• man22

Sambo lämnar om jag fortsätter tycka att det finns snyggare tjejer.

Hej,

Min sambo och jag har idag varit tillsammans i 2.5 år. Jag älskar henne väldigt mycket och vill leva med henne i resten av mitt liv. Jag är väldigt attraherad av henne men jag tycker fortfarande att det finns tjejer som ser bättre ut än henne, men det spelar ingen roll för mig för jag vill ha min sambo.

Jag har lovat henne att vara helt ärlig och hon frågade mig om en tjej såg bättre ut än henne. Hon blev ledsen för sanningen att jag tycker det finns tjejer som är snyggare än henne. Det gjorde så ont i mig när jag sa det men jag ljög ju inte. Kan tillägga att frågan ställdes som "Om vi aldrig hade träffats och du skulle välja snyggast kropp".

Genast började hon analysera kroppen och frågade mig om jag tyckte att hennes rumpa inte var min "ideal rumpa" med mera.  Jag svarade och hon bröt ihop.

Hon har sagt om inte jag ändrar min syn och mitt ideal över att det finns tjejer som ser bättre ut än henne så kommer hon att lämna mig. 

Jag vet inte vad jag ska göra hon säger att jag måste lova att jag ska ändra mig, men jag vet inte ens om det är möjligt? Är det vanligt att man som partner tycker att det finns andra människor som ser bättre ut än sin sambo? Går det att ändra sig eller är det kört för mig?

• Svar på tråden Sambo lämnar om jag fortsätter tycka att det finns snyggare tjejer.
  • Stårschan

Din sambo får skärpa sig lite. Hon kan inte kräva att du är ärlig om hon inte tål att höra sanningen. Det finns ingen som helst anledning att inte köra lite vita lögner alternativt hålla tyst om saker som man vet att partnern inte vill höra. Och så får man banne mig inte vara så dum att man ställer folk mot väggen och ställer känsliga frågor som man förmodligen inte vill höra svaret på!

Sätt hårt mot hårt. Fråga varför hon har hakat upp sig på just tjejers kroppar. Vad gör henne så ytlig? Tror hon inte att du är kapabel att se andra värden i människor än deras yttre?

• Anonym (Anynym)

Tror inte man kan ändra sej om en sån sak om man inte hjärntvättar sej. :( Men säg till din tjej att du är helt ärlig men ljug ändå. När hon ställer en sån fråga är det för att hon har dåligt självförtroende och att du svarar så hjälper inte .säg då till henne att du faktiskt inte tycker det finns finare tjejer och / eller att du inte bryr dej om att kolla. Då kommer hennes självförtroende att öka o hon kommer till slut sluta fråga.

• Anonym (Anynym)

Tror inte man kan ändra sej om en sån sak om man inte hjärntvättar sej. :( Men säg till din tjej att du är helt ärlig men ljug ändå. När hon ställer en sån fråga är det för att hon har dåligt självförtroende och att du svarar så hjälper inte .säg då till henne att du faktiskt inte tycker det finns finare tjejer och / eller att du inte bryr dej om att kolla. Då kommer hennes självförtroende att öka o hon kommer till slut sluta fråga.

• Nyfiken gul

det låter som att det är HON som behöver tänka om. 

Det kommer alltid finnas snyggare tjejer än henne 
    Det kommer alltid finnas snyggare killar än dig

Så är livet. 

Låter som att hon lider av dåligt självförtroende och dålig självkänsla och att all form av uppskattning för någon annan blir ett hugg i magen för henne.  

Hon behöver hjälp med att värdera sig själv annorlunda.  Såklart att hon är bäst i dina ögon eftersom du älskar henne - men hon behöver inse det själv också.  Även om du tycker typ Jennifer Lopez rumpa är sexigaste rumpan på jorden så innebär ju inte det att din tjej är ful.  Då är hon ju fel ute. 

Så det hänger inte på dig - utan på henne.   Varför vågar hon inte lita på att hon duger som hon är?`

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Loannie

Överallt finns det fina människor. Men som tjej kan man agera lite annorlunda när det gäller sånt. Oftast frågar man sådana frågor när man vet att han tittar på andra och sådär och även fast hon ber honom att vara ärlig så bör han ändå tänka vad han säger. Nu vet jag inget mer än vad som står i ts, men jag frågar istället det jag vill veta nu av TS... Har du självmant berättat att du finner tjejer snyggare än henne? För om du nångång har nämnt något i den riktningen så kan det vara därför hon håller på såhär.

• eslah

Logiskt sett så är det ju så att det alltid kommer finnas snyggare folk än en själv, skitsamma. Men allvarligt talat, du kan väl knipa brödlådan lite om du är någorlunda skarp.

• katastrofplantagen

Nu är ju jag av åsikten att ber man om ärlighet så får man ta det också, men lite vita lögner har inget dött av. Får det henne att må bra så kör på det.

• panicorion

Verkar som hon har lite dålig självinsikt och fick en lite knäpp på nästan när hon inte var den snyggaste du visste. Jag vet att min sambo ser och sett många andra kvinnor han tycker är snyggare än mig men jag bryr mig inte för det är mig han valt att dela sitt liv med. Jag är vacker för honom och han älskar mig det duger gott åt mig. Sen tycker jag att det kan vara intressant att se vad det är han spanar på när han spanar men jämnför aldrig mig själv med dem. Brukar mest skratta lite och tänka på att dessa " små flickor" aldrig skulle klarat av min sambo då han är lite tokig :)

• Helle 85

Du skulle kunna lägga på en fortsättning i stil med: ja hon är snyggare men du har en bättre helhet, den helhet som passar mig.

Jag är väl medveten att jag inte är den snyggaste i världen, men för min man är jag bäst. Det är vi som hör ihop :)

• Vinterankan

Man ska inte prata om sådant. Jag har en kompis toll en kompis som är sjukt snygg. När min sambo skulle med på fest hos henne så pratade jag innan om hur snygg hon var och sedan så frågade jag honom vad han tyckte. Och självklart så tyckte han också att hon var snygg, jag blev sur och han sa att jag har ju själv tjatat om det och jag frågade ju faktiskt. Har aldrig frågat något sådant igen. Såklart det finns andra som är snyggare än en själv och ens partner, men det är bra korkat att prata om det. Man har ju ändå valt den man är med av en anledning och det är bara dumt att framhäva punktvisa saker som är bättre hos andra.

• Anonym (Förstår båda)
    Helle 85 skrev 2014-09-04 17:12:59 följande:

Du skulle kunna lägga på en fortsättning i stil med: ja hon är snyggare men du har en bättre helhet, den helhet som passar mig.

Jag är väl medveten att jag inte är den snyggaste i världen, men för min man är jag bäst. Det är vi som hör ihop :)

Jag tycker att det är överdrivet att lämna någon för något sånt här, men jag kan på ett sätt förstå vad din tjej menar.. Jag märkte att min kille alltid spanade på sin kollega när vi var med henne. Och hon hade jättefin kropp, 22 år med silikonbröst, men han förnekade att han kollade in henne och att han inte tyckte om henne ens som person. Eftersom det var uppenbart att han inte var ärlig pushade jag också på frågan om hon var snyggare än mig vilket han svarade på "självklart! Ser du inte det själv?"

Oj vad det tog hårt samtidigt som jag får skylla mig själv på ett sätt.

Vad jag vill komma till är att jag tycker att ens partners yta plus personlighet "borde" göra att ingen är bättre än den men ska vi prata enbart yta så finns det ju såklart bättre.

Men lite främmande för mig också är det faktiskt att jag skulle svara "ja det finns så sjukt många snyggare killar än dig, älskling!"
  • Anonym (hyber)

Löjligt, du kan väl kontra med att om hon inte lägger av så lämnar du henne!

• Anders 386

Vilket dumt läge ni hamnat i. Jag fattar inte hur man kan fråga sin partner såna saker. Det är väl ganska självklart att det finns kvinnor som är mycket snyggare än den man är tillsammans med, lika självklart som att hon kan hitta massor av män som är mera attraktiva än man själv är.
    Tyvärr har din sambo en ganska dålig uppfattning om verkligheten - och tyvärr är det nog svårt att ändra på...
    Men jag hoppas det löser sig -  men det är hon som måste ändra på sig och få en riktigare syn på verkligheten. Misstänker att det är en fråga om att växa upp och mogna också...

• NattaLind

Jag förstår helt att hon blev sårad, antagligen sökte hon bekräftelse men säg mig någon som inte gör det? I min mening kunde du ha formulerat dig på ett betydligt smidigare sätt.

I min värld finns bara min sambo. Jag känner inget intresse för att se på andra eller lägga någon värdering i hur dom ser ut. Min kärlek finns hos min pojkvän och inga andra är intressanta. Jag tittar inte efter andra killar på stan eller ens funderingar kring vem som skulle vara snyggast. Varför skulle jag när det bara är min sambo som jag är attraherad av?

• Stårschan
    NattaLind skrev 2014-09-05 14:29:29 följande:

Jag förstår helt att hon blev sårad, antagligen sökte hon bekräftelse men säg mig någon som inte gör det? I min mening kunde du ha formulerat dig på ett betydligt smidigare sätt.

I min värld finns bara min sambo. Jag känner inget intresse för att se på andra eller lägga någon värdering i hur dom ser ut. Min kärlek finns hos min pojkvän och inga andra är intressanta. Jag tittar inte efter andra killar på stan eller ens funderingar kring vem som skulle vara snyggast. Varför skulle jag när det bara är min sambo som jag är attraherad av?

Men den här killen verkar ju inte heller gå omkring och fundera över vem som är snyggast. Det är ju tjejen som pressar honom genom att ställa en massa känsliga frågor som hon kräver ärliga svar på trots att hon inte tål att höra svaren. Varför? Det finns väl andra sätt att be om bekräftelse än att hålla husförhör?

Även om man inte aktivt tittar efter andra så brukar de flesta ändå ha rätt klara preferenser angående vad man tycker är vackert/attraktivt och inte. Och sånt håller man väl vanligtvis för sig själv om man inte får en massa frågor om det.
  • NattaLind
    Stårschan skrev 2014-09-05 14:45:03 följande:
    Men den här killen verkar ju inte heller gå omkring och fundera över vem som är snyggast. Det är ju tjejen som pressar honom genom att ställa en massa känsliga frågor som hon kräver ärliga svar på trots att hon inte tål att höra svaren. Varför? Det finns väl andra sätt att be om bekräftelse än att hålla husförhör?

Även om man inte aktivt tittar efter andra så brukar de flesta ändå ha rätt klara preferenser angående vad man tycker är vackert/attraktivt och inte. Och sånt håller man väl vanligtvis för sig själv om man inte får en massa frågor om det.
    Ställa massa känsliga frågor? Hålla husför? Hon bad honom att vara ärlig och ställde sedan en fråga. En fråga som jag dessutom tror att många som är i ett förhållande någon gång ställer sig. Precis som någon annan skrev i tråden så kan man svara på ett helt annat sätt, utan att ljuga.

Jag hade helt andra preferenser INNAN jag träffade min sambo. När han dök upp i mitt liv förändrades dem helt och nu är han det finaste och snyggaste jag vet. Och när han frågar, vilket han har gjort flera gånger, så är självklart mitt svar att han är den snyggaste jag vet.

Hur dåligt skulle han inte må OM jag nu skulle svarat annorlunda?
  • Stårschan

OK, vi tycker uppenbarligen rätt olika. Men vad får man egentligen ut av att fråga sin kille om han tycker att en annan tjej är snygg? Varför vill man veta om ens egen rumpa är hans idealrumpa? Om han säger det självmant så är det naturligtvis en boost för självförtroendet, men varför fråga?

• Anonym (självförtroende)
    Stårschan skrev 2014-09-05 15:23:30 följande:

OK, vi tycker uppenbarligen rätt olika. Men vad får man egentligen ut av att fråga sin kille om han tycker att en annan tjej är snygg? Varför vill man veta om ens egen rumpa är hans idealrumpa? Om han säger det självmant så är det naturligtvis en boost för självförtroendet, men varför fråga?

Jo men så svårt är det väl inte att förstå vad det handlar om ? Den som som frågar sånt frågar för att h*n har dåligt självförtroende och/eller inte riktigt litar på sin sambo/partner och vill ha bekräftelse på att h*n duger och för att få bekräftelse på att sambon inte kommer lämna h*n så fort en snyggare person går förbi på stan....Det handlar om dåligt självförtroende, behöva bekräftelse och ev att inte lita på sin sambo, svårare än så är det inte!

Jag tycker att det är rätt uppenbart att TS sambo har dåligt självförtroende och att TS har inte fattat det förrän nu.....TS borde ha dragit en vit lögn, det låter ju så himla nobelt och fint att "alltid vara ärlig" men problemet är att om man "alltid är ärlig" eller "bara säger vad man tycker" är att det kan såra folk i onödan. Det finns ingen objektiv sanning om vem som är snyggast och det är ju inte en "objektiv sanning" TS sambo är ute efter, sambon är ute efter att känna sig älskad och bekräftad av TS. Om TS dessutom är en sån där osmidig människa som inte fattar att när man är med sin sambo ute på stan så tittar man diskret om man ser någon attraktiv person och är man själv så kan man titta lite mer.....att ta hänsyn till en sambo med dåligt självförtroende är inte för mycket begärt. TS, kommenterar du andra kvinnor när du och sambo kollar på TV, är ute på stan osv? Om du gör det, sluta genast. När sambon frågar såna här frågor ska du säga att hon är finast i världen och att du älskar henne, om du älskar henne och vill ha henne kvar vill säga. Hon ska självklart också jobba på sitt självförtroende men du måste hjälpa till, det är så man gör i relation tycker jag, man hjälps åt eftersom om den ena har problem blir det bådas problem om det påverkar relationen-och det gör det ju i allra högsta grad för TS och sambon.
  • NattaLind
    Anonym (självförtroende) skrev 2014-09-05 20:59:30 följande:
    Jo men så svårt är det väl inte att förstå vad det handlar om ? Den som som frågar sånt frågar för att h*n har dåligt självförtroende och/eller inte riktigt litar på sin sambo/partner och vill ha bekräftelse på att h*n duger och för att få bekräftelse på att sambon inte kommer lämna h*n så fort en snyggare person går förbi på stan....Det handlar om dåligt självförtroende, behöva bekräftelse och ev att inte lita på sin sambo, svårare än så är det inte!

Jag tycker att det är rätt uppenbart att TS sambo har dåligt självförtroende och att TS har inte fattat det förrän nu.....TS borde ha dragit en vit lögn, det låter ju så himla nobelt och fint att "alltid vara ärlig" men problemet är att om man "alltid är ärlig" eller "bara säger vad man tycker" är att det kan såra folk i onödan. Det finns ingen objektiv sanning om vem som är snyggast och det är ju inte en "objektiv sanning" TS sambo är ute efter, sambon är ute efter att känna sig älskad och bekräftad av TS. Om TS dessutom är en sån där osmidig människa som inte fattar att när man är med sin sambo ute på stan så tittar man diskret om man ser någon attraktiv person och är man själv så kan man titta lite mer.....att ta hänsyn till en sambo med dåligt självförtroende är inte för mycket begärt. TS, kommenterar du andra kvinnor när du och sambo kollar på TV, är ute på stan osv? Om du gör det, sluta genast. När sambon frågar såna här frågor ska du säga att hon är finast i världen och att du älskar henne, om du älskar henne och vill ha henne kvar vill säga. Hon ska självklart också jobba på sitt självförtroende men du måste hjälpa till, det är så man gör i relation tycker jag, man hjälps åt eftersom om den ena har problem blir det bådas problem om det påverkar relationen-och det gör det ju i allra högsta grad för TS och sambon.
    ^
    This!

Detta var precis det jag var ute efter. Kunde inte sagt det bättre själv :)
Svar på tråden Sambo lämnar om jag fortsätter tycka att det finns snyggare tjejer.