• Linnez

SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?

Ja alla ni som kommer rösta på söndag och tänker lägga er röst på SD, har ni förstått vad ni röstar på? Vet ni om att SD vill ta bort rättigheter för dem här människorna? 
    Kan du verkligen ställa dig bakom det?
    Allt handlar inte bara om invandringen! 

• Svar på tråden SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?
  • Linnez
    Anonym (Stämmer) skrev 2014-09-12 09:37:05 följande:
    Sedan sade Åkesson själv på TV4 i veckan, att de vill förhindra samkönade/ensamstående kvinnor att skaffa barn lagligt, eftersom de anser att barn ska ha en mamma och pappa.

Barnens rätt för SD är att ha en mamma och pappa, inte att ha bra föräldrar.

Det luktar homofobi lång väg. Så jävla lågt att använda barnens som slagträ, att sparka på de som redan har samlönade föräldrar, när man säger att dessa inte duger.

Det handlar om människosyn.
    Ja Precis, Ja jag la inte upp någon lång lista på källa, för detta är vad de säger i direktsändning i tv. Och allt detta står på deras hemsida under vår politik.
    Jag ville bara kolla om de som röstar vet om detta, jag har svårt att tro att det finns så många som håller med om det här. Sm faktiskt är en viktig fråga för SD
  • Anonym (x)

Jag får väl erkänna att homosexuella ligger långt ner på min priolista. Dom finns liksom och för mig får dom göra vad dom vill men jag skulle aldrig strunta i att rösta SD för deras skull.

• Anonym (suck)

men vad är det med rasisterna som spammar sönder tråden i sina försök att sprida fördomar och rädsla angående invandrare, det här med läsföreståelse och respektera trådens ämne är inget för dessa individer(eller individ med multiplakonton)

hade jag röstat på sd hade jag skämts för dessa personer och sagt åt dom att lägga av, annars visar man att sd enbart består av rasitiska stollar

själv röstar jag inte på sd, skulle aldrig kunna stödja ett parti som inte ger alla människor lika rättigheter

• Anonym (x)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-12 22:26:27 följande:

men vad är det med rasisterna som spammar sönder tråden i sina försök att sprida fördomar och rädsla angående invandrare, det här med läsföreståelse och respektera trådens ämne är inget för dessa individer(eller individ med multiplakonton)

hade jag röstat på sd hade jag skämts för dessa personer och sagt åt dom att lägga av, annars visar man att sd enbart består av rasitiska stollar

själv röstar jag inte på sd, skulle aldrig kunna stödja ett parti som inte ger alla människor lika rättigheter

Jag höll mig till ämnet i alla fall i inlägget ovan.
  • Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2014-09-12 22:29:50 följande:
    Jag höll mig till ämnet i alla fall i inlägget ovan.
    att du höll dig till ämnet i ett av dina inlägg gör det knappast mindre off topic gällande det första, eller hur tänkte du nu?

det är direkt osmakligt att försöka sprida fördomar och rädsla genom att vinkla saker och det är helt klart off topic då det inte handlade om tådstartens ämne så var snäll och sprid inte vinklad propaganda då jag själv skulle kunna sätta ihop en bunt ofördelaktiga länkar om sd:are men det har inget med denna trådstart att göra
  • Anonym (x)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-12 22:35:27 följande:
    att du höll dig till ämnet i ett av dina inlägg gör det knappast mindre off topic gällande det första, eller hur tänkte du nu?

det är direkt osmakligt att försöka sprida fördomar och rädsla genom att vinkla saker och det är helt klart off topic då det inte handlade om tådstartens ämne så var snäll och sprid inte vinklad propaganda då jag själv skulle kunna sätta ihop en bunt ofördelaktiga länkar om sd:are men det har inget med denna trådstart att göra
    Jag har länk till tonvis med kriminella politiker i alla partier. Tom dubbelmord finns representerat.
  • Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2014-09-12 22:37:26 följande:
    Jag har länk till tonvis med kriminella politiker i alla partier. Tom dubbelmord finns representerat.
    och ändå är det just länkar som är till för att spä på fördomar och sprida rädsla som du presenterar?

men - inget av det har med denna trådstart att göra, eller sitter du och postar samma inlägg i varje tråd du kan hitta på fl oavsett vad den handlar om? 
    om inte så tycker jag inte du ska göra det här hellee, respektera trådens ämne istället för att sprida fördommar och rädsla angående invandrarfrågan

• Anonym (suck)

eller för att citera det som står i trådstarten

Linnez skrev 2014-09-10 11:29:16 följande:

Allt handlar inte bara om invandringen! 

vi får helt enkelt hoppas att folk sätter sig in i vad dom egentligen röstar på, men tyvärr gör få människor det, det gäller även andra partier
  • Anonym (sanna)
    Anonym (suck) skrev 2014-09-12 22:26:27 följande:

Undra med, läst igenom och det handlar ju faktiskt om att uppmärksamma SDs andra viktiga punkter, vilket Jimmie själv stått i tv och klagat över att det inte görs.

Det viktigaste är att ett barn har en bra förälder, eller två. Vilket kön det är spelar ingen roll så länge de gör ett bra jobb. asså lever vi på 30-talet eller...Kräks
  • PrinsessanLeia

Jag tror det är ungefär samma människor som vill begärnsa homosexuellas rättigheter som även vill stoppa invandring. Det är helt enkelt en trist människosyn. SD vill ju dessutom ta bort genuspedagogiken från förskolan.

• Anonym (suck)
    PrinsessanLeia skrev 2014-09-12 22:54:54 följande:

Jag tror det är ungefär samma människor som vill begärnsa homosexuellas rättigheter som även vill stoppa invandring. Det är helt enkelt en trist människosyn. SD vill ju dessutom ta bort genuspedagogiken från förskolan.

• EnAnonumius
    Dagdefefefefeferfef skrev 2014-09-13 18:00:29 följande:
    Har någon i tråden lyckats styrka detta påstående? 
    Ja och det är både inklistrat och länkat med från deras partiprogram. Så läs tråden.
    Ännu hellre läs deras partiprogram över deras familjepolitik.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Dagdefefefefeferfef

SD motsätter sig bland annat att ensamstående och samkönande genomför provrörsbefruktning etc med skattefinansierade pengar vilket jag står bakom. 

• Anonym (Travelguide)
    Drottningen70 skrev 2014-09-10 11:47:29 följande:

Självklart vet jag det. Inte bara främlingshatet som är sjukt i detta parti. De är även ett hot mot allt som avviker från heteronormen, och mot kvinnors rättigheter.

Heteronormen är den mänskliga norm som finns i alla världens samhällen förutom vissa delar av norra Europa. 
  • Dagdefefefefeferfef
    Sverige är ett av världens mest åsiktsmala länder när det gäller vad folk förväntas tycka. Det klimatet speglas inte minst av media och public service. 

Den fria viljan existerar inte. 

• Bebelle

Har läst på om sd's politik nu. Gillar inte deras flykting och integrationspolitik. Men har inga problem med deras hållning gällande hbt. Att inte tillhandahålla gratis sperma till lesbiska är inte diskriminering. Att få adoptera ett barn är ingen rättighet. Så fort frågan handlar om barn är det deras perspektiv som räknas. Vuxna människor har ingen rätt att kräva nåt.

• Litet My

Det är nog det enda jag till viss del håller med SD i. Att barnets rätt till sitt biologiska ursprung går före rätten att få ett barn. Dock gäller det alla, inte bara homosexuella.

• Bebelle
    Litet My skrev 2014-09-14 08:21:59 följande:

Det är nog det enda jag till viss del håller med SD i. Att barnets rätt till sitt biologiska ursprung går före rätten att få ett barn. Dock gäller det alla, inte bara homosexuella.

Det håller jag med om. Det gäller oavsett sexuell läggning hos mottagaren. Barns rätt till sitt ursprung är viktigast.
  • Anonym (What the fuck?!)
    Anonym (x) skrev 2014-09-12 22:22:56 följande:

Jag får väl erkänna att homosexuella ligger långt ner på min priolista. Dom finns liksom och för mig får dom göra vad dom vill men jag skulle aldrig strunta i att rösta SD för deras skull.

Har du nåt emot mig eller?! SD är så jävla idiotiskt helvetes efterblivna!!! Äckliga heteronormen! De fick många jävla röster, men tacka är jag bi. inte säker på om min mamma röstade på dem eller ej, det skrämmer mig.
Svar på tråden SD vill ta bort homosexuellas rättigheter, vet ni om det?