för mig?