• mimmimollyy

Ok med 8 års skillnad? 17-25

Hej allihopa! Jag skulle vilja höra era tankar och funderingar om ålderskillnad i tonåren.

Jag är en 17-årig tjej som för en månad sen träffade en kille, 25 (vi kallar honom M) på min morbrors bröllop. Ingen av oss hade druckit särskilt mycket, bara några cider/ öl, inget starkt. Kvällen gick och vi hade jätteroligt, dansade och så. Vi stod ute på terrassen med M och hans kompisar och han höll om mig och så. Det var supertrevligt. Men lite senare på natten så gick vi ner till vattnet och satte oss på bryggan. Det var verkligen kolsvart. Så satt vi där och pratade och myste och då la han sin hand på mitt lår (inte mig emot) och verkligen tittade mig i ögonen och kysste mig. Den stunden var så perfekt. Vi satt där och kysstes en stund innan hans kompis ringde för att dom skulle åka hem (klockan var 3 på natten).

Efter det här har vi haft regelbunden kontakt på Facebook och pratat mycket där. Det känns som vi har en skön connection och jag märker knappt av ålderskillnaden. Jag tycker om honom som person och skulle gärna träffa honom och ta en fika eller liknande. 

Problemen är:

1. Han är 8 år äldre, om det anses som ett problem. Vad tycker ni? Jag blir så osäker.

2. Han är kompis med min morbror, dem spelar i samma lag. 

3. Om det mot förmodan skulle hända något framöver hur ska jag berätta det för min familj? Jag skulle absolut stå för honom, det är mer ålderskillnaden som oroar mig lite. 

• Svar på tråden Ok med 8 års skillnad? 17-25
  • Leaf

Jag tycker att det viktigaste är att man är på samma våglängd. Vilket kanske kan vara ett problem när det skiljer en del i ålder. 
    Känner du att du kan vara 100% dig själv när du är med honom, och inte behöver bete dig "vuxnare" eller hur man ska säga?

• mimmimollyy

Tack för svaret. Alltså jag är verkligen mig själv när jag pratar med honom. Jag tycker det är skönt med mognare killar då jag själv känner att jag ligger steget före dom i min ålder. Även han har sagt att vi är på samma nivå.

• Jennie med ie
    mimmimollyy skrev 2014-09-07 22:41:47 följande:

Tack för svaret. Alltså jag är verkligen mig själv när jag pratar med honom. Jag tycker det är skönt med mognare killar då jag själv känner att jag ligger steget före dom i min ålder. Även han har sagt att vi är på samma nivå.

Det tycker nog i o f s typ hälften av tjejerna runt din ålder, att de är mognare och före de andra i samma ålder... Rimligen är många av dem inte det...

Med det säger jag inte att ett ev. förhållande er emellan skulle vara fel då jag inte känner er. Du är snart vuxen och då krymper liksom ålderns betydelse en del. Men avvakta, se vart det bär, känn efter ordentligt innan du tar nya steg i relationen.
  • mimmimollyy

Tack Jennie för ditt svar. Jag förstår absolut hur du tänker och det måste vara svårt att både döma situationen och ge tips när du inte känner varken mig eller honom. 
    Som jag sagt tidigare så märker jag inte av åldersskillnaden när han och jag pratar.
    Det är så skönt att kunna föra en normal konversation med en kille som inte nämner någonting om ens utseende eller ber om halvnakna bilder som majoriteten av killarna i min ålder gör.

Men som jag oxå nämnt tidigare så tycker jag vi klickar bra. Jag kan dock inte låta bli att undra om allmänheten skulle ta det jättekontsigt om det skulle bli något framöver. Hur ska mina föräldrar reagera?

• hejsanliten

är 96a och var med en 89a förut. alltså han kunde, när jag pratade om mitt vardag/familjeliv (Skolan osv) uttrycka att han kände sig så gammal. annars så sa han att det inte märktes att det var 7 år emellan oss. tkr det handlar mer om vart man är i livet och om ni fungerar ihop tycker jag ni ska köra.

• Perplex
    mimmimollyy skrev 2014-09-07 22:41:47 följande:

Det fetade Du och alla andra tjejer i din ålder... Ni är inte mognare än andra i er ålder, bara det att tjejer försöker dölja och spela spel hela tiden. Äldre killar/män genomskådar er direkt bara så du vet.

Men som redan sagts så länge man kan vara sig själv på riktigt så spelar det ingen roll vilken ålder man är i (Nåja finns ju lagar på hur ung någon får vara)
  • Anonym (Intevuzen)
    Jennie med ie skrev 2014-09-08 08:05:52 följande:
    Det tycker nog i o f s typ hälften av tjejerna runt din ålder, att de är mognare och före de andra i samma ålder... Rimligen är många av dem inte det...

Med det säger jag inte att ett ev. förhållande er emellan skulle vara fel då jag inte känner er. Du är snart vuxen och då krymper liksom ålderns betydelse en del. Men avvakta, se vart det bär, känn efter ordentligt innan du tar nya steg i relationen.
    Hon var inte "snart vuxen". Hon var ett barn. Vuxna ska inte ha sex med barn. 
Svar på tråden Ok med 8 års skillnad? 17-25