• mraj

Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.

Jag är 24 år, arbetslös men förut jobbat som inredningssnickare, och tänker rösta på MP 2014.

Funderingar?

• Svar på tråden Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.
  • mraj
    Anonym (D) skrev 2014-09-07 15:21:01 följande:

Vad är det för fråga? 

Den är faktiskt oerhört relevant. Taxi är av allt att döma ett inte alls optimalt sätt att färdas på.
  • Anonym (lalla)

Hur ska i glesbygden transportera sig?

• Anonym (D)
    mraj skrev 2014-09-07 15:23:53 följande:
    Jag tycker det är moraliskt fel att döda oskyldiga människor, vilket man gjort i flera hundra år. Så därför är jag pascifist.
    Kan du koppla svaret till exempelvis Ryssland-Ukraina konlflikten? 
  • mraj
    Anonym (lalla) skrev 2014-09-07 15:45:54 följande:

Hur ska i glesbygden transportera sig?

Elbilar är målet.
  • mraj
    Anonym (D) skrev 2014-09-07 16:33:26 följande:

Kan du koppla svaret till exempelvis Ryssland-Ukraina konlflikten? 

Det är inte svart och vitt så det är väldigt bekymmersamt. Jag har inget bra svar för tillfället, mer än att diskussioner om fred, mot militära insatser, måste äga rum i högre utsträckning idag.
  • Anonym
    mraj skrev 2014-09-07 21:58:00 följande:
    Elbilar är målet.
    Men ni ska ju lägga ner kärnkraften. Hur ska man då kunna ha ännu mer elförbrukning?
  • Anonym (lalla)
    mraj skrev 2014-09-07 21:58:00 följande:
    Elbilar är målet.
    Jag menar givetvis utifrån de förutsättningar som finns idag, och helst utan att bli ruinerade.
    Inga framtidsdrömmar tack (och kommer det att finnas el nog till dessa bilar om ni får som ni vill i energifrågan?).
  • mraj
    Anonym skrev 2014-09-07 22:02:19 följande:

Men ni ska ju lägga ner kärnkraften. Hur ska man då kunna ha ännu mer elförbrukning?

Anonym (lalla) skrev 2014-09-07 22:09:35 följande:

Jag menar givetvis utifrån de förutsättningar som finns idag, och helst utan att bli ruinerade.

Inga framtidsdrömmar tack (och kommer det att finnas el nog till dessa bilar om ni får som ni vill i energifrågan?).

Ja, förnybar energi. Men inget av detta kan ske över en natt, det inser nog alla. Så i fortsättningen kommer man att köra vanlig bil, men med något högre kostnad. Köper man ny bil så bör en s k miljöbil dock vara billigare att köpa, och många landsbygdsbor kör ju idag inte bara Volvo 740 som äter bensin, vilket många kanske tror.
  • Anonym (lalla)
    mraj skrev 2014-09-07 22:34:55 följande:

Ja, förnybar energi. Men inget av detta kan ske över en natt, det inser nog alla. Så i fortsättningen kommer man att köra vanlig bil, men med något högre kostnad. Köper man ny bil så bör en s k miljöbil dock vara billigare att köpa, och många landsbygdsbor kör ju idag inte bara Volvo 740 som äter bensin, vilket många kanske tror.
    OK, du hade inget förslag på utan att bli ruinerade.
  • Anonym (lalla)

Hur ska man få fram tillräckligt med förnybar energi?

• Konservativ
    mraj skrev 2014-09-07 22:34:55 följande:

Men vad är det för energi? Ska ni alltså vänta med att lägga ner kärnkraften tills solenergi och vindkraft klarar att proucera tillräckligt energi en kall februarinatt utan vind?
  • Bättre än Dig
    mraj skrev 2014-09-04 21:16:20 följande:

Jag är 24 år, arbetslös men förut jobbat som inredningssnickare, och tänker rösta på MP 2014.

Funderingar?

Invandringens kostnader: Enligt Jan Ekberg/ESO/regeringen har det varit en nettoförlust i 40 år, nu 55-60 miljarder, det dubbla enligt Jan Tullberg, för den offentliga sektorn och det dubbla igen för samhället, totalt per år netto och stigande. Har ni rett ut det eller har förslag?
  • amia01

Varför? För mig symboliserar miljöpartiets program:
    "Landsbygden ska bli reservat, alla ska åka kollektivt och äta importerad soja"

= döden för landsbygden
    = döden för småföretag
    = döden för miljön

Svar på tråden Jag stödjer Miljöpartiet - Fråga mig vad du vill.